|
|||
|
|||
Schoonmaken lmm sensor schommelend toerental?
Beste leden,
Ik ben met mijn jaarlijkse “onderhoud” van mijn Golf 1.3 NZ bezig, Naast het aanpakken van (vooral) de roest. Valt het mij op dat de monitor stationair niet helemaal lekker loopt. Ik heb er verder niet veel verstand van, maar na het starten loopt deze een paar seconde ‘lekker’. Vervolgens kakt het wat in en lijkt het licht te schommelen. De motor valt niet uit. Maar het klinkt niet helemaal super naar mijn idee (ik zal binnenkort een link naar een filmpje sturen, hopelijk geeft dat een beter beeld, misschien dat het wel prima is) Ik heb gelezen dat de sensor van de lucht massa meter schoongemaakt kan worden en eventueel het gasklephuis. Maar ik vroeg mij af hoe ik de sensor dan kan schoonmaken? Moet daarvoor het hele lucht massa meter gedeelte worden losgehaald? |
|
|||
|
|||
Voor het schoonmaken van de lmm zie filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=RZkn8o2KAPg Het probleem kan ook aan het aanzuigen van valse lucht liggen. Spuit (bij koude motor) remmenreiniger op de vacuümleidingen en op de voet van het gasklephuis. Als het toerental dan hoger wordt, zuigt de motor valse lucht aan. Vergeet ook niet op de slang bij de rembekrachtiger te spuiten. |
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor het filmpje en de suggesties. Ik zal morgen een filmpje van mijn motoloop delen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het filmpje zelf bekeken heb en denk dat het eigenlijk helemaal niet zo verkeerd loopt. Je hoort wel dat de motor een klein beetje bij regelt af en toe, maar dat is volgens mij ook de bedoeling. Als je buiten de auto staat, hoor je wel af en toe een sorry hele doffe plof. Niet hard. Bij de garage hebben ze er ook nooit iets over gezegd. Mischien iets wat oude auto’s hebben Maar ik wil de lucht aanzuiging sowieso controleren. |
|
|||
|
|||
Ik ben ondertussen wat onderzoek gaan doen (het is mij niet gelukt om een filmpje te maken). En na wat testen blijkt het pijpje bij het gaskleppenhuis waar de onderdrukdoos bij de verdeler via een slangetje op aangesloten zit, dicht te zitten. Ik las bij een andere threat op het forum al uitgebreid hoe en wat. Dit ga ik dus maar eens volgen. Echter vraag ik mij af wat het moment van die bouten is waar het gaskleppenhuis mee vast zit. Heeft iemand een idee?
|