Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-11-2012, 00:58
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default Vacuum slangetjes probleem

ik heb een jetta mk1 1.5 nu heb ik alleen ergens een vacuum lek want de auto wil moeilijk aanslaan en als tie aanslaat dan draait tie heel hoog in toeren.
nu zitten me vacuum slangetjes niet helemaal lekker dus ik vroeg me af of iemand misschien een aansluitschema heeft voor me van de slangen(of even wil inscannen uit de vraagbaak)
ik hoop zo spoedig mogelijk op een reactie
groetjes angelo
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
  #2  
Old 09-11-2012, 07:20
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Wat voor carb heb je? Misschien kan je beter een foto plaatsen van de huidige situatie. Dat kunnen meer mensen voor je vergelijken met wat zij onder de kap hebben.

Ik heb zelf ook wel eens gezocht naar die schema's en ik kon het toen helaas niet vinden. (misschien heb jij natuurlijk meer geluk)
Reply With Quote
  #3  
Old 09-11-2012, 07:58
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Ik maak van het weekend wel even een scan voor je carb is een pierburg 1b, mits origineel
Reply With Quote
  #4  
Old 09-11-2012, 09:04
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Ik maak van het weekend wel even een scan voor je carb is een pierburg 1b, mits origineel


klopt ik heb een pierbrug! krijg em voor geen meter afgesteld! evt tips zijn welkom
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
  #5  
Old 10-11-2012, 15:29
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default




De slangetjes A,B en C (en D en E) heb ik er bij mij niet op zitten, die heb ik expres weggelaten, want ze gingen steeds lek. Met rijden merk je daar nauwelijks iets van. Wel even afdoppen als je het ook zo gaat proberen natuurlijk

Succes!
Reply With Quote
  #6  
Old 10-11-2012, 15:39
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

En wat betreft afstellen: De kleine schroef aan de rechterkant is voor je brandstofmengsel in het stationair en midden gebied, linksom is meer brandstof en rechtsom is minder, dit merk je aan je toerental dat inzakt. Ik heb horen zeggen dat je hem moet uitdraaien tot hij niet meer harder gaat lopen en vanaf het omslagpunt een kwart slag extra uit. Zelf heb ik een lambda sonde in de uitlaat dus dat heb ik niet geprobeerd.
De grote schroef links is voor de luchtbypass langs de gasklep bij stationair, draai je deze te ver open dan is een luid sissend geluid uit de carburateur te horen. Een lichte sis is prima, maar als je hem duidelijk boven de motor uit hoort komen is het eigenlijk net te. Ook voor deze schroef is linksom meer lucht en rechtsom minder.

Basisafstelling is van beide schroeven 2 hele slagen uit (correct me if I'm wrong) echter loopt hij dan wel, maar niet zoals je wilt.

Hoe ik het zou doen:
Laten lopen (warme motor), lucht even kijken hoe ver die staat, onthouden!, dan 2 slagen uit vanaf dicht. Daarna met je brandstofschroef (noemen ze trouwens ook wel CO schroef) het toerental zo hoog mogelijk krijgen, kwart slag extra. Daarna met de luchtregelschroef (toerental stelschroef ofzo) het toerental terug of opdraaien naar ongeveer 900 toeren.

Let wel, je moet er zeker van zijn dat er niks lekt anders kun je met deze caburateur stellen wat je wilt, ga je niet goed krijgen
Even een busje remmenreiniger kopen en daarmee vooral de voetpakking en inlaatspruitstukpakking nalopen, verandering in toerental is dus een lek (vaak gaat hij dan hoger in toeren lopen). Niet te dicht bij de luchtinlaatuitmonding spuiten, dan houd je jezelf voor de gek
Reply With Quote
  #7  
Old 13-11-2012, 15:42
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
En wat betreft afstellen: De kleine schroef aan de rechterkant is voor je brandstofmengsel in het stationair en midden gebied, linksom is meer brandstof en rechtsom is minder, dit merk je aan je toerental dat inzakt. Ik heb horen zeggen dat je hem moet uitdraaien tot hij niet meer harder gaat lopen en vanaf het omslagpunt een kwart slag extra uit. Zelf heb ik een lambda sonde in de uitlaat dus dat heb ik niet geprobeerd.
De grote schroef links is voor de luchtbypass langs de gasklep bij stationair, draai je deze te ver open dan is een luid sissend geluid uit de carburateur te horen. Een lichte sis is prima, maar als je hem duidelijk boven de motor uit hoort komen is het eigenlijk net te. Ook voor deze schroef is linksom meer lucht en rechtsom minder.

Basisafstelling is van beide schroeven 2 hele slagen uit (correct me if I'm wrong) echter loopt hij dan wel, maar niet zoals je wilt.
Hoe ik het zou doen:
Laten lopen (warme motor), lucht even kijken hoe ver die staat, onthouden!, dan 2 slagen uit vanaf dicht. Daarna met je brandstofschroef (noemen ze trouwens ook wel CO schroef) het toerental zo hoog mogelijk krijgen, kwart slag extra. Daarna met de luchtregelschroef (toerental stelschroef ofzo) het toerental terug of opdraaien naar ongeveer 900 toeren.

Let wel, je moet er zeker van zijn dat er niks lekt anders kun je met deze caburateur stellen wat je wilt, ga je niet goed krijgen
Even een busje remmenreiniger kopen en daarmee vooral de voetpakking en inlaatspruitstukpakking nalopen, verandering in toerental is dus een lek (vaak gaat hij dan hoger in toeren lopen). Niet te dicht bij de luchtinlaatuitmonding spuiten, dan houd je jezelf voor de gek


Joris is een held! Ik ga er meer mee kloten en em proberen af te stellen. Bij de voet pakking ga ik nog wat extra vloeibare pakking tussen spuiten en hou je ZEKER op de hoogte. Bedankt!
Ps: het lijkt alsof er niks uit dat koperen pijpje aan de bovenkant van mijn carb niks komt(hij wijst naar binnen tegen de bovenste klep). Is dit normaal?
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
  #8  
Old 13-11-2012, 15:52
SuperGRT's Avatar
SuperGRT SuperGRT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 173
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1



De slangetjes A,B en C (en D en E) heb ik er bij mij niet op zitten, die heb ik expres weggelaten, want ze gingen steeds lek. Met rijden merk je daar nauwelijks iets van. Wel even afdoppen als je het ook zo gaat proberen natuurlijk

Succes!


Hoe en met wat heb jij ze afgedopt en moet ik bij me carp gewoon alle tuintjes afdoppen behalve die van me ontsteking en brandstoftoevoer natuurlijk?
__________________
Jetta mk1 1984
Project "Badass"
Reply With Quote
  #9  
Old 13-11-2012, 19:26
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by SuperGRT
Joris is een held! Ik ga er meer mee kloten en em proberen af te stellen. Bij de voet pakking ga ik nog wat extra vloeibare pakking tussen spuiten en hou je ZEKER op de hoogte. Bedankt!
Ps: het lijkt alsof er niks uit dat koperen pijpje aan de bovenkant van mijn carb niks komt(hij wijst naar binnen tegen de bovenste klep). Is dit normaal?

Moet met gas geven brandstof uit komen
Is voor de acceleratie
Reply With Quote
  #10  
Old 14-11-2012, 13:57
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Afdoppen doe je met een stukje slang, liefst silicone, en daar dan een boutje in, zorg wel dat hij echt goed afgesloten is. Golf mkII 16v, dat is niet zo, die zit lager in de carburateur, jij bedoelt de acceleratiesproeier. Het pijpje bovenin is voor rijden onder deellast, in ieder geval trekt hij door het vafuum de benzine dan zo door dat pijpje omhoog, bij stationair bedrijf mag daar geen benzine uitkomen, doe er eens een slangetje op, je zou dan benzine op moeten kunnen zuigen, als je zeker wil weten dat hij open is... Doorzichtig slangetje bespaart vieze smaak
Die bovenste klep is je chokeklep, gaat die als je motor warm is wel helemaal open?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum