Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-03-2013, 10:32
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default Plasti dip poging 1 ..... mislukt :p

hoi .

gisteren voor m'n eerste keer plasti dip gespoten op mijn velgjes wat achteraf gebleken niet zo een simpele velg was voor de 1ste maal maar goed het leven is aan de durvers , ik heb gehokt en verloren :p .

vermoedelijk was het toch iets te koud gisteren , +-14° waardoor ik geen mooie laklaag heb .

na 4 bussen rood zijn er nog plaatsen die niet volledig bedekt zijn . telkens ik een laag spoot had ik precies schuif of belletjes .

mijn velgen zijn zwart met een chrome rand , dus in het vervolg zal ik er eerst een ander kleur op zetten .

foto's .








Reply With Quote
  #2  
Old 09-03-2013, 10:51
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Ik denk dat je een te dikke laag in 1 keer er opzet
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #3  
Old 09-03-2013, 12:49
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Kan ook zijn dat de velg te koud is geweest. Dat het spul niet goed hecht aan het materiaal zelf.

Ik heb het zelf nog nooit gespoten, maar ik kan met best voorstellen dat je het met warmere omgevings temperatuur moet spuiten. Dus ook de velg op temperatuur.

Als je namelijk de voorbeeld film bekijkt, van die gene wat die witte audi overspuit op youtube. Die doet het buiten met zonnig weer. Denk een graden of 20 - 25.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-03-2013, 12:55
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

het valt mij nog niet tegen, zo van veraf..
geinig spul
Reply With Quote
  #5  
Old 09-03-2013, 16:00
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

@2h-2h ... het zou kunnen het is m'n eerste keer dat ik plasti dip spuit , ik heb toch veel dunne lagen gegeven .

@gino89 : dat denk ik ook dat de velg gewoon te koud had ... ik probeer het gewoon nog eens in de zomer

@ hajee : van veraf is het erg leuk het is erg geinig spul vooral je het gaat aftrekken

foto's onder de wagen .


.

Reply With Quote
  #6  
Old 23-03-2013, 01:06
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Die kleur pakt toch niet zo mooi uit, vind ik dan
Reply With Quote
  #7  
Old 20-04-2013, 00:19
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Plastidip is gewoon troep. Ik heb op mijn 14 inch steffans 4 flessen in de kleur wit leeggespoten met ongeveer een laagje of 10 en de remstof bleef maar al te graag plakken aan het korrelige oppervlak van de plastidip.

Zonde van mijn geld en mijn velgen en tevens ook van alle wasbenzine, thinner, terpetine, dasty en andere schoonmaakmiddelen want het er af halen was een complete hel en uren werk.

Kan wel janken als ik er aan terug denk. Zeker omdat ik de velgen wit wilde hebben voor mijn vakantie.

Ik haat plastidip

Last edited by The Clauw : 20-04-2013 at 00:22.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-04-2013, 00:55
polobm's Avatar
polobm polobm is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 692
Default

Net nog lekker lopen dippen niks mis mee je moet gewoon je velgen er niet mee doen
Reply With Quote
  #9  
Old 20-04-2013, 16:20
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by The Clauw
Plastidip is gewoon troep. Ik heb op mijn 14 inch steffans 4 flessen in de kleur wit leeggespoten met ongeveer een laagje of 10 en de remstof bleef maar al te graag plakken aan het korrelige oppervlak van de plastidip.

Zonde van mijn geld en mijn velgen en tevens ook van alle wasbenzine, thinner, terpetine, dasty en andere schoonmaakmiddelen want het er af halen was een complete hel en uren werk.

Kan wel janken als ik er aan terug denk. Zeker omdat ik de velgen wit wilde hebben voor mijn vakantie.

Ik haat plastidip


afkuisen gaat gewoon met brake cleaner je ziet het gewoon loskomen dan .
zelf getest brake cleaner werkt echt .
Reply With Quote
  #10  
Old 20-04-2013, 20:15
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by polobm
Net nog lekker lopen dippen niks mis mee je moet gewoon je velgen er niet mee doen


Gaat ook prima. Ik heb mijn 18" bbs rx er mee gedaan, was prima te spuiten. Vloeit mooi uit, je ebt idd wel een sinaasappel huidje. Schoonmaken is ook geen probleem? Gebruik er een velgenborstel voor gaat prima. Het kan best wel wat hebben is mijn ervaring..

Overigens wel in gunmetal grey, misschien dat daar nog verschil inzit ten opzichte van wit?
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #11  
Old 23-04-2013, 23:49
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
afkuisen gaat gewoon met brake cleaner je ziet het gewoon loskomen dan .
zelf getest brake cleaner werkt echt .



Ik heb meerdere flessen remmenreiniger, wasbenzine etc gebruikt.

Op een gegeven moment heb ik de buurjongen een tientje gegeven en heb ik hem de rest van de dag laten boenen en nog steeds zitten er sporen van die troep. Wat een ellende.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum