Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-05-2009, 21:32
_KJ_ _KJ_ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 40
Default Mijn cabriootje!

Vandaag heb ik mijn eerste oldtimer opgehaald: een Golf 1 cabrio GL 1.6 uit september 1983 in de kleur Lasha groen metallic (LA6Y). Hij heeft in 26 jaar 135.000km gereden en aan de staat van de auto te zien is het een zomerauto + binnenslaper geweest. De originele PVC-kap zit er nog op en daar is niks kapot aan, dat geldt ook voor de bekleding. De complete onderhoudshistorie zit er bij en op de wielen na is hij in originele staat (de oranje knipperlichtjes zijn al onderweg uit Duitsland...).
De RDW en APK-keuring kwam hij op een scheurtje in een aandrijfashoes na glansrijk door. Ik merkte vandaag dat er geen warme lucht uit de verwarming komt, dus daar moet ik eens naar gaan kijken. Ook de sierstrip uit de voorbumper zit er niet in, maar dat is wel op te lossen, toch?

Laat het mooie weer maar komen!







Last edited by _KJ_ : 16-05-2009 at 21:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-05-2009, 22:02
jelle vda's Avatar
jelle vda jelle vda is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 701
Send a message via MSN to jelle vda
Default

prachtige wagen !!
en ik vind de velgen ook wel zeer mooi alleen een dunner bandje en verlaging zou niet slecht zijn

grtz jelle
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs
Reply With Quote
  #3  
Old 16-05-2009, 23:03
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Quote:
Ook de sierstrip uit de voorbumper zit er niet in, maar dat is wel op te lossen, toch?

Een andere bumper, met chroomstrip, zoeken dus! Gaat wel lukken.

Prachtige cabrio overigens! De velgen lijken mij 13", 14" zou iets mooier zijn. Maar deze 13 inches hebben wel een prachtig model! Auto zelf ziet er ook nog goed uit!!
Reply With Quote
  #4  
Old 17-05-2009, 01:34
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

mooi man en zeker met die kilometer stand.
Orginele velgen eronder en zuinig op zijn.
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #5  
Old 17-05-2009, 15:59
_KJ_ _KJ_ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 40
Default

Dank voor de positieve reacties!

Kleine update: de verwarming werkt toch, maar de warme lucht blijkt niet uit de grote luchtroosters links en rechts te komen, alleen bij de ruiten en bij de voeten. Ik had alleen bij de grote roosters gevoeld....

Vandaag is mijn koelvloeistof-temperatuurmeter er mee opgehouden. Kan de voeler de oorzaak zijn?
Tijdens een wat langere rit wilde de motor niet meer stationair blijven lopen en sloeg bij elk stoplicht af. Da's best lastig!

Last edited by _KJ_ : 17-05-2009 at 16:06.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-05-2009, 16:40
matt8's Avatar
matt8 matt8 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 154
Default

mooi man. heb zelf ook zo'n cabrio. dan van 81. heeft nu 115000 gelopen en nu 3 jaar in bezit. staat altijd onder de carport en heeft in 3 jaar nog maar 3000 gelopen. ook origineel pvc dak nog en absoluut geen puntje roest te vinden (altijd in een garagebox gestaan en werd zelfs door het oude mannetje in de was gezet), kleur is (zedern grün metalic). komt uit duitsland en heb de volledig afgestempelde boekjes erbij. alle rekeningen en zelfs de aankooprekening nog . soms zijn ze nog wel te vinden . en wat betreft die koude lucht? uit die grote roosters komt ook alleen maar koude lucht. die kleintjes zijn voor de warme lucht. stond er ook even raar van te kijken maar het zij zo. heb je het trouwens wel goed dat het een 1.6 is? wat is de motorcode? die van mij is een 1.5 jb, maar op de cilinderkop staat ook 1.6 (volkswagen fratsen). en dat is trouwens toch geen lhasa grun??? die temperatuur meter kunnen meerdere dingen zijn. maar de temperatuur sensor zit als je voor de auto staat aan de rechterkant naast de cilinderkop. zit maar 1 draadje op. als je deze eraf haalt en tegen het blok duwt zou de meter helemaal uit moeten slaan (is massa schakelend) doet hij dit niet. dan klopt er iets anders niet.

wat een geweldig verhaal weer.

succes ermee
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen..

Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones'
Engine: 1600 with 75 horses inside.

Last edited by matt8 : 19-05-2009 at 16:45.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-05-2009, 18:11
_KJ_ _KJ_ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 40
Default

De motorcode is EW (1595cc), 55kW/75PK. Die motor is voor het eerst geleverd in augustus 1983, mijn auto is van september 1983. Vandaar waarschijnlijk het lage chassisnummer: 952.
Als kleurcode staat LA6Y op de sticker in het boekje en de auto. Het is maar net hoe het licht er op valt: soms lijkt hij groen, soms blauw.

Het koelvloeistofmeterprobleem was eenvoudig te verklaren....slangetje van het koelcircuit was losgeschoten, niveau stond erg laag. Daardoor kwam er dus geen vloeistof in de radiateur, dus kon de thermostaat ook niks meten. Simpel dus. Slang vastgezet, vloeistof gelijk maar zoveel mogelijk vervangen en alles werkt weer.

Nu maar aan de slag met het probleem dat hij niet stationair wil blijven lopen als de motor warm is.
Van de week maar eens wat zaken vervangen: benzine en luchtfilter, bougies, kabels en olie. Ik heb ook een bus carburateurreiniger gekocht. Ga ook nog wat slangen vervangen, want die zien er ook niet meer helemaal jofel uit.

Eens kijken of hij daar beter van gaat lopen.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-05-2009, 20:47
Steeph's Avatar
Steeph Steeph is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 320
Default

Hee Nijmegenaar,

Gefeliciteerd met je cabby, ik heb er een van 20 jaar jong and still going strong...

kom eens kijken op golfcabrio.com daar vindt je meer cabrioooooooten


Grtzzz
__________________
..::: Stèéph :::.. ..::: Drive Topless :::..
Op een nacht lag ik in mijn bed naar die vele sterren in de lucht te kijken en dacht bij mezelf: "Waar is mijn dak naartoe?"
Gohwaleukforum
Reply With Quote
  #9  
Old 21-05-2009, 21:43
_KJ_ _KJ_ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 40
Default

Zo...vandaag druk geknutseld: bougies en kabels vervangen, vacuümslangen vervangen, carburateur geprobeerd te reinigen (spuitbus), olie ververst, alle stekkers in de motorruimte schoongemaakt en met contactspray ingespoten (oxidatie). Hij loopt nu weer lekker en blijft ook stationair draaien als hij warm is! Om te testen natuurlijk even een ritje gemaakt in de zon met de kap omlaag!

Gelijk ook maar een lichtzoemer ingebouwd en de stoelrails ingevet. Morgen maar eens aan de schoonmaak: scharnieren en allerlei hoekjes en gaatjes schoonmaken, smeren en beschermen.

Voor iedereen die last heeft van dashboardverlichting op waxinelicht-niveau: even de lichtschakelaar eruit halen en de koperbaantjes van de dimmer goed schoonmaken en inspuiten met contactspray. Dit doet echt wonderen voor de lichtsterkte van alle dashboardverlichting!

Leuk hoor, zo'n auto waar je zelf wat aan kunt doen! Hier wordt tenminste niet direct een diagnosecomputer aan gehangen als er iets is....
__________________
Golf Mk1 GL cabriolet 09-1983, 1.6 (EW) 75PK Lhasa groen.

Last edited by _KJ_ : 21-05-2009 at 22:07.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum