Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-06-2014, 20:46
kozmk12 kozmk12 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 21
Default remsysteem

hallo,

ben dus ook gestart met een project van een golf 1 g60.
Ik heb een golf2 gti achteras gemonteerd, en handremkabels van een sirocco gemonteerd.
Ik heb ook de leidingen vervangen, maar ik zie dat je maar met 1 leiding naar achter moet?
En dan een remdrukbegenzer.. waar kan ik deze bestellen?
Reply With Quote
  #22  
Old 30-06-2014, 21:24
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Biesheuvel heeft ze liggen en 2 t-stukjes om van je hrc naar 1 leiding te gaan en dan uit de begrenzer weer naar 2 voor de klauwen.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #23  
Old 11-01-2019, 10:35
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Ik ben met de remmen bezig van de golf (voor & achter schijven), maar werd even getriggered door onderstaande bericht. Ik heb de remleidingen die naar achteren gaan met een T-stuk bij elkaar gebracht naar de remkrachtverdeler en dan weer met een T-stuk naar linksachter en rechtsachter.

Maar hoe moet ik ze uit de remcilinder laten komen, nog steeds gekruist of niet niet? zo nee, waarom niet? of maakt het niet uit? please help




Quote:
Originally Posted by brittjan
Hou er rekening mee dat je de leidingen van de voorste remmen ook moet gaan aanpassen he Werkt meestal origineel met een gekruist circuit. Dus linker voorwiel en rechter achterwiel op hetzelfde circuit en rechtervoor wiel en linker achterwiel op hetzelfde circuit. Als je de rembedrukregelaar gaat monteren moet je er voor gaan zorgen dat je circuits veranderen zoals op de foto's staat weer geven. Circuit 1 alles van voor en circuit 2 alles van achter. In circuit 2 is dan de remdrukregelaar gemonteerd.

__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"

Last edited by levis : 11-01-2019 at 10:37.
Reply With Quote
  #24  
Old 16-01-2019, 21:23
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Quote:
Originally Posted by levis
Ik ben met de remmen bezig van de golf (voor & achter schijven), maar werd even getriggered door onderstaande bericht. Ik heb de remleidingen die naar achteren gaan met een T-stuk bij elkaar gebracht naar de remkrachtverdeler en dan weer met een T-stuk naar linksachter en rechtsachter.

Maar hoe moet ik ze uit de remcilinder laten komen, nog steeds gekruist of niet niet? zo nee, waarom niet? of maakt het niet uit? please help


Weet je al wat meer Levis over het aansluiten op de remcilinder?

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag, kwam toevallig jouw reactie tegen op dit topic

Het topic is al wat ouder, de foto's uit 2010 zijn niet meer te zien..
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #25  
Old 17-01-2019, 08:36
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

maakt niks uit, en daar ging ik al wel vanuit. kruislings aansluiten heeft met het volgende te maken.

bremskreis muß immer Diagonal angeschlossen sein, daß beim Ausfall eines Kreises die diagonale Kombination - entweder VL+HR oder VR+HL - noch bremst. Bei allen anderen Kombinationen ist die Gefahr eines Drehers zu groß.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #26  
Old 18-01-2019, 23:07
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Quote:
Originally Posted by levis
maakt niks uit, en daar ging ik al wel vanuit. kruislings aansluiten heeft met het volgende te maken.

bremskreis muß immer Diagonal angeschlossen sein, daß beim Ausfall eines Kreises die diagonale Kombination - entweder VL+HR oder VR+HL - noch bremst. Bei allen anderen Kombinationen ist die Gefahr eines Drehers zu groß.


__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #27  
Old 26-01-2019, 20:00
Hans85 Hans85 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 5
Default

Ik zou het toch anders doen. Standaard heeft de golf een kruislings gescheiden remsysteem, hierdoor is de kans op veilig stoppen het grootst bij schade aan het remsysteem. Verschillende merken kiezen bijvoorbeeld voor een voor en achter gescheiden systeem. Je komt dan ook tot stilstand maar mogelijk achterstevoren...

Wanneer je de twee leidingen naar achter samenbrengt naar 1 door het T stuk, vervolgens begrenzen en dan weer een T stukaak je van het gescheiden systeem één geheel. Dit betekent dat je bij schade aan een leiding of iets dergelijks helemaal geen remmen meer hebt.

Ik heb zelf ook een remdrukbegrenzer van Wilwood gebruikt, maar zonder T stuk. Ik heb één leiding naar de achterremmen gemaakt met hier tussen de begrenzer. Op de achteras een T stuk voor een leiding naar beide remklauwen. Het andere gat in de hoofdremcilinder kun je afdoppen met een blindplug.

Zo krijg je voor en achter gescheiden systeem, veel veiliger dan het T stuk gebruiken waarbij alles één systeem wordt...
Reply With Quote
  #28  
Old 26-01-2019, 20:26
Hans85 Hans85 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 5
Default

En natuurlijk de leidingen in de hoofdremcilinder aanpassen.
Reply With Quote
  #29  
Old 26-01-2019, 22:45
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Nu dit topic weer boven komt wil ik hier toch even het volgende laten vallen:

Denk GOED na voor je aan het remsysteem gaat knoeien. Als je gaat leidingen samenvoegen verander je de werking van het systeem. Als je dan een ongeval hebt en dit wordt opgemerkt zit je echt diep in de shit. Er zijn wetten over dit soort dingen he... Het is bijvoorbeeld wettelijk bepaald dat je 2 afzonderlijke remcircuits moet hebben die elk op hun eentje de wagen 'doelmatig' tot stilstand kunnen brengen.

Met een T stukje tussen de twee achterste leidingen maak je zoals al gezegd het hele systeem tot één circuit. Dit is mogelijk één van de meest illegale aanpassingen die je kan doen aan je auto. Aan alle gepruts met dingen die met voertuigcontrole te maken hebben wordt erg zwaar getild in de rechtszaal moest je bij een serieus ongeval betrokken geraken.

Voor en achter scheiden zorgt er nog steeds voor dat je twee remcircuits hebt. Ik weet niet hoe het in Nederland zit met dit soort aanpassingen, of je die kan laten omkeuren enz. Je past het ontwerp van de fabrikant aan dus lijkt me dat dat wel zal moeten. In België zijn dit soort aanpassingen gewoon verboden, ongeacht of ze aan de constructieregels voldoen of niet.

Ongeacht de regelgeving hieromtrent, doe je er toch best aan het volgens het boekje te doen. Als je voor en achter scheidt: gaat voor stuk dan remt enkel de achterkant, en sta je achterstevoren. Gaat achter stuk dan rem je enkel vooraan en schuif je ongecontroleerd naar voor. Dat is de reden waarom ze het origineel diagonaal doen. Dat is nu eenmaal de beste manier, en dus hou je het ook best zo.

Je steekt dus best in elke leiding naar achteren zo een afstelklep, die moeten dan op een remmenbank afgesteld worden zodat er geen remverschil is tussen beide kanten. Of je monteert een regelklep met twee ingangen en twee uitgangen, die automatisch beide leidingen evenveel afregelt zoals deze hier: https://www.wilwood.com/MasterCylin...temno=260-11179
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #30  
Old 28-01-2019, 10:27
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

Quote:
Originally Posted by Hans85
Ik heb zelf ook een remdrukbegrenzer van Wilwood gebruikt, maar zonder T stuk. Ik heb één leiding naar de achterremmen gemaakt met hier tussen de begrenzer. Op de achteras een T stuk voor een leiding naar beide remklauwen. Het andere gat in de hoofdremcilinder kun je afdoppen met een blindplug.

Zo krijg je voor en achter gescheiden systeem, veel veiliger dan het T stuk gebruiken waarbij alles één systeem wordt...


__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"

Last edited by levis : 27-02-2020 at 15:43.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum