Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-01-2015, 22:32
luuk270 luuk270 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 15
Default golfje cabrio 1600 EW. de carburateur..

hallo allemaal

sinds afgelopen zondag ben ik weer in het bezit van een golf 1 cabrio. een 1600 gls van 1984. ik ben er helemaal van leeuwarden mee naar zuid limburg gereden. probleemloos. alleen sinds gister loopt hij opeens voor geen meter. eerst dacht ik alleen bij warme motor. maar vandaag begon het al na 3 straten. opeens gaat hij heel onregelmatig lopen. als ik even de koppeling induw onder het rijden valt hij meteen uit. zolang ik gewoon snelheid maak, van stilstand tot 60 merk je bijna niets. maar zodra ik al constante snelheid rijd houd hij echt in en hobbelt en stottert hij verder. en als ik op de motor afrem richting stoplicht bijvoorbeeld dan is het helemaal erg.
het is natuurlijk moeilijk uitleggen. mijn vermoeden is dat het wel aan de carburateur ligt. de geweldige pierburgh.. maar hij maakt ook een zingend geluid als de motor draait. en als ik de koppeling intrap is het weg. kan er misschien iets mee te maken hebben.
mijn vorige golf cabrio was een gli, de dx motor kreeg ik na een tijdje wel kennis van. maar de ew motor heb ik nog nooit aan gewerkt.
misschien heeft iemand een tip. ik kan best een aantal dingen proberen. het probleem moet toch een oorzaak hebben
gr luuk
Reply With Quote
  #2  
Old 01-02-2015, 22:00
dasknap dasknap is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 49
Default

vuil in de tank?
Reply With Quote
  #3  
Old 02-02-2015, 23:55
luuk270 luuk270 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 15
Default

ik zou de tank misschien wel eens kunnen schoonmaken. bij mijn vorige cabrio was hij aan de binnenkant aan het rotten en zat er vanalles in.
vandaag ben ik bij de volkswagengarage om de hoek langs gereden. gelukkig hadden ze even tijd. helaas ben ik toch het slachtoffer geworden van de pierburgh 2E carburateur. het stotteren en hobbelen, uitvallen komt plots. of de motor nu warm of koud is. van vrijdag tot vandaag al na 3 straten. toen de motorkap eenmaal open ging. autootje handmatig rustig aan de praat kunnen houden gutst de benzinde zo de carburateur in. toen de motor uitviel spoot er benzine uit. maar plots bij de volgende keer starten liep de auto weer probleemloos. 30 kilometer gereden en de wagen doet het nog steeds alsof die net uit de fabriek kwam rollen. buiten een zingend versnellingsbaklager.
het is fijn dat de wagen het weer doet. maar als het probleem zichzelf oplost.. komt het meestal ook vanzelf weer terug.
wat is wijsheid. een weber vervangingscarburateur. de carburateur reviseren. of een ander blokje erin leggen voor 150 euro. het moet me noiet te gek worden. de auto gaat mij sowieso nog een hoop geld kosten. mij is gezegd de 1800 GU 66 kw motor uit de golf 2.
gr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum