|
|||
|
|||
Dynamo fluit op speakers
Beste forumleden,
Ik zit met het probleem dat mijn dynamo fluit op mijn speakers. Nu is mijn vraag eigenlijk wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is? |
|
||||
|
||||
Quote:
Slechte massa, te dunne massa snoer naar versterker o.i.d.
|
||||
|
||||
Quote:
Vertel eerst eens wat meer over je setup. Gebruik je alleen je radio? Of heb je een versterker tussen de radio en speakers? Mocht je het laatste hebben, heb je toevallig de RCA/tulp kabel langs de voedingskabel liggen? Of je speaker kabels langs de voedingskabel? De voedingskabel kan namelijk ruis overbrengen op de RCA en/of speaker bekabeling.
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb inderdaad een versterker erbij maar die is alleen voor de subwoofer. De speakers zitten rechtstreeks op de radio aangesloten.Zal eens kijken hoe de kabels liggen idd. |
|
||||
|
||||
Heb je toevallig een pioneer radio.
als je de tulpkabels aanstuit als de radio aanstaat heb je kans dat de massa naar de tulp doorbrand. ff draadje van de buitekant van je radio naar je tulp leggen.
|
|||
|
|||
komt je dynamo piep echt van je boxjes of komt die van de woofer.?
want lijkt me niet dat die van je speakers komen als je daar geen versterker op heb staan... zoiezo ff goeie massa maken en de tulpstekker kabel niet langs de stroom kabel laten lopen... en pas ook een beetje op met de tulp stekker langs de zekering kast te laten lopen.. ook hier gaat die dynamo piep op kunnen vangen omdat daar de stroom samen komt voor de zekeringen |
|
|||
|
|||
Ik heb een massa punt gemaakt onder een bout van een gordel van de achterbank,eerst kaal gemakt en toen massapunt van gemaakt.
Het fluiten hoor je alleen als je het volume van de radio op nul zet. Ik zal eens goed luisteren of het van de speakers komt of alleen uit de woofer. |
|
|||
|
|||
Ben benieuwd maar denk dat deze van de woofer gaaan komen..
|