Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-05-2016, 13:59
k.bouter's Avatar
k.bouter k.bouter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 39
Default Na 10 jaar een start maken aan de caddy?

Ik heb dus een Caddy gekocht.

Destijds stond deze parel in Doetinchem. En op 21-04-06 ben deze daar gaan ophalen. Voor €300 kon hij zo mee. In een bui van jeugdig enthousiasme... Ik heb wel het geluk gehad hem steeds droog te kunnen stallen.
Hij staat er overigens ook nog steeds bij als toen.








Het is een originele Nederlander met kenteken BG-62-RT.
Kentekenbewijs deel 1 en deel 2 heb ik en een aankoopbewijs maar dat is alles. Volgens mij toen ook niet uitgevoerd geweest door de verkoper.

Nu de prioriteiten op orde staan, huisje, garage, tuintje, getrouwd en in overeenstemming met het vrouwtje geen kinderen, maar meer tijd (en geld) voor de hobby, kan er terug iets ondernomen worden.

Ook zijn er dit en vorig jaar een aantal knopen doorgehakt met betrekking tot het wagenpark om fondsen vrij te maken voor de dit project en de verbouwingen. Niets met spijt in het hart, blij dat ze weg waren en de focus gericht kon worden op 1 ding.
Kever van 1976 1200cc verkocht
Golf 2 van 1987 met 1300cc verkocht
Golf 2 van 1989 met 1600cc TD verkocht
Golf 3 project van 1991 met 1900cc D schroot
T3 Doka project van 1984 met 1600cc D verkocht
T3 project camper ombouw van 1987 Schroot

Wat is er dan gebleven... Wel, dat bovenstaande wagens niet allemaal met winst weggegaan zijn mag duidelijk zijn en maken een mens dan ook wijzer . 1 project blijft dus en dat blijkt het eerste te zijn dat ik ooit kocht. Mijn daily Polo 1 van 1981 en mooi-weer-auto Golf 1 van 1982 zijn ook gebleven.

Wat zijn de plannen (lees ik ongelofelijk veel bij de start van een thread )
In het kort: realistisch blijven en zien hoever ik kom. Harder stranden dan de afgelopen 10 jaar kan volgens mij niet. Nu hopelijk de bodem van de put onder controle houden. Dit gaat zeker meer zijn dan ze opbrengen maar dat mag de motivatie niet drukken.

De straler komt binnen 10 dagen kijken wat volgens hem mogelijk is en of hij er überhaupt aan wil beginnen (lees: of er genoeg over blijft). Dit zou ik allemaal geen ramp vinden moest ik de afgelopen 10 jaar niet steeds de plaat-onderdelen hebben blijven zoeken en vinden met een, toegegeven, kinderlijke naïviteit. Alles NOS waaronder de volledige laadbak buiten en binnenkanten (exclusief bodemplaat). Het achterschot voor achterraam boven en onder. Een achterklep, de goede originele deuren en voorschermen.
Een donor cabrio GTI voor motor, versnellingsbak en dashboard, remmen, assen, kabelboom...
Een bom geld gemaakt dus van die oorspronkelijke €300

Er werd me reeds verschillende keren aangeraden om voor sodastralen te gaan, iemand hier ervaring mee? echt zoveel beter? Is dubbel zo duur als zandstralen. Komt geen hitte bij vrij.

Afhankelijk van de komende dagen kan dit dus wel een hele korte thread worden...
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2016, 17:17
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Heel, heeeeeel veel succes😂.
Denk wel dat je er hoed aan doet, je te beperken tot één projectauto.
Is "de autobeitser" niet iets?
Groet👍🏻
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2016, 07:28
splituser's Avatar
splituser splituser is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 71
Default

Vlakke plaat aan de buiten zijde blank schuren en dan stralen , als je een nette straler hebt gaat dit gewoon goed .
Beitsen kan ook bij de Autobeiterij ( hebben wij laatst ook laten doen ) maar kost ook nog al wat Beitsen ,cleanen en KTL en ongv 4000 eur .
Er gaan hier veel verhalen de ronde over en moet zeggen de Behandeling die ze doen is echt mooi , je krijgt een Fabrieks primer body terug Alleen word er nogal ruig met de body omgegaan.
Er kunnen dus tijdens het proces zomaar wat deuken bij komen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum