Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-03-2023, 21:38
Hank Hank is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2022
Posts: 3
Default Advies omtrent een OBD2 scanner.

Ik ben dus op zoek, maar ben het spoor even bijster, ik had een kabel op MP op het oog, maar die was opeens verkocht.
En op Amazon zie je door de bomen het bos niet meer, er wordt 100X hetzelfde aangeboden met enorm variabele prijzen, ik heb een Caddy 1.6 TDI uit 2014, zijn al die kabels bijv. geschikt voor Vagcom, ik zie ook een ELM327 BT, de apps kun je zo downloaden, en wat ik wil, is storingen uitlezen, m'n stop/start meuk permanent uitzetten, evt. stationair TT aanpassen, dus de hele meuk eigenlijk.

Oh, en hier nog een voorbeeld:
https://www.amazon.nl/Diagnosekabel.../dp/B07T3BQN6F/

Hulp wordt zeer gewaardeerd!
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2023, 07:30
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
is storingen uitlezen,

Dat kan met goedkope ELM dongles

[quote] m'n stop/start meuk permanent uitzetten, evt. stationair TT aanpassen, dus de hele meuk eigenlijk.
En mijn inziens heb je voor dit al wat professionelers nodig, of in ieder geval de software (waar je voor moet betalen).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2023, 08:06
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Als je veel zelf doet aan de auto's en voornamelijk VW/Audi etc. bij huis hebt, raad ik je heel sterk aan om gewoon een echte Ross-tech VCDS kabel te kopen.

Ik heb ook een hele tijd met generieke kabels en half-gecrackte software gewerkt, maar 9 van de 10 keer kun je daar niet alle functies mee bedienen. Sommige auto's pakte die maar tot max. bouwjaar 2003 en andere wel weer gewoon tot nieuwere modellen.

Dat hele zooitje in de container geflikkerd en deze gekocht: https://randstadcarsolutions.nl/ind...t&product_id=50

Ik ben het met je eens dat het veel geld is, maar deze kabel komt ook met onbeperkt updaten van de originele VCDS Software. Voor dat geld kun je ook je auto 8 á 9 keer laten uitlezen bij een garage, met die kabel kun je 10 VIN's onbeperkt uitlezen en coderen. Is evt. ook te 'upgraden' naar onbeperkte VIN's mocht je je over een paar jaar bedenken en toch méér VINs willen registeren.

Ik weet in ieder geval dat ik er erg blij mee, vooral vergeleken met andere generieke OBD kabels/scanners.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2023, 17:32
Hank Hank is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2022
Posts: 3
Default

Ten eerste bedankt voor de reacties, ik wil als het even kan eerst even uitlezen wat de reden is van de huidige limp-mode, en dat schijnt hier wel mee te kunnen, ik bedoel 7 Euries, daar kun je toch niet voor tobben?
En there's no such thing as a free lunch, we zijn het denk ik een beetje teveel gewend dat S/W gratis is, maar het moet ook wel een beetje beheersbaar blijven.
En ik heb geen hele fleet, dus ga er ook geen honderden Euries aan stukslaan, dan gaat het z'n doel een beetje voorbij.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-03-2023, 19:26
Hank Hank is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2022
Posts: 3
Default

Dikke blij, vandaag binnen, net nog getest, de app connect wel, maar als ik scan, dan duurt het een eeuwigheid voor er niets gebeurt, dus na 5 minuten de hoop maar opgegeven.
Heb het contact aangezet, dat moet toch neem ik aan?
Zit ook nog een CD'tje bij, kijken of dat nog een beetje wil werken, wordt vervolgd...
Reply With Quote
  #6  
Old 27-03-2023, 07:54
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Scannen altijd met contact aan inderdaad
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum