Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 23-02-2015, 19:19
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Klopt, voor een buitenlander is dat verder niet heel relevant. Dat heeft alles te maken met die ene koper treffen. Er zijn ook genoeg Nederlanders die met een geïmporteerde Golf rijden en die er niks om geven, voor hun heeft het ook geen waarde. Daarentegen zou ik NOOIT een Mk2 kopen waar zo'n nieuwe kentekencombinatie op zit, al zou het een gelijke auto als de mijne zijn voor de helft van het geld bij wijze van spreken.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #102  
Old 23-02-2015, 21:35
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Ok mijn mening: Ik zou er zo die 11.5 voor neer leggen waarom ?
Nou simpel hij is naar mijn smaak en dat is denk het belangrijkste van het kopen van een auto hij moet zijn zoals jij hem wilt en of hij dan 1000 euro kost of 20.000 euro vind ik dat totaal niet meer relevant.
Zal voor sommige hier wel weer heel raar zijn als je dat zegt maar zo ben ik nou eenmaal.
Als hij mij bevalt en het verhaal en auto kloppen nou waarom dan verder zoeken/kijken ? Simpel kopen.

En wie bepaald eigenlijk of iets veel of te veel geld is voor een auto ?

Overigens dat van die kentekenplaten zou mij dan weer niet zo boeien net als geld mij niet boeid
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #103  
Old 23-02-2015, 21:47
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Wanneer kom je 'm halen Martijn
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #104  
Old 23-02-2015, 22:57
Mk1driver's Avatar
Mk1driver Mk1driver is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,723
Default

Dik....beide mk2's. Waarom geen BAM 20vt ofzo Misha?
__________________
BMW E30 325i
Golf 7 highline business R
Reply With Quote
  #105  
Old 23-02-2015, 23:04
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Dat haalt het hele concept naar beneden. Zo zou VW hem nooit geleverd kunnen hebben in die tijd.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #106  
Old 23-02-2015, 23:07
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Vind ik inderdaad minder binnen het concept passen al zou ik 't best willen. Voornaamste reden is dat je met een 20vt ombouw zo 3 keer zoveel knaken kwijt bent als een ABF. Dan gaat er gewoon dusdanig veel geld inzitten wat het mij niet waard is.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #107  
Old 23-02-2015, 23:26
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Heerlijk dit.
Reply With Quote
  #108  
Old 24-02-2015, 09:34
GEENGTI GEENGTI is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 993
Default

Leuke discussie weer, als ik het geld zou hebben heb ik wel 10k over voor een mooie Mk2 waar ik zelf niets meer aan hoef te doen. Overigens moet het wel een GTI zijn want in mijn ogen is een Mk2 diesel nooit 10k waard.

Om een Mk2 in hele goede staat te krijgen ben je ook een hoop centen kwijt, en aangezien ik a- technisch ben zou het mij nog meer centen kosten dan 10k omdat ik een hoop moet uitbesteden.

Succes met verkopen Misha en ik denk dat je zeker rond de 10k gaat krijgen voor deze dikke Golf.

Grt. Maurice
__________________
Jubi Mk3
Reply With Quote
  #109  
Old 24-02-2015, 17:33
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Wanneer kom je 'm halen Martijn


__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #110  
Old 04-03-2015, 11:40
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Interessante discussie hier.

Mijn mening.
Ik denk dat Ken gewoon heel veel geld heeft gestoken in een project waarvan je het bedrag bij verkoop nooit weer ziet. (Veel geld zit in onzichtbare, niet zeldzame delen). Voor zijn wagen zal het moeilijk zijn een koper te vinden die zijn vraagprijs wil betalen.

Micha daarintegen kent het spelletje van vraag en aanbod. De meeste projecten die ik van hem gezien heb zijn allemaal opgebouwd met gewilde stukken die het samen een mooi OEM+ geheel maken. Dit spreekt heel veel mensen aan. Dus de kans dat er iemand komt die hier het gevraagde geld voor over heeft is veel groter.
Met een dikke 20VT zou deze auto nog gewilder zijn, maar veel duurder om te bouwen, terwijl je er niet meer voor kunt vragen, want dat betaald de "markt" gewoon niet.
In mijn ogen doet Micha zijn projecten financieel gezien heel slim. Zo kun je steeds nieuwe projecten blijven bouwen zonder er al te veel op toe te moeten leggen.
Ik ben het overigens niet eens met de argumenten over de meerwaarde van de GTI kas en het orgineel Nederlandse kenteken bij zo'n omgebouwd golfje als deze. Sterker ik vind het eigenlijk zonde dat hiervoor een GTI 8V is geslachtofferd, die dus ook als orginele NL GTI 8V had gerestaureerd kunnen worden.
Met een 1.6 kas en een geimporteerd kenteken zou deze in mijn ogen evenveel waard zijn. Het is toch een bastaard golfje, verre van hoe hij orgineel de fabriek uit kwam. Het is het totaal plaatje dat deze golf zijn vraagprijs rechtvaardigd.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum