Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-09-2011, 09:06
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default Golf 5 FSI chiptuning?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben die een golf 5 met een 1.6 FSI motor hebben laten chippen?

Zie er hier en daar wel wat over op het net. Maar de meest bekende tuners hebben dat niet standaard in het programma zitten.

Uiteraard begrijp ik dat het bij een atmosferische motor niet zo veel zin heeft als bij een geladen motor.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-09-2011, 10:02
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Zijn er hier mensen die ervaring hebben die een golf 5 met een 1.6 FSI motor hebben laten chippen?

Zie er hier en daar wel wat over op het net. Maar de meest bekende tuners hebben dat niet standaard in het programma zitten.

Uiteraard begrijp ik dat het bij een atmosferische motor niet zo veel zin heeft als bij een geladen motor.

De rede waarom hij standaard niet in het programma zit is omdat er bijna niks te halen valt bij een atmosferische motor (dus niet de moeite waard). Ze kunnen hem hooguit iets beter afstellen wat misschien iets oplevert.

Wil je meer vermogen, moet je een krachtigere motor kopen

Last edited by Spierings : 19-09-2011 at 12:16.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-09-2011, 10:49
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Bijvoorbeeld Golf 3 ABF motoren en vr6 motoren worden ook gechipt en daar win je zo 10 tot 20 pk meer mee en 15 tot 20 nm op een standaard motor.

Het is niet veel maar het is wel merkbaar.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2011, 10:55
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Ik zou gewoon even informeren bij Jeroen Dik of zo. Ze kunnen hem waarschijnlijk wel net even "fitter" maken waardoor het verbruik misschien ook nog wel wat beter word...
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #5  
Old 19-09-2011, 11:03
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Ik zou gewoon even informeren bij Jeroen Dik of zo. Ze kunnen hem waarschijnlijk wel net even "fitter" maken waardoor het verbruik misschien ook nog wel wat beter word...


Ja zat ik al aan te denken. En gaat inderdaad met name ook om het brandstofverbruik. Moet er elke dag 30 km mee rijden dus vandaar.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-09-2011, 11:07
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Supro in Lichtenvoorde is misschien ook de moeite waard........
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2011, 11:08
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Heb gebeld. Je krijgt er wel vermogen mij maar het zal niet super merkbaar zijn op de weg. Nog maar even over denken dus.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-09-2011, 12:15
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Bijvoorbeeld Golf 3 ABF motoren en vr6 motoren worden ook gechipt en daar win je zo 10 tot 20 pk meer mee en 15 tot 20 nm op een standaard motor.

Het is niet veel maar het is wel merkbaar.

Hier heb je het over motoren die iets meer potentie hebben als een 1.6 fsi.
Maar nogmaals, je kunt nogmaals maar weinig halen bij een atmosferische motor omdat je alleen meer vermogen kunt krijgen als het brandstof/lucht mengsel afwijkt van de optimale waarde. Iets wat bij een FSi al vrij nauwkeurig geregeld is.

Je kunt hier natuurlijk wel wat meer mee halen als je al een paar aanpassingen aan het blok hebt gedaan welke voor een betere flow/luchtdoorlaal (b.v. andere nokkenassen, uitlaat, flowwen etc.) waardoor het mensel verder gaat afwijken van de voorgeschreven waarde.

Last edited by Spierings : 19-09-2011 at 12:25.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-09-2011, 12:57
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Hier heb je het over motoren die iets meer potentie hebben als een 1.6 fsi.
Maar nogmaals, je kunt nogmaals maar weinig halen bij een atmosferische motor omdat je alleen meer vermogen kunt krijgen als het brandstof/lucht mengsel afwijkt van de optimale waarde. Iets wat bij een FSi al vrij nauwkeurig geregeld is.

Je kunt hier natuurlijk wel wat meer mee halen als je al een paar aanpassingen aan het blok hebt gedaan welke voor een betere flow/luchtdoorlaal (b.v. andere nokkenassen, uitlaat, flowwen etc.) waardoor het mensel verder gaat afwijken van de voorgeschreven waarde.


Aanpassingen aan het blok komen er sowieso niet. Dan had ik inderdaad een snellere uitvoering moeten kopen. Maar ging mij meer om de zuinigheid en een paar pk's erbij.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-09-2011, 13:27
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Voor de zuinigheid zou je inderdaad een poging kunnen wagen, alleen ligt het eraan wat dit ongeveer moet kosten.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #11  
Old 19-09-2011, 13:35
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Bij JD kost het gemiddel zo'n 500 a 600 euro als ik de rest van de prijzenlijst aanhoud. Is wel een beetje veel van het goede vind ik. Vooral omdat je er niet veel van zou merken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum