Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-06-2014, 18:31
ries's Avatar
ries ries is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 331
Default Reservewielbak afdekken

Hoi,

Ivm grotere remmen voor en achter past mijn 15" thuiskomer niet meer dus dan heeft het ook weinig nut om die achterin de auto te laten liggen.

Maar met een lege wielbak begint het vloerkleed door te zakken (laat staan als je iets achterin moet leggen).

Iemand een tip hoe dit gat het best af te dekken?
Ik zat te denken aan een ronde houten plank die er net invalt maar ik weet niet of dat gaat liggen trillen?


Een grotere thuiskomer (16" 5x100) gaat denk ik niet passen want zo groot is die reservewielbak nu ook weer niet.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-06-2014, 18:37
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Maak je gewoon van 18mm multiplex een kofferbodem?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 28-06-2014, 18:50
Yellow_Dino's Avatar
Yellow_Dino Yellow_Dino is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2014
Posts: 21
Default

Vloerkleed verstevigen met dun mdf plank mooi op maat gemaakt.Langs de onderkant tegen lijmen met eventueel langs de zijkanten wat dun rubber zodat het ook geen lawaai kan maken.Dit moet je wel eerst even bekijken of je daar plaats voor hebt zodat het vloerkleed ook niet open komt te staan.Dit is een simpele oplossing en niet teveel werk.
Als je het echt proper wilt doen neem je een lange plank die net iets kleiner is(zorg dat je rondomrond 1cm over hebt) dan het gat en die plooi je dmv elke 2cm een gleuf in te frezen,je kan best eens proberen op een afvalstukje om te zien hoe diep je juist de gleuf moet maken om ze mooi te kunnen plooien.Dan kan je voorzichtig elke gleuf plooien zodat je een mooi rond geheel krijgt.ZEER voorzichtig zijn anders kan je opnieuw beginnen.In elke gleuf spuit je houtlijm om de plank rond te zetten en dat ze ook dicht blijft(24u drogen tussen serganten)Daarna een mooi plaatje mdf voor de bovenkant.De ronde plank kan je met tec7 of dergelijke op de bodem lijmen,de plank voor boven kan je dan vijzen zodat je die later nog eventueel kan verwijderen.Alles best wel voorboren met kleine boor anders gaat mdf splitsen.
Dit kost wat meer tijd maar de afwerking is wel een hard afgedekte wielbak waar je best wat gewicht op kan zetten.

Dit zijn maar ideeën en het tweede idee heb ik zelf al toegepast voor subwoofers onder dashboard te plaatsen.

Grtz Wim
Reply With Quote
  #4  
Old 28-06-2014, 18:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Waarom niet gewoon het reservewiel erin laten liggen?
Reply With Quote
  #5  
Old 28-06-2014, 19:01
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

bij mij ligt er een gewoon echt wiel in met een normale band (195/50R15) zolang de buitendiameter klopt, krijg je het wiel er gewoon in hoor.
het nadeel is, dat het wiel wel erg hoog komt te staan in de koffer en de plaats ernaast lager komt te liggen.
daar heb ik nu een gereedsschapkoffertje bij liggen.
je verliest wat kofferruimte, maar heb tenminste materiaal bij nu.

wil je de ruimte niet, ga gewoon een plaat triplex/multiplex halen, en snij die op een grootte die groter is dan het reservewielgat. je koffer is namelijk voor de rest ook niet overal vlak.

één van mijn oudere setups. was ik ineens ook verlost van die gevaarsdriehoek.
het koffertje dat nu nog bovenop ligt op de foto, ligt nu eigenlijk op de bodem waar die sub stond. daarmee heb ik daar al geen plank meer moeten leggen

__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum