Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #141  
Old 12-06-2015, 13:03
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Weer even een kleine update. Verdeelblok van de zekeringen inmiddels vernieuwd, de oude was zo ver heen dat ook de nieuwe zekering na een tijdje weer smolt. In de buurt helaas alleen maar 1 van een Seat Cordoba te vinden, maar die had andere sporen. Gelukkig kan het blok uit elkaar dus mijn eigen sporen overgezet, welke overigens beter waren als die van de Seat en nu werkt alles weer prima!

Twee weken geleden de remmen rondom compleet vervangen, toch best handig zo'n vader met een brug Ook de hulpveren weer tussen de voorpoten gezet voor de APK en vol goede moed naar het onafhankelijk keuringsstation vertrokken. Ik kreeg de complimenten van de keurmeester, hij vond het een erg nette auto, alleen een beetje laag Helaas een afkeur op het linker achterwiellager. Even naar de automaterialenzaak in de buurt gereden, lager gemonteerd en nog geen 2 uur na de afkeur terug en toen met vlag en wimpel geslaagd

De Aristo's liggen inmiddels bij de spuiter, dit duurt helaas even aangezien ik ze chemisch laat ontlakken. Er zit een taaie grondlaag op die er af moet om de wielen netjes te kunnen spuiten. Ook heeft 1 velg een hoogteslagje dus gelijk laten richten. Hopelijk komen ze snel terug want m'n winterbanden beginnen te smelten haha. Heb een maand geleden de Santa Monica's verkocht, er belde een Belgische liefhebber die twee dagen later even vanaf Brussel kwam om ze op te halen.
Ik hoop volgende week een update te kunnen doen met de nieuwe wielen iig, kan zelf al niet wachten...
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #142  
Old 15-06-2015, 20:51
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Velgjes naar Wheelcare gebracht?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #143  
Old 16-06-2015, 13:31
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Nope, een maatje van me is autospuiter en doet veel zaken met de velgendokter. Die heft ze gericht en chemisch ontlakt en Michel heft ze gespoten. En ze zijn klaar! Pas net, kreeg vanmorgen de foto's uit de cabine.

Ontlakt:



Hechtprimer:



Nat in nat gespoten:





En in de blanke lak:




Ze staan weer superstrak in de lak. Helaas heb ik pas vrijdag tijd om de banden er omheen te laten draaien, dus nog even geduld hebben voor ze er onder kunnen...
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #144  
Old 16-06-2015, 15:27
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 453
Default

(een voor ieder wiel )
Reply With Quote
  #145  
Old 28-06-2015, 23:34
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Al weer een week tevreden met de wielen er onder.




Achter met 225-40-18 en voor 215-40-18. Ik wilde eerst kijken hoe de voorste banden zouden staan/passen om een 7x18 wiel. Mooie maat om achter te zetten, dus de achterbanden maar een keer vervangen voor iets van 205-40-18 en de wielen omwisselen Verder achter 10mm spacer er tussen, kan straks breder, heb nog 16mm liggen. Voor had ik er spacers tussen maar die zijn zonder centreerringen, dat rijd voor geen meter. Ook met de andere wielen niet, dus het zit echt in die spacers. Ook nog iets verzinnen om voor wat omlaag te gaan, schroefset staat nu op z'n laagst... Eerst maar eens met de familie op vakantie over drie weken
En zo af en toe ook eens wassen...


Oh ja, en naafdopjes scoren
__________________
Mijn garage:

Last edited by Neill_s : 29-06-2015 at 06:19.
Reply With Quote
  #146  
Old 28-06-2015, 23:46
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

mooie bandenmaat zowel voor als achter,ik zou persoonlijk deze maten houden is gewoon perfect man
Reply With Quote
  #147  
Old 29-06-2015, 05:18
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 453
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
mooie bandenmaat zowel voor als achter,ik zou persoonlijk deze maten houden is gewoon perfect man



+1
Reply With Quote
  #148  
Old 03-11-2015, 22:33
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Mooie wagen zo kerel
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #149  
Old 03-11-2015, 22:45
GEENGTI GEENGTI is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 993
Default

Gaaf man!
__________________
Jubi Mk3
Reply With Quote
  #150  
Old 25-04-2016, 15:08
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Zo, weer 40.000 km, een verhuizing en een winter verder:



Op een paar keer wassen en wat olie bijvullen na is de Bora er weer probleemloos doorheen gekomen.
Omdat de Aristo's toch niet helemaal was wat ik zocht heb ik ze van de winter te koop gezet. Na een hoop onzinnige biedingen, tig keer "vet, ik wil ze maar heb er geen geld" voor en één "ik kom ze vrijdag halen, maar wel zonder banden" (dus donderdags snel nog ff de banden laten demonteren en vervolgens niemand meer gehoord of gezien) heb ik ze kunnen ruilen voor een set Superlegerra's in 8x18 met banden Deze afgelopen zaterdag omgeruild en meteen gemonteerd. Achter zit er een 20mm spacer tussen, voor wil ik er nog 5 of 10mm tussen en een stukje laten zakken.
Even twee snelle foto's van een vieze auto





Vind het wel leuk, misschien nog eens hoogglans zwart spuiten mocht ik toch langer met deze auto blijven rijden. Van de zomer hopelijk op zoek naar een nieuwere diesel
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #151  
Old 26-04-2016, 07:56
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Staan hem erg goed vind ik!
Reply With Quote
  #152  
Old 26-04-2016, 08:13
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Staan goed inderdaad!
Reply With Quote
  #153  
Old 26-04-2016, 15:07
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 453
Default

Blijft gewoon een mooie auto en zo helemaal!
Reply With Quote
  #154  
Old 26-04-2016, 20:35
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

de arristo's vielen me ook niet tegen, maar dit ziet er ook wel weer lekker uit
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #155  
Old 06-07-2016, 09:57
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Na maanden zoeken, twijfelen, nog meer zoeken, nog meer twijfelen (wat zijn gebruikte diesels duur ) en zelfs het ombouwen van de Bora naar TDI overwogen te hebben was het afgelopen vrijdag toch zo ver. Deze mooie auto heeft de garage verlaten. Met pijn in het hart vind ik altijd zo'n cliché, maar ik vind het erg jammer dat ik deze auto heb moeten verkopen. Met 332.000 km op de klok en een abgas werkstatt storing, distributieriem die vervangen moest worden en een afbrekende bekerhouder was een reis naar Italië met deze auto toch een stap te ver voor mij. Daarbij opgeteld dat met ongeveer 45.000km per jaar een diesel financieel wel wat aantrekkelijker is ben ik toch maar voor een andere auto gegaan.

Na een flinke speurtocht ben ik afgelopen vrijdag naar een BMW 318d e46 touring gaan kijken in Roosendaal. Deze auto leek netjes, maar bij aankomst was ie letterlijk niet fris, toen ik de deur opentrok kwam er een vochtige lucht tegemoet zoals normaal in een sloopauto hangt. Dit kon wel gereinigd worden volgens de verkoper Daar maar snel weggereden en een paar andere BMW's geselecteerd om te gaan bekijken. Die stonden allemaal bij particulieren en aangezien het nog vroeg was kon ik daar niet terecht en zijn we naar optie 4 gereden, een Audi A4 b6 avant.
In Cuijk aangekomen stond daar een mooi ongepoetste A4 met de as nog in de asbak. Perfect, want dan weet je dat desbetreffende handelaar niks probeert te verbergen Na een praatje, goede proefrit en een beetje onderhandelen hebben we de Bora daar achtergelaten en heb ik nu een mooie donkerblauwe 2002 A4 b6 avant 74kw tdi voor de deur staan Van buiten mankeerd er niet heel veel aan, wat kleine krasjes en parkeerdeukjes maar niks schokkends. Van binnen wil ik toch eens kijken of ik een leuk interieur op de kop kan tikken en wat knopjes kan vervangen, die zijn lelijk gesleten. Gisteren de auto uit laten lijnen en aan de onderkant was ook niks raars te zien, alleen een koppelstang rechtsvoor moet vervangen worden. Voorlopig doe ik er even niks aan behalve een grote beurt, eerst lekker op vakantie er mee!

(De foto's gooi ik er straks even op, was nu even mobiel aan het surfen )
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #156  
Old 06-07-2016, 10:08
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

die knopjes slijten als een jekko idd, mijn halve interieur is wit gesleten.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #157  
Old 06-07-2016, 10:18
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Gelukkig kosten die knopjes allemaal geen drol. Ik heb voor een vriend van mij alle knopjes in china bestelt voor de hele auto. Was meteen een heel verschil.
Reply With Quote
  #158  
Old 07-07-2016, 12:01
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

De plaatjes bij het praatje:

Zo ging de Bora weg...






En de nieuwe aanwinst (snelle foto's gelijk na de aanschaf )








De knopjes had ik op de bekende Chinese sites ook al gespot, eerdaags eens gaan bestellen idd. Ik heb alleen nog geen bedieningspaneel voor de climate kunnen vinden
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #159  
Old 07-07-2016, 17:44
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Moet je nu echt je schoenen uittrekken voor je de auto in mag 😉 Dat climapaneel is inderdaad moeilijk om te vinden.
Reply With Quote
  #160  
Old 08-07-2016, 08:45
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Moet je nu echt je schoenen uittrekken voor je de auto in mag 😉 Dat climapaneel is inderdaad moeilijk om te vinden.


Nee zo erg is het niet! M'n zoon had geen zin om zijn eigen schoenen aan te doen dus mijn werkschoenen even aangedaan. Dit stapte voor hem makkelijker in 😉

Weet jij toevallig of de ruitbedienknopjes over te zetten zijn van een paneel met 4 knoppen? Ik heb achter nog raamslingers namelijk...
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum