Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2022, 09:06
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default Koeling / radiatoren

De winter komt er aan dus het is weer tijd de auto aan te pakken.
Vanwege wat koelingsproblemen (of eigenlijk warmte problemen) ben ik bezig het front van de Golf (MK2) te modificeren.

Het probleem is eigenlijk dat de airbox op de throttlebodies dermate groot is, dat hij met de radiator in contact komt. Deze radiator is al naar voren gezet maar nog steeds onder dezelfde hoek als de onderste steunbalk waar de radiator (normaal) op staat. Zie deze foto.

Nu heb ik de slotplaat ondertussen al gemodificeerd. Het middelste deel, wat de slotplaat afsteunt onder bij de keienvanger, is een U vorm. Dat heb ik al platgemaakt. Hiermee kan ik de radiator draaien waardoor hij verder van de airbox af gaat staan. Ik ga nieuwe steunen lassen aan de onderste balk.

Wat ik nu echter zoek is een degelijke, liefst normaal verkrijgbare radiator, met de aansluitingen linksboven en rechtsonder.

Origineel heeft een MK2 radiator de aansluitingen beide rechts. Ivm de airbox kan de bovenste niet gebruikt worden.
Een G60 of sommige Golf 3/Seat Toledo's hebben de aansluitingen beide links. Beter, maar niet ideaal, want de onderste slang komt dan in de knoei met de motorsteun.
Daarnaast: hoe kun je uitvinden of een radiator 2 of 3 rijen heeft?
En heeft VW een dergelijke radiator in het programma?

Nu heb ik een Opel Corsa radiator, ik vind deze wat dun en de onderste uitgang zit er scheef op. Omdat ik ook nog een oliekoeler naast de radiator kwijt moet, is dat niet handig. (De huidige plek van de oliekoeler komt te vervallen ivm het naar voren schuiven van de radiator).
Ook heb ik een Peugeot 205 radiator tot mijn beschikking. Aardig dik, stevig, alleen de aansluiting zit daar gewoon op de zijkant (onder), wat dus om dezelfde redenen onpraktisch is.

Wie kan me helpen met radiatoren of ideeën?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 14-12-2022 at 09:43.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2022, 19:57
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

In de kerstvakantie eens naar de sloop en bij diverse auto's onder de motorkap duiken?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2022, 20:11
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Heb ondertussen elders afgekeken bij iemand die een Honda Civic radiator heeft.
Deze is smal en wat hoger (36x44cm) en beslaat daardoor slechts een deel van het front. Hierdoor blijft wel de airbox vrij. Heb er een gevonden via Ebay.

Het is wel een aluminium radiator met 3 rijen, dat moet ook schelen. Tevens kan ik nu de oliekoeler onder de airbox kwijt (alle ruimte nu).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2022, 22:53
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 836
Default

Polo radiator heeft de aansluitingen links en rechts, Clio RS ook.
Edit: Dacht ik tenminste.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903

Last edited by Scully : 18-12-2022 at 23:06.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2022, 13:44
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Heb deze besteld:


__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum