Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #921  
Old 07-02-2023, 08:40
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 836
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Geen trekhaak aan de Audi en niet van plan met een circuitauto naar Assen/Zandvoort te rijden (das beide kanten ca. 1,5 uur rijden vanaf ons )


Wel een complete auto restaureren, maar een trekhaak monteren ho maar. En ik las iets van een nieuwe A4.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #922  
Old 07-02-2023, 08:42
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Wel een complete auto restaureren, maar een trekhaak monteren ho maar. En ik las iets van een nieuwe A4.


Reply With Quote
  #923  
Old 13-04-2023, 20:01
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Mijn OMP maar eens uit de auto gehaald en een origineel GTI stuur erin gezet, past toch net iets beter in het interieur dan de OMP. Mocht iemand nog opzoek zijn naar een twee spaaks OMP Rally liscio, doe ff PB!




Reply With Quote
  #924  
Old 13-04-2023, 20:15
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Heb je een foto van dat stuur? Hoe diep is het?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #925  
Old 14-04-2023, 05:57
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Heb je een foto van dat stuur? Hoe diep is het?



Stuur is Ø350, totale diepte is 95 mm ( bovenkant stuur tot montage vlak).


Reply With Quote
  #926  
Old 14-04-2023, 06:33
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

En wat vraag je er voor?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #927  
Old 14-04-2023, 07:14
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
En wat vraag je er voor?


Heb 'm voor €175,- op 't internet staan, mocht iemand van het forum interesse hebben dan mag die weg voor €150,- (inclusief Golf 2/3 naafadapter (dikke spline) & praktisch in nieuwstaat). Is een originele OMP overigens, geen China QSP

https://www.autosportcompany.nl/od-...ur-rally-liscio (Hier een foto met de afmetingen)

Last edited by RobertVoorst : 14-04-2023 at 07:17.
Reply With Quote
  #928  
Old 14-04-2023, 11:46
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Ik denk er even over
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #929  
Old 14-04-2023, 12:40
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ik denk er even over


Verneem 't wel (Geloof dat met dit stuur je rondetijden minimaal 1 sec. afnemen )

Last edited by RobertVoorst : 14-04-2023 at 14:01.
Reply With Quote
  #930  
Old 14-04-2023, 22:48
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Haha als het daar aan lag had ik er al lang een gehad :P
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #931  
Old 21-04-2023, 08:52
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Aangezien de S4 al z'n koelvloeistof uitgespuugd heeft (slang geknapt) mocht de golf weer eens z'n hok uit. Wel even wennen maar wat een fun kun je toch eigenlijk hebben van een auto!


Reply With Quote
  #932  
Old 21-04-2023, 11:07
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Geen straf idd, ziet er wel gezellig uit, zo met dat wagenpark
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #933  
Old 28-04-2023, 19:20
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Staat er mooi bij
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #934  
Old 17-05-2023, 13:21
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Niet Golf gerelateerd, maar de S4 heeft plaats gemaakt voor een andere VW, dus de VW familie is weer compleet.

Gezien ik een stuk verder van m'n werk ben gaan wonen (ik kon met de fiets) en de S4 toch wél erg duur aan het worden was (€2,05 voor een Liter 98 welke die maar al te graag lustte) voor dagelijks vervoer, heb ik deze omgeruild voor een Passat Variant Highline van 2011, 2.0 TDI.

Ondanks dat de wegenbelasting anderhalf keer zo hoog is, kost deze mij in de maand de helft van de S4. Mooi geld dat ik weer in de G60 en een leuke brug voor de schuur kan steken

Passat is een 2.0 TDI 140 Pk, 320 Nm gepaard aan 6 traps DSG. Hoewel ik het rijden van de Audi wel mis, rijdt dit toch ook als een zonnetje. Plus ik kan 1000+ km op een tank halen, daar had ik de S4 minimaal twee keer vol voor moeten gooien (á €120 per tankbeurt).

Passat heeft 250k op de klok, met 30k geleden een nieuwe distributie. Zwart lederen + alcantara interieur met Panorama dak. Dus daar overleef ik het ook wel mee











Reply With Quote
  #935  
Old 17-05-2023, 13:59
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Knappe uitvoering.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #936  
Old 18-05-2023, 05:47
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Mooie wagen, en nog handig ook met die grote koffer.
Heb 16j geleden ook een tijdje een audi avant gehad met tdi motor, en hoe soepel zo'n motor rijdt.

Ga je de G60 dan toch niet meer verkopen?
Zou je anders wel spijt van krijgen.

Ik weet dat de taksen berekening bij jullie anders verloopt.
Maar als je een Belg met een V8 ziet rijden (wel geen lichte vracht), mag je er zeker van zijn, dat diep, maar heel diep in zijn buidel moet tasten, en vooral de oudere modellen, anders had ik wel een RS4 b7 sedan op de oprit staan.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #937  
Old 23-05-2023, 06:48
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Proficiat met de aankoop, nette wagen. Veel veilige kms gewenst
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #938  
Old 19-08-2023, 20:21
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Lange stilte betreft het rooie monstertje geweest hier, zolang dat ik inmiddels bijna van pagina 1 af was

Langzaam aan weer een beetje tijd over aan het houden dus maar weer eens met de G60 bezig. Er zijn nog een aantal dingen die op mijn lijstje staan voor deze auto.

Zo lekt de BBM hogedrukpomp adapter in de swirl pot/ brandstofpomphuis onder de auto af en toe. Ik kan er maar niet achter komen of de behuizing lekt of de pomp zelf. Soms verzet ik de auto en ligt er ineens een aardige plas. Maar als ik er naar ga kijken blijft dat ding altijd kurkdroog. Nou dacht ik dat het vast te maken kon hebben met dat als ik er mee rijd er meer belasting dus hoge brandstofdruk is. Dus heb ik de leiding even losgehaald van de galerij en via een 4 bar overdruk klepje verbonden. Zelfs dan (met 12V op de pomp) zie ik niks actief lekken. Omdat ik hier helemaal naar van werd heb ik maar besloten om de boel om te bouwen naar Golf 3 tank met de grote opening en hoofdpomp intern. Vandaag in het noorden van het land een knappe VR6 tank opgehaald en meteen even een nieuwe Bosch pomp besteld:




Na een kleine schoonmaakbeurt:




Super strakke tank alleen was de originele pomp al gewisseld voor een 8V pomp, dus geen VR6 model pomp. Nu heb ik deze van Bosch gekocht, alleen past dit weer niet met de vlotter van Pierburg. Dus mocht iemand nog een VDO vlotter (of complete Mk3 pomp met vlotter) hebben liggen voor een leuke prijs, laat het weten! Moet het type zijn waarbij de vlotter op de pomp geklikt zit, en niet aan de ‘dop’ vastzit met een stok.

Daarnaast lekt het uitlaatspruitstuk bij de pakking aan de cilinderkop. Je weet wel, die plek waar je alleen kan komen met miniatuurhanden. Hier moet ik tzt ook nog even de moed voor verzamelen om aan te beginnen.

Ook nog altijd aan het speuren naar een set grijze recaro stoelen. Mooiste zou een set XR’s zijn maar als die er uberhaupt op komen dan moet ik daar eerst weer de hypotheek voor verhogen. Waarom kon ik niet geboren zijn in de tijd dat die dingen voor een krat beugels op te halen waren… Afijn, alles op z’n tijd.

Last edited by RobertVoorst : 19-08-2023 at 21:03.
Reply With Quote
  #939  
Old 21-08-2023, 15:31
yuli's Avatar
yuli yuli is online now
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Beter idd dat je daar vanaf stapt. Die behuizingen van de pomp zijn drama. Je kan voorzichtig proberen de O-ring te vervangen maar kans dat er iets bij het losdraaien van de twee boutjes breekt is zeer groot.

Je moet is een G60 project in een Corrado doen dan ga je die ruimte die je hebt in de Golf nog waarderen

Je kan nog goedkoop Recaro stoelen op de kop tikken als je maar voor in combinatie met opnieuw bekleden gaat en hunt op MP naar M stijl recaro's. Uiteraard kost de rest onderstellen etc ook geld maar dat is de enige voordelige manier.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #940  
Old 22-08-2023, 07:16
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,156
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Beter idd dat je daar vanaf stapt. Die behuizingen van de pomp zijn drama. Je kan voorzichtig proberen de O-ring te vervangen maar kans dat er iets bij het losdraaien van de twee boutjes breekt is zeer groot.

Je moet is een G60 project in een Corrado doen dan ga je die ruimte die je hebt in de Golf nog waarderen

Je kan nog goedkoop Recaro stoelen op de kop tikken als je maar voor in combinatie met opnieuw bekleden gaat en hunt op MP naar M stijl recaro's. Uiteraard kost de rest onderstellen etc ook geld maar dat is de enige voordelige manier.


Toen ik inderdaad die BBM pomp in de behuizing pas aan het maken was heb ik 3 behuizingen gekocht waarvan 2 ook sneuvelden inderdaad. Die O-ring is er toen ook nieuw ingekomen.

Heeft het een hele tijd prima gedaan maar nu toch weer aan het lekken, dus die gaat mooi op marktplaats straks. Is verder toch een goed bruikbare Walbro pomp met 255 L/h @ 6 Bar. Misschien dat ik 'm ook wel probeer pas te maken in de Mk3 tank nu dat ik er over denk Even zien of dat te doen is.

Wat betreft de stoelen blijf ik inderdaad gewoon rondspeuren totdat ik iets tegenkom dat me past. Stond vd week een set XR's op van 2750,-
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum