|
|||
|
|||
Bezoek vw fabriek
Hoe en waar kan ik reserveren voor een bezoek aan de vw fabriek in wolfsburg?
|
|
||||
|
||||
Dat kan op 2 manieren.
1 je gaat naar Autostad en pakt daar de rondleiding, je krijgt dan een klein deel van de fabriek te zien. Of je hebt een GOLF GTI/VR6 enz wordt lid van DE GTICLUBHOLLAND! En dan krijg je een rondleiding die je nooit zult vergeten. Ik ben nog nooit zo vaak in verbazing gevallen! 7km rondleiding door een paar hallen van de fabriek, en dan zie je nog maar een stukje. Kijk op de website van de golf gti club naar de aktiviteiten/meetings van 2004. Krijg je een indrukje. Het is echt onvoorstelbaar hoe dat er aan toe gaat! Een GIGA pers voor plaatwerk, groter dan een huizenblok met ernaast een buurtsupermarkt voor het personeel.........dus....
|
|||
|
|||
maar kan ik zo'n grote rondleiding niet zelf boeken net als bij bmw?
|
|
||||
|
||||
Ja is echt super om te zien, ben 2x bij Volkswagen en 1x bij Volvo fabriek geweest....
|
|
||||
|
||||
er zijn 3 verschillende rondleidingen (die steeds maar 1 deel van de fabriek/productie beslaat). via autostad krijg je gewoon at random een van die 3 rondleidingen. dit gaat met een soort van treintje
alleen in speciale gevallen halen ze de speciale golf R32 combinaties van stal en die doen de lange tour (alles 3 de delen en nog wat extra). voor deze heb je echt connecties nodig. zal straks eens kijkenen naar de foto's van de GTI club. moechten jullie binnen foto's maken? dat mocht afgelopen zomer niet meer. het personeel was het zat dat iederren ze maar op de foto zette (er lopen daar dan ook figuren rond! nog nooi zoveel gekke snorren en matjes bij elkaar gezien)
|
||||
|
||||
het blijft een gave combi
|
||||
|
||||
Respect the mullet !!!
Misschien een idee om er een Volksforum reis van te maken via Volksforumtravel.com Hoe lang duurt elke ronde ? En alle 3 in totaal ? |
|
|||
|
|||
Lijkt me inderdaad super zo'n bezoek aan de fabriek.
Heb nog "vrijkaartjes" gekregen van mijn vriendin voor de verjaardag.
|
||||
|
||||
Of je moet, net als ik, een nichtje hebben die met iemand getrouwd is (een NLer) die in D bij VW werkt en zodoende een hééle leuke rondleiding kan geven. Maar ja, niet iedereen is de neef van mijn nichtje....
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zeg Gert, waar kunnen we tickets bestellen, hier is wel interesse in, dat weet ik zeker. |
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, zie hem zitten dan op de 2e rij van de 1e auto
|
||||
|
||||
Respect the mullet! (bump)
Dat treintje,. dat was vroegah gewoon een Golf 2, in exact de zelfde ombouw...
|
|
||||
|
||||
Ben er 2 maal geweest, waarvan 1 keer met de GCH, ook de lange tour door de fabriek gehad... was echt super! en "toen" was het met een Golf 4 treintje....
Maar idd, voor die lange tour, heb je echt wel goede connecties binnen VW nodig.....
|
|||
|
|||
Ik wil van de zomer ook gaan voor 2 dagen en dan ook het wolfsburg museum bezoeken en dergelijke.
Iemand adressen en telefoonnummers van hotels en dergelijke. Best met de auto tot daar,of andere mogelijkheden?? gtz
|
||||
|
||||
Quote:
iets van 2 uur. komt dan nog wel een uur slap gelul van wat PR mensen aan vooraf, maar je moet er iets voor over hebben wie kan zeggen dat hij zijn voor "deur 2" heeft mogen parkeren? http://www.vwshows.info/pics/?map=2005/wolfsburg
|
||||
|
||||
ik ben er gewoon met een stel kameraden heengereden,naar wolfsburg. We hebben ons toen bij de portier gemeld, en konden toen gewoon mee met de rondleiding.Is wel zo'n 8 jaar geleden. In emden ( als ik het goed heb),zijn we ook eens op de bonnefooi heen gereden, en daar was het ook geen probleem. Maar altijd de moeite waard, en iets moois om een keer mee te maken.
|
|
||||
|
||||
Dit is ook bij de dealer te reserveren incl. 1 overnachting in het Carlton Hotel op Autostadt zelf.
Kijk op www.volkswagen.nl, "peronenauto's", "Volkswagen nieuws" en dan "aflevering nieuwe Volkswagen nu ook in autostadt", voor deze regeling hoef je niet perse een nieuwe VW te hebben gekocht. De prijs voor deze 2 dagen is 75,-
|
||||
|
||||
dat is niet duur!
|
|
||||
|
||||
wij zijn er 3 weken geleden geweest met 32 man.
alleen was de fabriek donderdags en vrijdags stil gelegt dus geen rondleiding. die man zei dat dat vaker gebeurt en als je er zeker van wil zijn dat die open is op maandag of dinsdag moet komen. wij hadden 3 maanden van te voren al geboekt, maar die resevering was opeens spoorloos verdwenen:S toen kregen we 2 andere rondleidingen, ter compesatie dachten we nou nee hoor ff 150 euro aftikken. maar al met al hebben we een heel leuk weekend gehad. |
|
||||
|
||||
Ik ben er 1 keer geweest, en wat denk je... zelfs m'n vriendin vond het hartstikke leuk!!