Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2015, 13:51
elcoholist elcoholist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 1
Default even voorstellen

Hi all,

Sinds gisteren hebben mijn vriendin en ik haar polo (96) ingeruild voor een golf 5drs 1,6 automaat (2001), met wat kleine mankementjes. Mijn vriendin heeft een slechte enkel doordat ze aangereden is, en daarom hebben we voor haar een automaat gekocht. De golf heeft cruise control, en geen elektrische ramen.

Daarom heb ik me nu op het volksforum aangemeld, om wat kennis te vergaren. vroeger ben ik ford monteur geweest (rond 2001).

De mankementjes bestaan voor nu uit het volgende:

1 het slot aan de bestuurderszijde geeft geen signalen door, dus CV werk niet vanaf die zijde. Ook gaat de binnenverlichting niet aan. vanaf passagierzijde werkt de CV wel, ook de bestuurderzijde gaat dan mee. Na wat lezen op internet lijkt het op verdachte microswitches of defecte solderingen. Ik verwacht dat dit of een gratis fix word, of een 50 euro fix voor een vervangend exemplaar.

2 de airbag geen een storing. melding "airbag fehler" en lampje knippert 1 keer en blijft daarna branden. Hoofdverdachte zal wel een stekker onder een stoel zijn, dus deze ga ik eerst eens reiningen. Waarschijnlijk moet deze daarna een reset krijgen. Ik heb zelf van smeets een U04 universele diagnosetester, maar ben bang dat ik daarmee de airbag niet kan resetten.

3 het motormanagement lampje brand. hij loopt prachtig, vanmiddag hang ik mijn tester er eens aan om de storing uit te lezen. het zal wel een sensor zijn, ik verwacht een reperatie van 100 euro (lambdasonde / luchtweger achtig iets)

4 de rechter spiegel is stuk. deze is mechanisch bedient. de auto is blauw, de spiegel zwart, maar voor nu gaat deze er wel even op.

5 er is maar 1 sleutel, en zonder afstandbediening. Ik moet dus op jacht naar een nieuwe sleutel met AB. hiervoor moet ik alles nog uitzoeken (freq, waar ik dit vind, hoe in te leren en alles).


eigenlijk zou ik er elektrische ramen in willen zetten, maar dat is een projectje voor de toekomst.

Wanneer jullie nog tips/suggesties hebben hoor ik ze graag.
Ik woon in Alkmaar, mochten er mensen in de buurt zitten met betere uitleesapparatuur dan hoor ik het graag.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum