Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-06-2012, 19:10
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Gewoon op de 0 zetten. Die halve tand maakt het hem niet meer hoor. is je riem nieuw, want dat kan ook nog wat uitmaken.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #22  
Old 27-06-2012, 21:18
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
Default

Nieuw is ze niet, maar ze ligt er denk ik zo'n 15.000kms op. Zou in principe nog niets aan mogen zijn.

Maar nevermind, het is me dan toch gelukt, vraag me niet hoe. :p

Ook dacht ik om mijn ontsteking nog eens na te kijken en helemaal juist te zetten, bleek dus dat mijn lamp niet uitging. Daarnet heb ik mijn contactpuntjes eens opgeschuurd en dit euvel is alvast ook van de baan nu.

Mijn ontsteking staat nu helemaal perfect geregeld, weliswaar zonder stroboscooplamp, maar dat zou nu het verschil niet echt mogen maken.

Dan werd het tijd om nog eens te proberen, maar nu bleek hij om een of andere reden geen benzine aan te zuigen. (Enkele uurtjes geleden echt wel nog.)

Ook mijn batterij leeggetrokken terwijl ik aan het proberen was, dus laat ik het maar voor wat het is vanavond. Vannacht de batterij aan de lader, en morgen nog eens proberen. Ik ga voor alle zekerheid toch een nieuwe benzinepomp kopen, aangezien mijn huidige nog altijd de originele uit de fabriek is. En af en toe lekt die wat, een nieuwtje zal gelijkhoe geen kwaad kunnen.

Ik probeer het allemaal positief te bekijken: Als ik die ooit terug draaiende krijg zal die waarschijnlijk draaien als een nieuwtje! Met al hetgene dat ik intussen al vervangen en nagekeken heb. :p
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
Reply With Quote
  #23  
Old 27-06-2012, 21:28
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Heb je heel toevallig een openstaande flotter? Wil wel eens voorkomen dat de flotter niet meer afsluit/omhoog gaat bij brandstofaanvoer, je ziet dan ook brandstof van bovin in de carb tijdens het starten zo de inlaat inlopen.

Ook kan het zijn dat je flotter dicht blijft staan, een keer met de luchtspuit voorzichtig bovenin rondblazen wil soms wel eens helpen om de flotter los te krijgen.

Beste is natuurlijk gewoon even je carb reinigen.

Succes
Reply With Quote
  #24  
Old 27-06-2012, 22:30
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
Default

Geen idee van die vlotter, maar die carbu kwam gewoon werkend vanop een andere golf, dus er zou in principe toch niets aan die carbu mogen zijn.

Ik zwier er morgen anders nog eens mijn originele carbu op. Die is helemaal ultrasoon gereinigd met nieuwe pakkingen en dergelijke, en ik had die eraf gehaald omdat ik dacht dat het probleem misschien toch in die carbu zat, maar aangezien het probleem hetzelfde is met die 'nieuwe' carbu kan het toch dat niet zijn.
Alleen is mijn 'oude' carbu één met automatische choke, en die vind ik wat moeilijker te regelen.

Daarnet toch nog eens de test gedaan om te kijken of mijn benzinepomp pompt, en die pompt toch benzine hoor. Zij het wel wat in snukken, maar dit komt doordat er wat lucht in de leiding zit denk ik, aangezien die opnieuw aangesloten moest worden.

Ik heb trouwens ook nog eens mijn bougies opgeschuurd, en toen zag ik ook dat deze nat waren. Raar toch, mijn ontsteking is inmiddels perfect, hij krijgt benzine, compressie en dergelijke is in orde, en toch gaf die geen enkel teken van leven.
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
Reply With Quote
  #25  
Old 27-06-2012, 22:36
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Stomme vraag, misschien: WAT heb je precies getankt, nadat je de tank leeggereden had ?
Reply With Quote
  #26  
Old 27-06-2012, 22:38
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
Default

Gewoon RON95, zoals altijd. Stomme vraag is het niet, het had daar aan kunnen liggen, alleen ben ik quasi zeker van niet.
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
Reply With Quote
  #27  
Old 27-06-2012, 22:42
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Wat wel stom is: dit was de vraag die ik (of iemand anders) als _eerste_ had moeten stellen...
Reply With Quote
  #28  
Old 27-06-2012, 22:59
jeroen doli jeroen doli is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 361
Default

Probeer hem is zonder filtertje te staten en de benz slang gewoon in een jerrycan.

Die filtertjes willen nog wel regelmatig verstopt raken en dan is de benz opbrengst te wijnig.
__________________
SL4M CR3W on Facebook

Jordy MK4 on ccw and air
Maikel vw bug 71 on air
Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2
Reply With Quote
  #29  
Old 27-06-2012, 23:16
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
Default

Ik gebruik eigenlijk al de hele tijd een jerrycan met een darm erin. Filter zal ik er eens vantussen halen. Morgen haal ik ook een nieuwtje.
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
Reply With Quote
  #30  
Old 28-06-2012, 00:05
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

of hang een trechter met een slang eraan aan de windhaak van je motorkap en verbind die met een doorzichtige slang aan de inlaat op de carb. Gooi daar benzine in.
Dan weet je
1: of er benzine in je carb erbij gaat (dan kreeg ie kennelijk niet genoeg)
2: of de vlotter vast zit of lek is of goed is
3: of er benzine verbruikt wordt als ie loopt.

Maar, wat je eerst zou moeten uitsluiten:

Je carb heeft waarschijnlijk een stationairafslagklep.
Zoals de naam al zegt, verhindert de klep stationair lopen.
Wat ie niet verhindert, is als je de motor laat lopen met vol gas.

Deze klep wordt open gezet door een constante plus erop te zetten.
Wat er vaak fout gaat, is dat er geen of een verkeerde draad aan wordt gemaakt.
Dus meet dat eerst na, of zet het contact aan en trek het kabeltje eraf en er weer op.
Als je hem dan elke keer hoort klikken, weet je dat ie in iedergeval stroom krijgt en iets doet.

Voor wat betreft automatische choke, dit is niet heel ingewikkeld om af te stellen.
Reply With Quote
  #31  
Old 28-06-2012, 19:30
Razor81 Razor81 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 43
Default

Keeper, om ff bij het begin te beginnen:

Als het uitvallen daadwerkelijk het gevolg was van het zonder benzine komen te staan, hoe kom je dan uiteindelijk bij afstellen van de ontsteking en d-riem?

Dan moet je het echt zoeken in het brandstofgedeelte.

Wat je nu hebt is dat er overal aan gedraaid en gesteld is, met als mogelijk gevolg dat er meer van tijd af is dan op tijd staat, en je jezelf meer werk op de hals hebt gehaald dan nodig was. Ik denk dat je nu bij het begin moet beginnen,Distr. op tijd, dan ontsteking op tijd, etc. zoals je al begonnen bent las ik en dan moet je er uit kunnen komen.

Bovenstaande geld natuurlijk alleen als je zeker weet dat het uitvallen komt door de tank echt leeg te rijden. Het zou natuurlijk, hoe onwaarschijnlijk ook, toch een andere reden kunnen hebben (het uitvallen), tegelijkertijd met weinig benzine.

Succes!
Reply With Quote
  #32  
Old 28-06-2012, 19:44
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
Default

Ik begrijp je volledig in je redenering. Je hebt groot gelijk.

Alleen, de golf staat nu al stil van oktober, waardoor ik niet 100% zeker meer weet dat het probleem echt komt van zonder benzine te vallen.
Ergens twijfel ik ook, aangezien ik nu intussen al getest en gezien heb dat het niet kan komen door vuil in de tank of leidingen, en dat de carbu het probleem ook niet kan zijn, aangezien ik die om te beginnen helemaal gereviseerd en ultrasoon gereinigd heb, en nu zelfs een andere carburator erop zitten heb waarvan ik zeker ben dat ze werkt.

Distributieriem en ontsteking en dergelijke waar ik nu de laatste dagen aan bezig geweest ben, zijn eigenlijk allemaal dingen die mij opvielen toen ik voorovergebogen onder de motorkap stond zeg maar.

@casss:
Die stationairklep, daar had ik eigenlijk nog totaal niet bij stilgestaan. (Ik heb er zelfs nog nooit bij stilgestaan dat die er überhaupt op zit.) Maar dat kan ik inderdaad ook eens controleren.

Nogmaals, bedankt aan iedereen voor het meedenken, ik apprecieer het echt.
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
Reply With Quote
  #33  
Old 28-06-2012, 21:16
Razor81 Razor81 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 43
Default

Was ook goed bedoeld he
Misschien iets voor de toekomst
Gewoon vanaf het begin beginnen, gelukkig was t vroeger nog allemaal simpel Dus ik twijfel er niet aan dat t goed komt!

Ben benieuwd!
Reply With Quote
  #34  
Old 28-06-2012, 22:31
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Quote:
Originally Posted by Keeper
...
@casss:
Die stationairklep, daar had ik eigenlijk nog totaal niet bij stilgestaan. (Ik heb er zelfs nog nooit bij stilgestaan dat die er überhaupt op zit.) Maar dat kan ik inderdaad ook eens controleren.

Nogmaals, bedankt aan iedereen voor het meedenken, ik apprecieer het echt.


Dan zou ik daar eens mee beginnen. Is dat sigaarvormige ding wat onderaan de carb zit met een zwarte kunstoffen blokje om een stekkertje in te steken.
Starten met volgas kun je ook proberen, zelfde effect mits het een stationairafslagklep is en geen gewone afslagklep.
Reply With Quote
  #35  
Old 28-06-2012, 22:39
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
Default

Quote:
Originally Posted by Razor81
Was ook goed bedoeld he
...
Ben benieuwd!


Hehe dat weet en apprecieer ik.

Ik ben ook benieuwd, haha!

@casss,
Oow, dat ding, ja dat heb ik hier 3 dubbel liggen en ook al uitgewisseld, deed ook niets. Ik wist alleen niet waar het juist voor diende. :p

Misschien zit het wel in de bekabeling ernaartoe. Btw, waar neemt die sigaar zijn massa, gewoon via de behuizing aan de carb zeker?
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
Reply With Quote
  #36  
Old 28-06-2012, 22:46
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Volgens mij is het een afslagklep, die als ie defect is, ook de brandstoftoevoer blokkeert met volgas. Dus niet alleen stationair, het is een beveiliging.
Maar testen is altijd goed, kan ook een slechte massa hebben doordat ie niet goed vast zit.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #37  
Old 29-06-2012, 06:00
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Daar wil ik even op inhaken, om mijn Golf door de APK te krijgen hebben we die klep eraf gehaald, zodat hij aan de eisen van het CO voldeed, er zit namelijk zoveel speling op de gasklepas bij mijn carb dat ie dus blijf lopen op de hoofdsproeier. Het is dus echt een stationaire afslagklep
Reply With Quote
  #38  
Old 29-06-2012, 11:13
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

ja massa krijgt is gewoon via de carb. wat voor een is het? een 1B3 ofzo? of een 1B?
Reply With Quote
  #39  
Old 28-11-2012, 18:55
Keeper Keeper is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 48
Default

Sorry, ik was hier vergeten te antwoorden. De carb is een Pierburg/Solex 31 PIC(T) 5.

Ik heb een hele tijd niet echt zin meer gehad om er nog aan door te doen, maar intussen toch al weer wat doorgedaan.

Mijn bobine was slecht, die heb ik ook nog vervangen, ontsteking is nu perfect. Ook heb ik gisteren gemerkt dat er inderdaad geen stroom op die stationaire afslagklep toekwam. Mijn zekeringen leken op het zicht allemaal goed te zijn, maar aangezien mijn claxon en achteruitrijlichten ook niet meer werkten moest het wel in die zekering zitten.

Bleek dat die zekering gecorrodeerd was, en toen ik hem uithaalde viel die gewoon in stukken uiteen. (Het ijzer was precies gewoon verpulverd.) Nieuwe zekering en nu krijg ik ook weer stroom op deze draad. Alleen heb ik nog steeds niet het tikkende geluid dat jullie zeggen dat hij moet geven als hij bekrachtigd wordt.

Mijn batterij is helaas ook wel plat. (ik had het contact laten opstaan, dom van mij.)
Nu zit er een oude batterij in die ik nog had staan, genoeg geladen om de radio te kunnen laten spelen, maar niet om te starten. Kan het zijn dat daarom die sigaar niet tikt als ik die bekrachtig?

Ik heb desnoods wel nog 2 zo'n sigaren liggen, dus normaal zal er nog wel minimum 1 goede tussenzitten, maar kan ik die eigenlijk desnoods nog ergens nieuw bestellen, bij VW of elders?

Mijn batterij hangt nu aan de lader, en morgen probeer ik dan nog wel eens opnieuw met een geladen batterij. Volgens mij ben ik er echt bijna; Ik hou jullie hier zeker wel op de hoogte.

(O ja, trouwens, een nieuwe benzinepomp zit er intusse ook op, en die pompt precies toch ook wel een stuk beter dan de vorige, daar kan hij ook enkel maar deugd van hebben. )
__________________
"If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem."
Reply With Quote
  #40  
Old 28-11-2012, 19:13
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Als je accu bijna helemaal leeg is, zou het best kunnen dat je het hierdoor niet hoort. Al heeft het niet heel veel nodig, het omdraaien van het contact kan ook ergens anders het laatste beetje stroom heen trekken.

Eerst even de accu opladen, dan weer verder testen. De resulaten geven anders wellicht een vertekend beeld.

Waar kom je ergens vandaan? Je staat al zolang stil, misschien woont een van ons wel practisch naast je, dan kan iemand wellicht eens meekijken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum