Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-09-2004, 21:12
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default Problemen met de handrem

helaas .. mijn Golf 2 is afgekeurd van de AKP omdat de handrem achter aan de bestuurderskant niet werkt. had begrepen dat dit een bekend probleem is bij golfjes 2. remschoen/remzadel.

ik zit te kwijfelen tussen een rivisie of een nieuwe .. nieuw kost ie 175-180 ofzo .. weet iemand wat een rivisie kost en waar die te krijgen zijn in de buurt van Den Haag? als de prijs een stuk lager is, is het overwegen waard.

welk onderdeel moet ik precies hebben? alleen remschoen/remzadel?
betekend dat mijn rem aan die kant het ook niet doet??

Last edited by Amien : 28-09-2004 at 21:19.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-09-2004, 21:43
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

ik denk dat je met de zoekfunctie wel wat kunt vinden. Ik heb hetzelfde probleem gehad en daar ook een topic over gestart.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #3  
Old 28-09-2004, 22:07
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default

jouw thread heb ik gelezen .. wil alleen weten waar ik in den haag het kan kopen en wat het kost.. ik ga het niet zelf vervangen zoals jij

Last edited by Amien : 28-09-2004 at 22:21.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-09-2004, 07:43
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

neem het telefoonboek, bel wat slopers op, of auto onderdelenbedrijven en je hebt er vanzelf een die ze heeft. Ik meen dat in de topic stond dat je ook klauwen van een golf 4 kon monteren, is dat geen optie? Die zijn een stuk nieuwer...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #5  
Old 29-09-2004, 15:57
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
neem het telefoonboek, bel wat slopers op, of auto onderdelenbedrijven en je hebt er vanzelf een die ze heeft. Ik meen dat in de topic stond dat je ook klauwen van een golf 4 kon monteren, is dat geen optie? Die zijn een stuk nieuwer...


ik geloof best dat elke sloop ze heeft liggen . maar ik zoek een goede set die reeds een revisie ondergaan heeft .. niet dat ik hetzelfde probleem met de volgende APK heb .. vandaar dat ik zoek naar een GOED adres .. iemand ervaring?
Reply With Quote
  #6  
Old 29-09-2004, 16:02
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default

uit jouw threat door marcski : Revisiesetjes kan je bij de dealer halen, en zijn niet zo duur..

da's wel een goede tip .. morgen ff bellen .. ben benieuwd
Reply With Quote
  #7  
Old 29-09-2004, 16:25
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

Revisiesetjes red je de oorlog ook niet mee. Ik heb nieuwe Golf 4/Passat/Bora/Audi A4,A6/Skoda Octavia/Seat Leon klauwen achter gemonteerd.
Deze klauwen zijn kwalitatief een stuk beter omdat ze van alluminium zijn. De handremfunctie is ook beter. Het 1nigste wat je moet laten maken is een adapter voor de remslag. Deze aansluiting is namelijk anders. Dit kun je laten doen bij een goede mechanisatie zaak.
De nieuwe klauwen van een mk4 hebben mij voor 2 240,-- gekost. Gloednieuw dan he! was wel voor inkoop. Ik weet wel dat ze goedkoper zijn dan nieuwe mk2 klauwen.
Ik zou zeggen ga voor dat!
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
  #8  
Old 29-09-2004, 18:04
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Amien
ik geloof best dat elke sloop ze heeft liggen . maar ik zoek een goede set die reeds een revisie ondergaan heeft .. niet dat ik hetzelfde probleem met de volgende APK heb .. vandaar dat ik zoek naar een GOED adres .. iemand ervaring?


Ik bedoelde ook dat je er wel een vind die gereviseerde setjes verkoopt, doet de sloper hier bij mij ook.

maar overweeg anders ook de mk4 klauwen.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #9  
Old 29-09-2004, 19:55
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenk
Revisiesetjes red je de oorlog ook niet mee. Ik heb nieuwe Golf 4/Passat/Bora/Audi A4,A6/Skoda Octavia/Seat Leon klauwen achter gemonteerd.
Deze klauwen zijn kwalitatief een stuk beter omdat ze van alluminium zijn. De handremfunctie is ook beter. Het 1nigste wat je moet laten maken is een adapter voor de remslag. Deze aansluiting is namelijk anders. Dit kun je laten doen bij een goede mechanisatie zaak.
De nieuwe klauwen van een mk4 hebben mij voor 2 240,-- gekost. Gloednieuw dan he! was wel voor inkoop. Ik weet wel dat ze goedkoper zijn dan nieuwe mk2 klauwen.
Ik zou zeggen ga voor dat!


Even een update op dit verhaal. Ik zag dat de firma Goodridge in Delft inmiddels adapterremleidingen voor deze applicatie levert. Dus van Golf2 leiding naar Golf4 klauw
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 30-09-2004, 10:14
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

IK weet niet wat ze bij Goodridge kosten. Ik heb voor 2 adaptertjes 10 euro betaald. Als ik dat bedrijf zo op de site zie lijkt het me daar wel duurder.
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
  #11  
Old 30-09-2004, 13:26
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by jeroenk
IK weet niet wat ze bij Goodridge kosten. Ik heb voor 2 adaptertjes 10 euro betaald. Als ik dat bedrijf zo op de site zie lijkt het me daar wel duurder.


Ik was vandaag toevallig even bij de dealer, en eens even gepolst of ze iets wisten van mk4 klauwen op mk2's. Uiteraard niet, maar bij bestudering van de plaatjes achtten ze het goed mogelijk. Zijn er nog verschillende mk4 achterklauwen? Ik neem aan dat die van de R32 anders zijn, maar verder?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #12  
Old 30-09-2004, 22:21
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

Je moet de mk4 klauwen hebben na 2000 deze zijn nog wat beter. Voor de rest geen verschil. Met de r32 waarschijnlijk wel maar de rest niet. Allemaal 1 pot nat.
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum