Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 15-07-2010, 16:20
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

Quote:
Originally Posted by Candyman
dat
"Geachte heer Raeven,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als niet kan worden aangetoond dat het voertuig overeenkomt met een typegoedkeuring dan is toelating bijna onmogelijk. U zou wel kunnen laten toetsen aan alle geraakte richtlijnen maar alleen de milieubeoordeling kost meer dan 10000 euro. Deze beproeving kan niet door de RDW worden uitgevoerd maar dient u bij TNO uit te laten voeren. Wanneer het vermogen is toegenomen dienen ook de rembeproeving en weggedrag test opnieuw te worden uitgevoerd. Dit zijn zeer kostbare beproevingen. Ik adviseer u van deze wijziging af te zien. Deze wijziging in een Golf 1 uitvoeren is geen probleem."


Ik neem aan dat deze medewerker doelt op een typegoedkeur van je auto zoals die nu is... Dus niet een typegoedkeur voor een cordoba met vr6 , maar voor jouw model cordoba. Die is op alle punten typegoedgekeurd, behalve voor de motor die je er in gaat leggen.

Desnoods nog typegoedkeur van Golf 3 vr6 overleggen en er lijkt me niet veel aan de hand.

Die >10.000 e goedkeuring lijkt me voor als je een zelfbouwauto hebt ( geen kit ) of als je een onbekend merk ( Landwind-achtig oid ) hier op kenteken wil hebben waar nog geen fatsoenlijke europese testen op gedaan zijn.

En als het echt te lastig is lijkt na ombouw op buitenlands kenteken zetten ( Duits bijv. ) , daar TUV laten keuren met alle wijzigingen en dan naar Nederland terughalen op kenteken me altijd nog een mogelijkheid. Wordt veel gedaan, dan is hier op kenteken krijgen alleen nog maar een administratieve handeling.

Zou toch eens navragen bij mensen die de laatste maanden bijv. golfjes van vr6 op kenteken hebben voorzien, dat is tegenwoordig juist vrij simpel schijnt.

Kennis van me heeft pas geleden een golf 2 als v6 op kenteken laten zetten bij een lokaal RDW-station, dus zonder testen op lelystad maar reguliere RDW keuring was voldoende. Hier op het forum zijn er wel een paar die de laatste tijd hebben omgekeurd, dus info is vast na te vragen.
__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009

Last edited by kiwi-gti : 15-07-2010 at 22:23.
Reply With Quote
  #82  
Old 15-07-2010, 17:03
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Dat is nog eens nuttige info!
Ik ga het allemaal eens nakijken, maar misschien die 2e cordoba erbij zowieso niet verkeerd is.
Ik heb iig al op de mail geantwoord
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #83  
Old 15-07-2010, 17:33
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

klopt idd wat kiwi zegt.
kan nooit dat dat 10.000 euro kost.
het zit zo:
voorheen moest je voor elke combinatie die niet origineel geleverd was (dus golf 3 blok in golf 3 bijv.) en dus geen typegoedkeur voor was, naar lelystad.
daar ondergaat hij een geluids en weggedragtest a ongeveer 800 euri.

vanaf vorig jaar is dit veranderd, en kun je met auto's van VOOR 1998. zo voor max 75 euri bij de lokale RDW keuringsstation terecht.
voor auto's van 1998 of later (zoals de jouwe) moet je nog steeds naar lelystad.
maar dit kost geen 10.000 euri hoor.

er is hier trouwens een topic over die keurings ervaringen enzo
en volgens mij zijn er ook forummers die bij RDW werken.
ik dacht Hajee.

gr Joost
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #84  
Old 15-07-2010, 18:48
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Dat is dus ook wat ik overal gelezen heb.. Denk dat ik ze morgen gewoon eens bel. Zover ik weet ben je met 750 euro maximaal klaar met de keuring.

Nja, zelfs dan is het misschien voordeliger er een auto van 97 bij te halen. Als ik de onderdelen daarvan voor 500 verkocht heb ben ik hetzelfde kwijt en spaar ik de reis naar lelystad krijg alleen al 250 voor het oude wrak bij de sloop.. Blokje voor 250 weg en het is al terugverdiend als ik de volledige 1250 voor een 2e cordoba moet betalen
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #85  
Old 15-07-2010, 18:55
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

bij welke sloop krijg je zoveel voor je auto zonder motor dan?
ik moet nog van een variantje af en ben met 50 euri al blij
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #86  
Old 15-07-2010, 19:52
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Had me even vertikt het is 50 wat je normaal opneen sloop krijgt.
Mja, heb al met de verkoper gepraat ennkan de cordoba zonder apk en rijklaar maken voor 1150 meenemen. Blok is prima zegt hij (en ik weet zeker dat hij niet tegen zijn medewerkers liegt dus dat zit wel goed.
Denk dat ik dan wel 350 voor dat blok kan vragen. Heb dan dus voor 700 euro een auto uit 97 met vr6 motor. Nog wat losse onderdelen (interieur/velgen/bumpers) verkopen en ik ben redelijk uit de kosten.

Zaterdag maar eens een proefrit maken
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #87  
Old 15-07-2010, 21:34
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Inderdaad, als je een auto hebt omgebouwd, en er dus een motor in is gekomen die nooit affabriek is geleverd (of waar het merk zelf geen goedkeur voor heeft aangevraagd) dan mag je hopen dat je ouder is als 98. Is je auto jonger als 98, wat bij jou het geval is dan moet er veel getest worden:

- Algemene controle v/d kwaliteit van de inbouw;
- Remmentest, je moet de wettelijke minimale remvertraging behalen, dit lukt al met de standaard remmen, het is alleen wel fijn dat je ook nog een beetje snel kunt stoppen als je 200+ rijd.
- Weggedrag test, is er nog wel veilig met de auto te rijden?
- Geluidsmeeting, uitlaatgeluid en algemeen geluid van een de gehele auto bij diverse snelheden.

En je kunt wel laten zien dat een ander het ook voor elkaar heeft gekregen, een Cordoba/Ibiza VR6. Maar het gaat hier om een eenmalige goedkeur. Deze individuele goedkeur is niks waard als je een andere auto met dezelfde ombouw wilt laten omkeuren.

Vandaar dat de kosten ook zo hoog zijn...
Reply With Quote
  #88  
Old 15-07-2010, 22:24
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Nja, 750 vind ik nognmeevallen.
Alleen die 10k waar de rdw medewerker het over had voor een milieumeting vond ik erg overdreven
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #89  
Old 15-07-2010, 22:40
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

die 10.000 is ook gewoon bullsh*t
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #90  
Old 15-07-2010, 22:55
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Dan ben ik eens benieuwd wat voor reactie ik op mijn mail krijg. Zal wel weer een andere medewerker zijn die antwoord..
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #91  
Old 19-07-2010, 15:06
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

njah, ze weten dus echt niet wat ze willen:

Quote:
Geachte heer Raeven,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Dit is niet meer de juiste informatie. Het is oude informatie van voor 1 mei 2009.

Na deze datum is de wet gewijzigd van het Voertuigtuigreglement naar de Regeling Voertuigen.
Wel is veel van deze informatie nog wel vergelijkbaar.
Ik raad u aan bij een RDW-keuringsstation bij u in de buurt een afspraak te maken en daar een behandelingsplan op te stellen. Misschien komt uit het behandelingsplan dat u voertuig een vervolg beoordeling in ons Testcentrum Lelystad moet ondergaan. Dat zou een geluids- en weggedragtest kunnen zijn.
De kosten van een geluidstest is € 386,00 en een weggedragtest kost: € 299,00.
Ik raad u aan de motorverklaring mee te nemen naar de keuring.
De beproeving bij TNO van meer dan 10.000 euro is i.v.m. de leeftijd van uw voertuig niet nodig.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #92  
Old 26-07-2010, 09:02
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Heb me zaterdag een nieuwe auto gekocht:








en meteen gisteren het dash eruit gehaald:




Auto blijft origineel, ondelen van de cordoba staan allemaal te koop.
Deze cordoba ga ik verlagen, dikke set velgen eronder gooien en golf 3 dasboard plaatsen. (en de vr6 motor natuurlijk)
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #93  
Old 28-12-2010, 13:43
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

zonde, weer zo'n gestrand project.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #94  
Old 28-12-2010, 14:49
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Idd zwaar zonde. Wilde er mee door maar door de eigenwoning toch veel te weinig tijd. Ga de golf 2 gti nog klaar maken voor de weekenden maar verder nix speciaals meer
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
  #95  
Old 28-12-2010, 14:56
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

boe!
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look.
Reply With Quote
  #96  
Old 28-12-2010, 15:08
Candyman Candyman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 116
Default

Whaha, dat gti'tje gaat wel mee naar oostenrijk Peacock
__________________
Lets have sex like burger king and mcdonalds. I'll do it my way, and you will be loving it
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum