Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-04-2012, 22:35
punk3000 punk3000 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 81
Default g40 stoel doet niet wat hij moet doen...help!!!

Vandaag een g40 interieur gekocht voor de polo
Bestuurdersstoel klapte niet naar voren.


Dit was de boosdoener.
Toen oude stoel uit de auto gesloopt en draadje over gezet met succes



Oke, so far so good.
Er zit geen stelknop op, dus die wil ik overzetten van de oude stoel, is dat gewoon die kruiskop losdraaien, knop eraf en klaar?
Ik heb hem namelijk een paar slagen los, maar nou zit hij goed vast en voor ik het kopje helemaal ver #$*k, stop ik even.
Op de g40 stoel zit wel een schroef maar geen stelknop.
Die schroef zit ook moervast, griptang op het ding waar de schroef in zit en de stelknop over heen moet, geen resultaat.
Ja dit als resultaat: http://www.youtube.com/watch?v=8F2v...eature=youtu.be
Lijkt me niet dat je zo kan rijden

Heb ik nou iets verziekt of gewoon keihard verkeerd gedaan?
Hulp gevraagd, voor ik verder ga met de stoel

Ff ter aanvulling, toen ik het draadje ging vervangen van het klap mechanisme, heb ik die uit de passagiers stoel gehaald van mijn oude interieur.
Op een of andere manier was die langer dan ik verwacht had en om de stoel naar voren te laten klappen, heb ik het zo opgelost.


Maar kan me niet voorstellen dat dat uitmaakt, een zo'n draadje!!
Nou moet ik zeggen dat ik nadat ik het weer in elkaar had staan, ik vond dat de leuning er scheef op stond, maar als ik ging zitten, merkte ik er niks van.
Pas toen ik de schroef waar de stelknop hoort te zitten, er uit probeerde te draaien, kreeg ik dat de leuning zo raar gaat.

edit: en uiteraard breekt ook het kruiskopje af, waar mee de stelknop vast hoort te zitten.




Het is toch gewoon een kruiskopje wat in de stelknop en dan in de stoel zelf gaat?
Of ben ik nou gek?

Last edited by punk3000 : 08-04-2012 at 23:48.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-04-2012, 23:25
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

die schroeven zitten vaak muurvast idd. Maar dat de leuning zo kan bewegen. Is dat de verstelling voor naar voren klappen, of de vaste hoekverstelling?
Beide hoort niet zo te zijn iig dat je dat zonder hendel of draaiknop kan doen. Dus er is iets kapot Of een vergrendeling losgeschoten. Mijn vermoeden zegt een tandwiel. Draait de stelknop (of waar ie op hoort) ook mee als je de stoel zo beweegt?

Schroeven moet je in elk geval met een flinke druk erop eruit kunnen draaien.
Als je die eruit hebt kun je de knop er zo afhalen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 08-04-2012, 23:56
punk3000 punk3000 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 81
Default

Het mechanisme om naar voren te klappen doet het gewoon goed nu.
En nee, het ding waar de schroef in hoort, draait niet mee, maar de "plaat" waar hij op zit dus wel.
Maar het gekke is, dat ik er vanmiddag nog gewoon op gezeten heb en toen flikkerde ik niet naar achter of zo.
Pas nadat ik het draadje vervangen had, deed hij dat.
Ik had nadat ik het draadje vervangen had wel het idee dat de leuning er scheef op stond, maar ik begrijp niet hoe dat dan kan, want ik heb er verder niks aan gedaan.
Schroef kan ik trouwens vergeten, het kopje is gewoon verneukt (van de oude stoel waar ik de stelknop van over wilde zetten)
Reply With Quote
  #4  
Old 09-04-2012, 08:03
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

heb het ook wel eens gehad dat die kruisschroefafbrak,zet er gewoon een andere stelknop overheen en die vastzetten met tube bison montagekit,ziet eruit als een tube lijm overal verkrijgbaar,gamma en zo zit niks anders op,die leuning moet het doen gewoon kan wel eens wat vastzitten of je hebt iets met die kabel verkeerd gedaan maar lijkt me sterk,een tyrepje doet t ook wel om dat hendeltje omhoog te krijgen voor leuning weer naar voren te krijgen is heel wat minder werk
Reply With Quote
  #5  
Old 09-04-2012, 09:18
punk3000 punk3000 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 81
Default

Mja, het kabeltje zit nu gewoon en het doet het.
Kan me niet voorstellen dat dat kabeltje wat achterlangs gaat, ervoor zorgt dat mijn leuning zo raar doet?
Maar ik zit nu gewoon mee dat die leuning op en neer kan?
De tip van de stelknop is een goede.
Het klote is dat de stelknop van mijn oude stoel er ook niet afkomt, want kruiskop zit moervast.
Maar goed, ik heb nog een oude stoel, maar die zit nog in de auto.
Dus eerst moet die leuning het weer goed doen.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-04-2012, 10:41
punk3000 punk3000 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 81
Default

viel me net op, dat als ik de stoel naar voren klap, dat de leuning echt alle kanten op kan.
Dat is niet helemaal hoe het hoort geloof ik.
Vergeleken met mijn andere stoel en die doet dat niet.
http://www.youtube.com/watch?v=ZWza...eature=youtu.be
Reply With Quote
  #7  
Old 09-04-2012, 20:42
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

dat laatste filmpje is echt de vergrendeling van de leuning naar voren klappen die niet goed werkt. Er zitten 2 kabeltjes in de stoel. 1 voor de linker vergrendeling, 1 voor de rechter. En die zitten dan weer aan de hendel met een kabel (dus eigenlijk 3 kabeltjes)
Kijk eens opnieuw goed binnenin of je wel de juiste kabeltjes op de juiste punten hebt aangesloten? En of de kabels niet te lang of juist te kort zijn?

Wat betreft de stelknop: das een tandwielverbinding. Die moet je (zeker als ie slecht gesmeert is en al wat te lijden heeft gehad (bestuurdersstoel)) een handje helpen door de stoel in de juiste richting te duwen. Heb al meerdere keren een draaiknop verkloot door dat niet te doen.
In elk geval ligt dit bewegen naar mijns inziens geheel aan de vergrendeling van de stoel. Ook dat scheef staan komt daar vandaan.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum