Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-03-2021, 22:54
Patv6 Patv6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 4
Default golf 3.5 cabrio 2.0i start niet meer

hoi forum leden

ik heb een vraag en misschien iemand me kan helpen .
het gaat bij deze om een golf 3.5 cabrio 2.0i uit 1999
met een agg motor

ik heb sinds kort problemen gekregen met de auto en dat die nu helemaal niet meer start

eff kort een verhaaltje . het begon met af en toe een keer uitvallen stotteren tijdens het rijden bij koppelen op laten komen contact aan uit tijdens het rijden en dan liep die weer . 100 meter rijden dan viel het weer een keertje uit bvb . werd steeds sneller en korter op mekaar in de lopende tijd dat ik er een kort stukje mee ging rijden
en bij 10 min warm lopen schijt ie er gewoon mee uit en dan niet meer aan te krijgen

ik heb ondertussen al een aantal dingen gedaan
zoals de starter blokje achter op het contactslot de bobine plus de regelunit de halgever vervangen en het knipperlicht relais die flipte als je het contact aan zette .en nu ook de start onderbreker laten verwijderen in de ecu omdat na uitlezen de start onderbreker fout code aan gaf
4 nieuwe bougies plus een beurtje

wat mij nu opvalt na vanmiddag weer dagje bezig te zijn geweest om de ecu terug te zetten is dat als je de contact slot op aan zet er aantal relais hoort maar niet altijd bij het herhalen van het contact aan te zetten ook dat je het benzine pomp niet elke keer hoort en als je het contact een tijdje aan hebt staan een aantal relais hoort schakelen aan uit aan uit zoal de benzine pomp en het gasklephuis en een overdruk/benzine klepje bij de inlaat hoort stotteren in de zelfde tijd zowat in de zelfde frequentie stotterend 4 keer eff stil 2 keer eff stil na tijdje weer een flipaasje aanval lijkt wel als die gewoon op contact staat het gewoon een eigen leventje lijd
en af en toe een maar benzine damp ruikt na het proberen om te starten en eerst wel ontsteking had vanmiddag en na tijdje geen ontsteking meer had

ga zoizoo de riem vervangen aankomende week. kijken of alles op tijd staat zoals met de 3de hulp tandwiel van de ontsteking en olie pomp dat dat zeker goed is en de ontsteking goed op tijd staat etc ...

de relais ik kan niet echt veel vinden op welke plaats welke is ?
misschien toch in de auto zelf moet gaan zoeken onder de dache

wie o wie heeft zoiets als dit mee gemaakt of weet wat het wel kan zijn of me meer kan uitleggen over de relais onder de dache
alle tips zijn welkom ! :P
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2021, 07:32
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

Warme of koude motor maakt niets uit?
Hetzelfde gehad met een vento, er bestaat een serie relais waarvan de kontacten loslaten van het soldeer. Volgens mij is het nummer 67 of 167. Als ik het relais naar boven duwde deed hij het weer, dit onderdeel is erg goedkoop overigens.
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2021, 12:06
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Zoals je het omschrijft klinkt het inderdaad meer als een elektronisch probleem. Heb je het voedingsrelais van je ECU al eens gecontroleerd? (Meestal positie 3 op je zekeringkast)
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2021, 19:44
Patv6 Patv6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 4
Default

het was meestal met warme wordende / warme motor dat ie keer uitviel en weer aan of na 10 min warm lopen schee die er mee uit en niet meer aan krijgen

oke ga ik deze relais vast even na en meteen vervangen
om deze dan uit te sluiten

alvast bedankt voor jullie vlugge reacties
Reply With Quote
  #5  
Old 01-04-2021, 21:11
Patv6 Patv6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 4
Default

het is opgelost hij loopt eindelijk weer

ik had eerst toch de relais vervangen maar dat was het uiteindelijk het toch niet.
na een andere tip dat de krukas positie sensor ook zulke problemen kunnen veroorzaken deze zodoende deze ook vervangen en hij starte en liep meteen

dus dat was het wat het veroorzaakte.
hij was goed verrot en kapot!
Reply With Quote
  #6  
Old 02-04-2021, 05:08
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

Gelukkig! Kun je weer op weg!
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum