Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-11-2006, 00:26
kalek kalek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 9
Default Te hoge Co2 uitstoot

Liet mijn auto laatst keuren, toen bleek dat de co2 uitstoot te hoog was. Katalysator vervangen. Dit hielp niet. Toen de luchtmassameter vervangen en dit verlaagt het nog steeds niet. Het niveau is heel wisselvallig op gegeven moment daalt hij naar 4 procent en dan vliegt hij ineens weer omhoog. Kan iemand dit probleem herkennen? Ik heb een golf 3 gti 8v uit '93.

Met groet,

Germain

Last edited by kalek : 29-11-2006 at 00:28.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-11-2006, 09:13
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

4% of 0,4% ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #3  
Old 29-11-2006, 19:03
kalek kalek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 9
Default

Volgens mij 0,4% weet het niet zeker.

Last edited by kalek : 29-11-2006 at 19:06.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-11-2006, 19:14
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dan zie ik het probleem niet, ik had met mijn auto laatst 2,5% en dat is extreem hoog. Om aan 4% te komen is haast moeilijk zou ik zeggen. Maargoed daar ben je niet mee geholpen. Je bent nu nog niet door de APK of wel?
Reply With Quote
  #5  
Old 29-11-2006, 20:06
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

4% zou wel erg hoog wezen. Zit je katalysator er nog onder? Soms wil injectie reiniger wel eens helpen.
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #6  
Old 29-11-2006, 22:28
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

begint de motor dan ook anders te lopen als het co omhoog schiet?
anders kun je de koelvloeistof temperatuursensor uitwisselen.deze kan een verkeerde waarde aan je computer afgeven en zo een rijk mengsel maken.en dat krijg je met geen 10 katalyatoren omlaag.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-11-2006, 23:23
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

carterontluchting ook ff los gooien
Reply With Quote
  #8  
Old 29-11-2006, 23:41
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Lambda-sonde al vervangen?
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-11-2006, 19:08
kalek kalek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 9
Default

ja daar heb ik allemaal al naar gekeken. Ik sta echt voor een raadsel. Ik merkte toevallig gisteren tijdens het rijden dat ik een benzine-lucht rook binnen en buiten de auto. De auto ging ook iets meer stotteren, het lijkt mij dat dit verband heeft met elkaar. Enige suggesties?

Jammer genoeg nog steeds niet door de keuring
Reply With Quote
  #10  
Old 03-04-2007, 17:49
Hermes Hermes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by kalek
ja daar heb ik allemaal al naar gekeken. Ik sta echt voor een raadsel. Ik merkte toevallig gisteren tijdens het rijden dat ik een benzine-lucht rook binnen en buiten de auto. De auto ging ook iets meer stotteren, het lijkt mij dat dit verband heeft met elkaar. Enige suggesties?

Jammer genoeg nog steeds niet door de keuring


Ben je er al achter gekomen wat het probleem was?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem, apk afgekeurd omdat de CO2 waarde 0.43% was en toegestaan was 0.3%. Mijn golf 3 gti 8v, loopt altijd rustig warm, maar zodra ik harder ga rijden (boven de 70/80km/h) dan zakt mijn motertemperatuur meter weer richting het nulpunt. Dit klopt natuurlijk niet en ik denk dus dat de temperatuur verkeerd wordt doorgestuurd naar mijn computer en dat daardoor een verkeerd mengsel wordt ingespoten.

Maar wat was bij jou de oplossing...?
Reply With Quote
  #11  
Old 11-04-2007, 08:04
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Question Vento pruttelt af en toe...

Bij mijn Vento 2.0 GT (dezelfde motor) staat mijn temperatuurmeter ook altijd laag; toen ik hem kocht, dacht ik eigenlijk zelfs, dat-ie stuk was, haha!
Maar als ik moet filerijden bijv., dan komt er toch leven in en stijgt de temp. soms tot zo'n 95 graden. Zodra je dan weer rijdt, is er meestal genoeg rijwind, om de meter weer naar de 70 graden te laten zakken. (= laagste punt)
Nu ik dit allemaal lees; is een slecht werkende temperatuursensor dan een kwaal van dit type motor?

Ik had zelf een "alternatieve APK-keuring" (rondje erom heen gelopen en klaar...), maar heb gevraagd of er tòch ff een CO-meting kon worden gedaan. Volgens de APK-keurmeester stond de meter "in het groene gebied" en was het dus goed. (ik was er zelf niet bij, dus de exacte waarde weet ik niet)

Toch houdt mijn motor ook wel eens in bij het opschakelen (bij een lager toerental dus) Na wat pruttelen gaat-ie wel gewoon weer verder.
Ik heb de bougies vervangen maar, er is geen verbetering opgetreden; waarschijnlijk is de oorzaak ook een sensor?

Wáár zitten precies die luchtmassameter en die temperatuursensor gemonteerd, want die worden nl. als mogelijke oorzaak genoemd.
(en wat kosten die dingen eigenlijk?; ook niet onbelangrijk! )

Ik hoor het wel van de kenners!

Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999

Last edited by Vento Vice : 11-04-2007 at 21:59.
Reply With Quote
  #12  
Old 11-04-2007, 08:23
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

euh, CO2 is toch altijd hoog, want is verbrande benzine?
Ik denk dat jullie CO bedoelen?


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 11-04-2007, 08:58
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Klinkt als: onderhoud is meer dan alleen bougies?

De sensor die de water-temperatuur in het dashboard aangeeft is vaak niet exact dezelfde sensor als die het motormanagement uitleest.
Al zitten ze soms in hetzelfde huisje.
Watertemperatuur moet bij normaal bedrijf (rijden of stilstaan) rond de 90 graden zijn, 70 is echt te laag. Thermostaat gaat wel dicht?

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Bij mijn Vento 2.0 GT (dezelfde motor) staat mijn temperatuurmeter ook altijd laag; toen ik hem kocht, dacht ik eigenlijk zelfs, dat-ie stuk was, haha!
Maar als ik moet filerijden bijv., dan komt er toch leven in en stijgt de temp. soms tot zo'n 95 graden. Zodra je dan weer rijdt, is er meestal genoeg rijwind, om de meter weer naar de 70 graden te laten zakken. (= laagste punt)
Nu ik dit allemaal lees; is een slecht werkende temperatuursensor dan een kwaal van dit type motor?

Ik had zelf een "alternatieve APK-keuring" (rondje erom heen gelopen en klaar...), maar heb gevraagd of er tòch ff een CO2-meting kon worden gedaan. Volgens de APK-keurmeester stond de meter "in het groene gebied" en was het dus goed. (ik was er zelf niet bij, dus de exacte waarde weet ik niet)

Toch houdt mijn motor ook wel eens in bij het opschakelen (bij een lager toerental dus) Na wat pruttelen gaat-ie wel gewoon weer verder.
Ik heb de bougies vervangen maar, er is geen verbetering opgetreden; waarschijnlijk is de oorzaak ook een sensor?

Wáár zitten precies die luchtmassameter en die temperatuursensor gemonteerd, want die worden nl. als mogelijke oorzaak genoemd.
(en wat kosten die dingen eigenlijk?; ook niet onbelangrijk! )

Ik hoor het wel van de kenners!

Greetz Vento Vice
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #14  
Old 13-04-2007, 20:19
Antoineveld's Avatar
Antoineveld Antoineveld is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 64
Default

Bij een golf 3 GTI 8v zit voorop het blok (ter hoogte van het kleppendeksel) de sensor (4polig) voor zowel de meter in het dashboard als voor het motormanagment. Sesnor is niet duur en zou ik zeker vervangen. Ik had precies hetzelfde probleem toen ik mijn GTI kocht. Sensor vervangen, meter ging strak naar de 90 graden en CO was weer perfect. Verder kan een te lage koelvloeistoftemp ook te maken hebben met een defcte thermostaat, die in de waterpomp zit. Wordt de koelvloeistof temp ook niet hoog. Als ik jouw was zou ik 1 voor 1 beide vervangen. Ze kosten allebei niet veel en is goed zelf te doen.
__________________
www.vwgolf-info.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum