Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 25-03-2008, 22:52
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

het gaat niet lukken als in "de kever komt dan te laag" of als in "hij kan niet lager".

mocht je straks een versmalde as maken, kun je de adjusters wel onder een andere hoek erin lassen zodat ie nog lager komt.

ik zou vierkante bumpers doen.

en toch kan een later type ook zo mooi zijn, met een paar mooie wielen en goede verlaging


Reply With Quote
  #102  
Old 27-03-2008, 08:40
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Quote:
Originally Posted by levis
het gaat niet lukken als in "de kever komt dan te laag" of als in "hij kan niet lager".

mocht je straks een versmalde as maken, kun je de adjusters wel onder een andere hoek erin lassen zodat ie nog lager komt.

ik zou vierkante bumpers doen.

en toch kan een later type ook zo mooi zijn, met een paar mooie wielen en goede verlaging




ben ik met je eens, worden de vierkante bumpers.
ik twijfelde namelijk omdat de ronde bumpers een betere kwaliteit chroom hebben en van rvs zijn


oja hij kan niet lager :p hij blijft ergens op steken waardoor die niet verder wilt zakken.
Reply With Quote
  #103  
Old 08-04-2008, 19:21
tinusg60's Avatar
tinusg60 tinusg60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 27
Default

T-bars misschien een optie????
Reply With Quote
  #104  
Old 08-04-2008, 21:42
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Ik zou ook gewoon vierkante bumpers monteren, niks lelijks aan en hoort gewoon bij dit bouwjaar . Als je ronde had gewild had je maar een oude kever moeten kopen
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #105  
Old 08-04-2008, 22:42
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Heb de kever gekregen :-p nee maar de keuze is inderdaad voor vierkant geworden mede omdat er een zwart lijntje in zit, past mooi bij de auto. T-bars vindt ik persoonlijk alleen bij een ouder type mooier staan :-)
Reply With Quote
  #106  
Old 08-09-2008, 19:55
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

oja ik had ook nog een topic lopen
denk dat iedereen het wel kent het onderschatten van een redelijke restauratie, ik geef het toe ik ook
een tijdje geleden ik geloof in mei begonnen de tegen slagen, de lak van de kever begon al af te breken. en het interieur of eigenlijk de stoelen van de kever paste niet opd e bodem van de kever. en oja de motor liep ook nog steeds niet lekker .

laat ik maar beginnen bij het begin de lak.
mijn spuiter (die overigens een auto schade hersteller is, en dus mag verwachten dat hij goed werk levert) heeft mijn auto strak gezet en gespoten, maar waarschijnlijk is deze niet goed ontvet en is dus op sommige plaatsen gaan scheuren en er afgevallen, gelukkig wordt dit wel opgelost binnekort.

het interieur is super geworden maar de bodemplaat moest nog wel even verlast worden omdat de stoel geleiders er dus gewoon niet inpaste, ook dit is opgelost.

nu had ik een gereviseerd motorblok gekocht en er in gezet maar deze wou maar niet lekker lopen van alles geprobeerd tig keer de carberateurs uit elkaar in elkaar maar ding kreeg maar geen benzine genoeg en als die het wel kreeg spoot het eruit.
na veel denken en doen toch alles inclusief leidingen vervangen en ja hoor bij het laatste dingentje wat ik wou los halen zag ik het, het brandstof filter aan de benzine tank kant was dmv. een slangeklem per ongeluk dicht geknepen.

maar goed dat dus vorige week opgelost en ja hoor het eerste ritje naar huis van deventer naar amersfoort op en lekker cruise tot dat ik bij apeldoorn een fikse kanl hoorde en de kever dood was, ding wou wel aan maar met een raar geluid en ik vertrouwde het voor geen meter.
anwb gebeld en weg gesleept naar een parkeerplaats wat bleek cillinder zat los, er was te kort tapeind ingezet.

dus auto kon op transport terug naar deventer waar die nog staat te wachten op martijn die terug moet komen van vakantie.

heb een foto om te zien hoe die er nu bij staat van de week komen de detail foto's



Last edited by bas. : 08-09-2008 at 20:02.
Reply With Quote
  #107  
Old 08-09-2008, 20:45
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Hij ziet er wel super vet uit!
Wel zuur van al die tegenslagen achter elkaar, heb je veel schade door de losse cilinder?!
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #108  
Old 08-09-2008, 20:55
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

doet me goed een beetje positieve reacties, wat ik kon dat ding wel schieten, ik snap dat er dingen tegen kunnen zitten maar op geve moment sloeg het alles dan weer dit dan weer dat.

valt heb de auto direct stil gezet ging gelukkig ook niet hard +- 80 en en stoterstangen waren kapot en de zuiger voor de zekerheid mischien vervangen cillinder had niks ga de overige schade deze week bekijken.

wel meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de complete motorbeplating te poedercoaten netals dynamosteun gasklep stelsel en nog paar kleine dingen.
net als dat de dynamo er op de kop erin gezet zodat er nauwelijks kabels door de motorruimte gaan.

moet je eerlijk bekennen dat ik stiekem al opzoek was naar wat anders een pre 67er of een bus en dan een crewcab
Reply With Quote
  #109  
Old 10-09-2008, 12:56
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

elk nadeel heeft z'n voordeel. nu is alles straks netjes. maar zeker klote dat je zoveel tegenslagen achter elkaar hebt. dat is echt niet grappig meer
__________________
Rachistorie
Reply With Quote
  #110  
Old 10-09-2008, 16:56
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Leuk of niet, je leert er wel weer mee
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #111  
Old 11-09-2008, 07:46
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

klopt dat is ook wel zo.

gister avond kever opgehaald en precies 10km verder dan de vorige keer stil gestaan de gas stang was los geschoten dus langs de kant van de weg zitten hobby om hem vast te krijgen.

voor de rest wat loopt dat ding goed en snel heb weer even dat ouwe vertrouwde gevoel terug
Reply With Quote
  #112  
Old 11-09-2008, 10:51
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

ik ik zou gewoon op deze auto voort borduren!! je hebt een super basis en als iets je niet aanstaat, dan verander je het toch weer.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot"
Reply With Quote
  #113  
Old 11-09-2008, 17:55
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Quote:
Originally Posted by levis
ik ik zou gewoon op deze auto voort borduren!! je hebt een super basis en als iets je niet aanstaat, dan verander je het toch weer.


klopt dat heb ik ook wel deze zal ik ook niet zo snel weg doen, maar wil er gewoon wat anders bij zoals een t1 crewcab kan ik mijn vespa's ( en nee niet die citta achtige dingen) ook fatsoenlijk weg brengen.

anyway, het motorblok van de kever moet weer aangepast worden, het ding heeft zoveel compressie dat de olie er uitgespoten wordt.
ik ga er nu een paar dingen veranderen zoals carter ontluchting etc.

ook zet ik er deze week een temperatuur meter/toerenteller en oliedruk meter, kan ik alles in de gaten houden.

zaterdag heb ik even de tijd om veel foto's te maken
Reply With Quote
  #114  
Old 13-09-2008, 18:53
-Frank-'s Avatar
-Frank- -Frank- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 137
Default

Wat een gedoe zeg, na zoveel werk nog niet op je gemak rond cruisen
Hij ziet er iig vet uit, hopelijk komt de rest ook snel weer in orde.

Keep it up
__________________
Kever 1302 1971
Reply With Quote
  #115  
Old 16-09-2008, 07:44
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

op dit moment staat ie op 2 assteunen met zn kont omhoog :p

carterontluchting zit er op vanavond de gasstang vast zetten en dan gaan met de banaan :S
Reply With Quote
  #116  
Old 16-09-2008, 13:22
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

Quote:
Originally Posted by bas.

anyway, het motorblok van de kever moet weer aangepast worden, het ding heeft zoveel compressie dat de olie er uitgespoten wordt.
ik ga er nu een paar dingen veranderen zoals carter ontluchting etc.

ook zet ik er deze week een temperatuur meter/toerenteller en oliedruk meter, kan ik alles in de gaten houden.

zaterdag heb ik even de tijd om veel foto's te maken




Dan heb je juist compressieverlies........zuigerveertjes maar eens vervangen. of liever nog, compleet reviseren dat blokje. Is zonde als hij helemaal in elkaar jankt toch? (Ik heb ook een 'snellere' motor maar heb echt geen last van olielekkages, m.a.w. dit moet niet kunnen.)

leuk ding verder, mooi laag! (setje white walls zou het afmaken denk ik )
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld

Last edited by -Jens!- : 16-09-2008 at 13:32.
Reply With Quote
  #117  
Old 16-09-2008, 14:22
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

Klepdeksel was ook niet goed aangedraaid. Maar laatste keer (vorige week) is de motor weer losgeweest en nieuwe zuigerveren geloof ik gemonteerd. White walls, dakrek en ausie visor zijn onderweg net als nieuwe pook etc
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum