Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2006, 14:01
Roelsmoel's Avatar
Roelsmoel Roelsmoel is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 62
Default Zwarte rook, maar zuinig verbruik

Mijn ABT Vr6 verbruikt gemiddeld zo 1 op 10 en rustig op de snelweg zo'n 1 op 12. Keurig verbruik zou je zeggen, echter is mijn uitlaat helemaal door roet zwart aangeslagen, ook net nadat ik hem schoongemaakt heb.

Nu is het open luchtfilter wel dermate vies en slecht onderhouden dat ik deze wel ga vervangen.

Maar hiernaast is het blok en de ketting onlangs (2000 km terug) gereviseerd en heb ik de bougies, benzinepomp en benzinefilter vervangen en is de computer helemaal uitgelezen en zijn er geeneen foutmeldingen naar voren gekomen.

Kan het dus zo zijn dat hij door een zwart uitziend en vet K&N filter een slechte verbranding heeft en daardoor onverbrande benzine eruit gooit?

Thnx en groetjes Raoul
Reply With Quote
  #2  
Old 24-02-2006, 19:54
editionn94's Avatar
editionn94 editionn94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 121
Send a message via AIM to editionn94
Default

dat heb ik ook met mijn 2.0 8V gti ben ook wel benieuwd waar dat aan ligt
Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2006, 19:00
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Volgens mij zit er wel een LMM en een lambdasonde op de VR6, dus je zou zeggen dat die het wel bij zouden moeten regelen wanneer het luchtfilter verstopt is, alleen weet ik niet hoe dit is wanneer hij echt heel erg vervuild is. Je kan de lambdasonde testen door de spanning op de signaaldraad te meten, deze moet tussen de 0,1 en de 0,9-1V schommelen, dan is hij goed. Je kunt ook altijd even een viergasmeting (laten) uitvoeren en de gaswaarden even bekijken, dit zegt vaak al heel veel.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-02-2006, 19:21
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Je hebt toch een Turbo op deze VR6 gebouwd meen ik mij te herinneren, zit er geen speling op de as van de turbo waardoor deze inwendig is gaan lekken.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum