Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-05-2007, 16:04
kalek kalek is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 9
Default startproblemen en niet meer aanslaan golf III GTI

Sinds ik goedkoop aan een golf III GTI ben gekomen, heb ik al heel wat probleempjes uit de wereld geholpen. Motor liep eerst zwaar onregelmatig en sloeg af als de koppeling werd ingedrukt. Ook hield hij verschrikkelijk in en stotterde hij. Na al jullie tips is het al stukken beter geworden.

Luchtmassameter:

Ik heb mijn auto naar een garage gebracht en wat bleek!!!! Er zat een luchtmassameter van Opel op! Hoe groot kan de belediging zijn!! Ik heb er meteen een nieuwe op laten zetten, die overigens wel vrij prijzig zijn. 250 euro ex. btw.

Temperatuurkoelvloeistof sensor, Lambda Sonde:

Deze heb ik ook maar meteen vervangen. En de auto reed meteen stukken beter. Geen hoge CO uitstoot meer en hij sloeg niet meer altijd af. Het inhouden deed hij wel in verminderde mate en het stotteren kwam ook af en toe terug.

Toen kwam iemand op het idee om de gaskleppostie sensor te vervangen en eindelijk had ik het gewenste resultaat. Hij deed het goed en reed zoals hij hoorde te rijden.

Na een paar dagen begon hij weer een beetje te stotteren en in te houden en kreeg ik ook wat startproblemen. Bij de tweede keer de sleutel omdraaien en gas erbij startte hij gewoon fatsoenlijk, maar het lichte stotteren en licht inhouden bleef aan.

Deze dag echter, gaat hij niet meer aan tenzij ik gas bij blijf geven en ook na even rondgereden te hebben, blijft hij afslaan als ik GEEN gas meer bijgeef. Uiteraard dacht ik meteen aan de rotor en de verdelerkap, maar deze zien er nog behoorlijk goed uit.

Zou het kunnen zijn dat het aan de gaskleppositie sensor ligt? Dat deze wellicht verkeerd gemonteerd is(wat ik me haast niet kan voorstellen). Probleem is wel pas gekomen nadat deze gemonteerd werd. Of zou het misschien aan de brandstofpomp liggen? Heeft iemand ideeen? Bedankt alvast!

Last edited by kalek : 22-05-2007 at 16:06.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-05-2007, 19:10
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

koop een toyota....
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum