Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-01-2010, 19:17
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default Communicatie onderweg

Het verkeer is een samenspel tussen de weggebruikers. Hoe maken jullie je medeweggebruikers iets duidelijk op non-verbale wijze, en nog belangrijker, zonder vunzige gebaren.

Voorbeeld:
Als ik iemand tegenkom die zonder licht rijd in schemer/mist/donker/anderzins slecht zicht, merk je dat met lichten knipperen meestal een vriendelijk terugzwaaien tot gevolg heeft

Schakel je je lichten even uit en weer aan, zal de persoon zonder licht zich eerder afvragen wat er aan de hand is. Ook ziet hij dat een onverlichte auto verdomd slecht zichtbaar is.

Hebben jullie ook tips en trucs? Laat maar horen dan
Reply With Quote
  #2  
Old 16-01-2010, 19:27
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik leg me er maar gewoon bij neer dat sommige mensen gewoon niet gezien willen worden.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-01-2010, 19:35
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,425
Default

Als mensen bij mij bumperkleven... dan wacht ik een paar seconden totdat ze er lekker dicht op zitten... Vervolgens ter waarschuwing heel snel rempedaal aantikken... Als ze daar niet op reageren een drietal seconden goed in de ankers gaan.

Communicatie terug is dan vaak geen begrijpend vriendelijk zwaai-gebaar! hahah
__________________
Gonna Mis'ha...
Reply With Quote
  #4  
Old 16-01-2010, 19:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Inderdaad..ik deed het eerder wel eens, maar als je tegenwoordig naar iedereen moet seinen die iets mis heeft met z`n verlichting dan blijf je bezig...

En als ze zo nodig zonder verlichting willen rijden met schemerig weer...lekker mee doorgaan.

Laatst nog wel een auto die achter mij reed midden op de weg laten stoppen..leek me verstandig om maar even te vertellen dat hij geen verlichting aan had (om 22:30)...pikdonker dus.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-01-2010, 22:55
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default

Quote:
Originally Posted by martijnvanderh
Als mensen bij mij bumperkleven... dan wacht ik een paar seconden totdat ze er lekker dicht op zitten... Vervolgens ter waarschuwing heel snel rempedaal aantikken... Als ze daar niet op reageren een drietal seconden goed in de ankers gaan.

Communicatie terug is dan vaak geen begrijpend vriendelijk zwaai-gebaar! hahah



Ik rem niet meer voor bumper klever aangezien t fout gaat je zelf de lul bent als er getuigen zijn die gezien hebben dat jij voor niks zat te remmen

Dus wat doen we dan? Ga nog slomer rijden maar zorg er wel voor dat ie me niet voor bij komt/gaat. Das extra leuk als der tegenliggers zijn! Lach me helemaal kapot dan aangezien ze zich echt helemaal op zitten te vreten achter t stuur Poosje terug zat er een te knagen aan z´n stuur zo woest was ie en ik kan je verklappen dat dat er echt giga hilarisch uit ziet via de binnenspiegel iemand met een stuur tussen zijn tanden te zien
Reply With Quote
  #6  
Old 19-01-2010, 00:00
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Bij bumperklevers ga ik gewoon lekker sloom rijden, midden op de weg ergens. Op de snelweg maak ik dan altijd vaart, ga op de linkerbaan naast iemand rijden, en pas m'n snelheid daarop aan. Paar km zo doorrijden, en de bumperklever heeft het meestal wel door.

Als ik van die trage bumperklevers voor me heb clazoneer ik er altijd vrolijk op los, dat ding zit daar niet alleen om naar mooie meiden te toeteren.

Auto's met defecte verlichting laat ik meestal maar zijn voor wat het is. Die lui slapen zo hard dat ze niet eens door hebben dat je naar ze knippert, en rijden door. Alle automobilisten erom heen kijken je wel opeens vreemd aan, omdat zij je wel zien knipperen maar zich van geen kwaad bewust zijn. Niet-verlichte auto's waarscuhw ik doorgaans wel met wat geknipper en handgebaren.

Wat me het meeste opvalt zijn echter mensen die niet knipperen bij het maken van een bocht, wisselen van rijbaan, voorsorteren, etc. Die sein ik meestal door druk naar alle kanten te knipperen, en met het grootlicht te seinen. Als dat niet werkt worden we meestal maar gewoon grof.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #7  
Old 19-01-2010, 00:26
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik zat pas op een landweggetje achter een Toyota Yaris Verso (toch, zo'n enorm lelijk hoog ding) en die had zeker 5 km lang z'n knipperlicht naar links aan.
Op alle manieren duidelijk proberen te maken maar maar mevrouw tufte lekker door
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum