Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 17-04-2015, 15:29
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Even dit topic gebruiken. Mijn caddy is voorzien van nieuwe homokineten 100mm. Vandaag schroefset KW geplaatst. Nog 1cm schroefdraad over.. Mooi allemaal. Auto moet achteruit uit de garage, hoorde ik een 'klop'. Verder niets.

Na een metertje of 10 voorzichtig achteruit gereden te hebben, op straat in zn 1 en knal, homokineet korte aandrijfas aan diggelen.

Iemand ditooit meegemaakt? Heb de revisie niet zelf gedaan... Lijkt me een foutje?
Reply With Quote
  #22  
Old 17-04-2015, 15:40
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Of kan het feit dat de caddy achteraan nog erg hoog staat een rol gespeeld hebben?
Reply With Quote
  #23  
Old 17-04-2015, 15:48
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

ik heb mijn aandrijfassen om 12mm laten inkorten. Het waren dan ook (zeker weten) assen van Golf 1 Cabrio.

Een 100mm "gewone" homokineet kan ongeveer 18mm naar binnen en 18mm naar buiten (axiale beweging).

Je laat de auto zakken, haalt de moer los en duwt tegen de homokineet wielzijde.

Als er geen speling zou zijn, zou je dus ideaal gezien 18mm naar binnen moeten kunnen duwen (kleine fout vanwege schuin hangen van de as buiten beschouwing gelaten)

Toen ik mijn auto gebouwd heb, waren het er maar 5mm. Dus moesten de assen korter.

Last edited by SciroccomTDI : 17-04-2015 at 15:51.
Reply With Quote
  #24  
Old 18-04-2015, 07:23
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Bij mij zit er maximum 1mm speling op nu...

Gisteren een reserve aandrijfas geplaatst, blijft heel nu maar denk dat er gewoon te weinig speling op zit
Reply With Quote
  #25  
Old 18-04-2015, 08:27
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

met geen speling bij mijn vorige post bedoelde ik trouwens: geen speling van binnenvertsndingen van homokineten op buitenvertandingen.. want je hebt wel eens assen zonder ringen etc.

maar de homokineet bakzijde moet eigenlijk "neutraal" staan in je normale rijhoogte. Tenminste, daar ga ik met mijn mening van uit, heb de auto nooit op standaard rijhoogte gehad met die assen.

En als ie in de neutraalstelling staat, moet je zowel naar binnen als naar buiten kunnen bewegen. Naar buiten kun je niet vanwege je wielophanging, naar binnen kun je als je de 30er moer losmaakt. Kun je dat niet, staat de homokineet al te ver naar binnen.

Een iets wat snellere bocht, de motor verplaatst zich naar die as toe vanwege rubbers in motorsteunen en slappe carrosserie en voila, je hebt gebonk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum