Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-05-2015, 21:46
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default stuurhuishoes golf 2 past niet.

hallo allen.

voor de apk moet ik de stuurhuis hoes R.V. vervangen, nu had ik een nieuwe besteld, zaterdag opgehaald ( er vanuit gegaan dat het de juiste was, aangezien ze de hoes op kenteken hadden besteld)

vandaag begonnen met het klusje, verliep allemaal prima, tot ik zag dat de diameter van de oude en nieuwe hoes behoorlijk verschilde (aan wielzijde kant)

de oude hoes kreeg ik maar amper van de spoorstang af en de nieuwe is veel te ruim!

nu heb ik een aantal dingen gelezen over een rubber ring die op de spoorstang zou zitten waar je de hoes op moest bevestigen, maar die zit er bij mij dus niet.

mijn vraag: moet ik een andere hoes bestellen of een rubber ring?

alvast bedankt,

groeten Juul
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )

Last edited by golf2 abuh : 03-05-2015 at 21:49.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-05-2015, 21:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by golf2 abuh
hallo allen.

voor de apk moet ik de stuurhuis hoes R.V. vervangen, nu had ik een nieuwe besteld, zaterdag opgehaald ( er vanuit gegaan dat het de juiste was, aangezien ze de hoes op kenteken hadden besteld)

vandaag begonnen met het klusje, verliep allemaal prima, tot ik zag dat de diameter van de oude en nieuwe hoes behoorlijk verschilde (aan wielzijde kant)

de oude hoes kreeg ik maar amper van de spoorstang af en de nieuwe is veel te ruim!

nu heb ik een aantal dingen gelezen over een rubber ring die op de spoorstang zou zitten waar je de hoes op moest bevestigen, maar die zit er bij mij dus niet.

mijn vraag: moet ik een andere hoes bestellen of een rubber ring?

alvast bedankt,

groeten Juul


als het stuurhuis van een golf 1 en 2 hetzelfde is (heb die van mijn mk1 laatst vervangen), dan heb je inderdaad een rubberen ring nodig die eerst op je stuurstang moet, daarna gaat daar je hoes overheen, die valt dan in de. ring, en dan komt er nog een veerklem overheen.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #3  
Old 03-05-2015, 22:03
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

oke, dan zijn er dus 2 uitvoeringen van zowel de stuurstang als de stuurhuisrubbers,

aangezien de stuurhuis rubber die er opzat dus meteen op de stuurstang aansluit ipv een ''tussen rubber''

en die losse rubber ring kan ik nergens vinden.. iemand enig idee ?
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2015, 22:09
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by golf2 abuh
oke, dan zijn er dus 2 uitvoeringen van zowel de stuurstang als de stuurhuisrubbers,

aangezien de stuurhuis rubber die er opzat dus meteen op de stuurstang aansluit ipv een ''tussen rubber''

en die losse rubber ring kan ik nergens vinden.. iemand enig idee ?


als die er niet op zit dan heb je dus die uitvoering dat die precies op de stang aansluit. of hij is vergaan maar dat lijkt me sterk want het is geen klein ringetje
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #5  
Old 03-05-2015, 22:25
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

Ja dat lijkt me ook sterk inderdaad. Van de week maar even terug naar de automaterialen zaak.

Mocht iemand weten waar/of ik ergens aan die rubber ring kan komen hoor ik dat graag.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #6  
Old 04-05-2015, 17:21
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

ik heb de hoes zojuist geruild voor een hoes die normaal voor golf 2 met stuurbekrachtiging is, wat mijn golf dus niet heeft

deze sluit namelijk wel direct aan op de spoorstang, alleen de binnekant / grootste diameter zal niet zo mooi over het randje vallen, maar aangezien hier toch een klem overheen komt durf ik dat wel aan.

alleen is het voor mij een raadsel waarom er geen stuurhuis hoes is, voor een mk2 zonder stuurbekrachtiging die direct op de spoorstang past, aangezien deze er bij mij wel origineel opzitten.... en dat die rubber tussen ringetjes nergens los te vinden zijn.

ik zou dus een nieuwe spoorstang moeten bestellen om de juiste stuurhuis hoes te kunnen monteren?...




( kort omschreven, waarom zijn er niet de juiste onderdelen te vinden voor de juiste uitvoerig )

hopelijk kan iemand mij dit vertellen..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )

Last edited by golf2 abuh : 04-05-2015 at 17:39.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum