Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-02-2021, 22:26
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default 1.3 nz ombouwen naar carburateurs

Hi,

Ik heb eens rondgekeken, en ik wil mijn 1.3 eigenlijk ombouwen met motor carburateurs. Nu heb ik al wel wat research gedaan maar heb toch nog een aantal dingen die me niet duidelijk zijn. Voor de inlaat weet ik dat er een custom spruitstuk gemaakt moet worden.

1. Wat voor carbs zijn het beste? Heb gezien dat er r6, r1 of carbs van Kawasaki’s voor gebruikt worden. Iemand die zo’n setup heeft en durft te zeggen welke sproeiermaten je moet gebruiken?
2. Hoe zit het met de brandstofpomp? Welke moet dan vervangen worden en voor wat voor pomp? Moeten er in het brandstoftraject nog meer zaken veranderd worden?
3. Kabelboom; ik heb nu een nieuw type zekeringkast met een kabelboom van een injectie (dus luchtmassa). Moet deze dan veranderd worden naar een oud type kabelboom?
Reply With Quote
  #2  
Old 28-02-2021, 22:46
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

wat is de reden van deze ombouw? Aangezien een nieuw inlaatspruitstuk aardig in de papieren gaat lopen, en je dan nog steeds enkel een 1.3 hebt waar niet ineens 100pk uit gaat komen.
Is het niet beter een optie om of het injectie systeem goed te krijgen, of om een golf 3 te kopen met een grotere motor en die erin te hangen?
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum