Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #421  
Old 29-07-2023, 18:22
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Leuk, in het buitenland
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #422  
Old 30-07-2023, 20:11
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Vandaag de ABF opgehaald!
Zojuist nog wat dingetjes besteld zoals pakkingen enz. en dan kan de motor weer samengebouwd en geplaatst worden!
18 Augustus naar KMS om de map af te stellen op deze motor.

Ik heb ook meteen een set nieuwe motorsteunen aangeschaft omdat de huidige door het vele geduw, getrek en in en uitbouwen toch wel beweeglijk zijn geworden
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #423  
Old 03-08-2023, 19:27
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Ondertussen al een klein beetje begonnen met de motor. Wat delen even opnieuw een lak laagje gegeven en gekeken of alles terug past.

Nu kom ik dus al op het volgende "probleem" vanwege de verschillen tussen een ABF en de 9A/KR: De dynamosteun. Ik heb een kleinere dynamo gemonteerd en deze zit met een custom freest stuk vast. Het hele zware deel wat normaal over de waterpomp valt zit er niet op, maar het deel waar de dwarsbout in zit wél.
http://ci.catcar.info/vag_2017_12/007/007196100.png Onderdeel 1 rechtsonder.

Ik kan dit op de ABF monteren maar dan past de distributieriembeschermkap (scrabble) niet meer. Deze zit normaal tegen het blok geschroefd waar hij bij de 9A/KR dus op deze steun komt.

Nu heb ik 2 opties: De steun aanpassen zodat de kap weer tegen het blok komt,
of een andere steun maken welke met 2 bouten op het blok te monteren is.
Bij het eerste moet ik ook kijken hoe ik het beschermblik er tussen ga maken, bij de tweede optie is het weer even werk en bovendien moet de dynamo wel weer recht uitgelijnd worden.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by VeeDubber : 15-08-2023 at 12:06.
Reply With Quote
  #424  
Old 04-08-2023, 14:30
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Oké het wordt optie 2 zodat het beschermblikkie er ook tussen kan.
Ondertussen de inlaat en gaskleppen weer gemonteerd. Het vordert (langzaam), morgen hopelijk wat stappen maken.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #425  
Old 06-08-2023, 08:27
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Lekker bezig, ga je die steun ook weer helemaal frezen?
Reply With Quote
  #426  
Old 06-08-2023, 10:06
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Ja laat ik uit 2 delen maken, 1 plaat om op de motor te monteren, en dan een stuk daar haaks op die nu het uitstekende stuk vervangt.
De mal heb ik al overgetrokken op een papiertje er zijn 3 gaten aanwezig van 2 echt bruikbaar.
Het haakse stuk zal met 2 verzonken schroeven vast gezet worden.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 06-08-2023 at 10:09.
Reply With Quote
  #427  
Old 09-08-2023, 19:38
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

De custom steun zat er gisteren al op, maar nu is de verstelling weer anders. Die heb ik zojuist aangepast, morgen laat ik die op het werk lassen omdat het echt recht moet.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #428  
Old 11-08-2023, 08:17
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Wat foto's:



De alu plaat waar de dynamosteun tegenaan geschroefd kan worden.



De mal voor de verstelbeugel, welke onder een hoek moet komen omdat hij anders de dynamo raakt en dus niet op spanning te zetten is.
De steun is gisteren al gemaakt en gemonteerd. Nadat ik bij KMS ben geweest zal ik hem netjes maken (overtollige las verwijderen en opnieuw spuiten )

Gisteren de motor er terug in gezet. Het ging niet heel moeilijk, maar was wel even prutsen. Meteen de uitlaat gemonteerd en alle bouten en moeten van de motorsteunen op moment gezet

Nu afbouwen, en ook de airbox passen want dat ziet er wel kritisch uit qua hoogte onder de kap.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 11-08-2023 at 08:20.
Reply With Quote
  #429  
Old 12-08-2023, 19:30
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Vandaag wat meters kunnen maken.
Aandrijfassen erop, kleppendeksel vast, oliefilter en koeler gemonteerd, daarna alle kvs slangen gemonteerd en de radiator geplaatst. Wel nog even de nieuwe motorsteun aangepast omdat die anders tegen de slang van de radiator komt.

Olie erop gedaan, daarna kvs en bij het ingieten hoorde ik een raar geluid van onderen. Daar liep het er dus net zo hard weer uit...
Bleek dat de afdichtring tussen waterpomp en blok van z'n plek is gegaan, waarschijnlijk ivm het monteren van de dynamo (de onderste steun zit op de onderste 2 bouten van de waterpomp, zie foto hierboven). Die seal is dus kapot omdat ie klem heeft gezeten. Ik heb de oude uit de prullenbak gevist, schoon gemaakt en erin gezet

Daarna alles weer terug gemonteerd en nu zit wat ik erin heb gegoten nog in het blok.
Daarna proberen te starten maar dat lukte niet. De cranksensor gaf geen signaal bij het rondgooien. De nieuwe sensor is inductief (ABF op de crank zelf), waar de oude (Golf 4 in de olieseal bakzijde) een hall sensor was.
Dat werkt dus niet, en je moet ook nog ompinnen want dat is een andere ingang op de KMS. Bij het ompinnen het draadje uit het contactje getrokken en ik heb geen tang... dus klaar voor nu
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #430  
Old 15-08-2023, 06:45
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Gisteren het draadje omgepind, nog steeds geen signaal! De draden van de sensorkabel naar de KMS doorgemeten -> geen verbinding op de massa-ader.
De kabelboom open gemaakt en het probleem gevonden; deze zit voor hall sensoren op de 12V (logisch ook, die hebben spanning nodig).
Deze draad omgesoldeerd naar de sensor ground, kabelboom weer dicht gemaakt en toen gekeken of er signaal kwam bij het rond gooien, wat ook zo was!
Eindelijk!

De injectoren weer aangesloten (die haal ik eraf zodat hij niet inspuit bij het rondgooien op de startmotor) en hij sloeg bijna meteen aan!
Nu de rest weer afbouwen en vrijdag naar KMS om de map aan te passen op deze motor!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #431  
Old 17-08-2023, 09:11
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Gisteren de motor nog even gestart omdat ik 2 kleine lekkages had verholpen en dat wilde testen.
Het is gewoon opvallend hoeveel makkelijker deze motor rondgaat en start... Bij die 9A altijd problemen, maar deze slaat gewoon prima aan zonder starthulp.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #432  
Old 17-08-2023, 14:53
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Kan je eindelijk na zoveel problemen weer gaan rijden.
Hopelijk blijft nu alles heel.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #433  
Old 17-08-2023, 14:56
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Heb net een klein proefritje gedaan, nu wel een kleine lekkage, je raad het nooit, bij de 2 nieuwe bonded seals die ik gisteren heb geplaatst. Apart, want gisteren heb ik hem veel langer laten draaien (onbelast, dat wel).
De verbindingen nog een zetje gegeven, de auto staat nu op de aanhanger voor morgen
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #434  
Old 17-08-2023, 15:35
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Succes morgen. ?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #435  
Old 17-08-2023, 15:54
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Dank u wel. ?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #436  
Old 17-08-2023, 15:55
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Heb net een klein proefritje gedaan, nu wel een kleine lekkage, je raad het nooit, bij de 2 nieuwe bonded seals die ik gisteren heb geplaatst. Apart, want gisteren heb ik hem veel langer laten draaien (onbelast, dat wel).
De verbindingen nog een zetje gegeven, de auto staat nu op de aanhanger voor morgen


Weer die dichtingen van de oliekoeler?
Reply With Quote
  #437  
Old 17-08-2023, 16:03
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Weer die dichtingen van de oliekoeler?

Ja, maar niet zoals eerst. Er zitten nu Goodridge M22 naar Dash10 convertors op (die van Biesheuvel pasten dus niet goed) en die lekken niet meer tussen de slang en de convertor.
Ze lekken nu tussen de convertor en de oliekoeler/adapter ring (toevallig dezelfde slang). Hier zitten nu dus bonded seals tussen maar wellicht dat die nog een douw moesten hebben om beter af te dichten.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #438  
Old 18-08-2023, 17:53
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Vanmorgen bij de tuner geweest. Helaas was de omgevingstemperatuur 24 °C, wat (negatief) invloed op het vermogen. Normaal staat de toerentalbegrenzer op 7200 rpm, maar daarna is er nog meer te halen dus voor 1 run is hij verhoogd naar 7500 rpm.

Oude motor:
195 pk @ 8 °C
190 pk @ 16 °C
180 pk @ 16 °C met airbox

Nieuwe motor:
188 pk @ 24 °C met airbox
196 pk @ 24 °C
201 pk @ 24 °C met limiter op 7500 rpm

Niet slecht
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #439  
Old 18-08-2023, 20:16
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #440  
Old 18-08-2023, 21:42
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Dus realistisch, 8 pk winst in warmere omstandigheden met eigenlijk alleen uitgebreid onderhoud.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum