Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #701  
Old 05-03-2023, 18:13
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ik heb nog de oude R888, waarvan wel gezegd wordt dat ze sneller zijn dan de R variant. Maar dan nog is het nieuwe tegen 10 jaar oude (gekocht juni 2012).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #702  
Old 13-03-2023, 14:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Vandaag de OMP towstraps gemonteerd en de catchcan geflushed. Verder nog wat stickers geplakt en voor nu is hij klaar voor de komende trackday! Daarna komt er nog een leuke upgrade welke hopelijk het onderstuur wat gaat voorkomen






Last edited by René : 13-03-2023 at 15:06.
Reply With Quote
  #703  
Old 13-03-2023, 15:43
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Een restrictor in de inlaat?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #704  
Old 14-03-2023, 19:58
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

Nice Rene! vind het nog steeds zonde van de kleur.
maar het is wel een lekkere dikke racert zo
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #705  
Old 15-03-2023, 08:41
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Blijft een vet ding
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #706  
Old 27-03-2023, 19:02
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Rene, had jij bij het verlengen van de fuseepennen ook voor om de stuurstangen aan de onderkant van de fusee armen te monteren?

Op ClubGTI heeft iemand wel wat interessante metingen gedaan:
https://clubgti.com/forums/index.ph...through.293128/
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #707  
Old 01-04-2023, 12:41
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Rene, had jij bij het verlengen van de fuseepennen ook voor om de stuurstangen aan de onderkant van de fusee armen te monteren?

Op ClubGTI heeft iemand wel wat interessante metingen gedaan:
https://clubgti.com/forums/index.ph...through.293128/


Volgend jaar ga ik die set kopen van Noath Precision. Fuseepen extenders en flipkit voor de stuurkogels. Interessante informatie in dat topic!


Vandaag de 1e upgrade binnen gekregen voor dit jaar: Een set stabilisatorstangen van H&R. Achter heeft de Golf op dit moment nog helemaal niets en aan de voorzijde zit een stabi van een GTI 16V. Met deze upgrade hoop ik al wat onderstuur te laten verdwijnen. Morgen maar eens kijken of ik de achterste stabi voor de Trackday eronder krijg.





Reply With Quote
  #708  
Old 01-04-2023, 15:47
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Die stabis heb ik ook Ben benieuwd wat voor verschil je merkt (ik heb ze er nooit onderuit gehad).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #709  
Old 03-04-2023, 21:39
Peetje GTI Peetje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 21
Default

Quote:
Originally Posted by René
Volgend jaar ga ik die set kopen van Noath Precision. Fuseepen extenders en flipkit voor de stuurkogels. Interessante informatie in dat topic!


Ik heb toevallig vorige week de set van Noath op mijn MK1 gezet.
Eind vorig jaar stond een nieuw setje voor €100 te koop voor een MK1 op facebook.
100% de beste €100 die ik in de auto gestopt heb. Ik heb veel minder bumpsteer en ook nog eens veel meer onderstuur
Reply With Quote
  #710  
Old 03-04-2023, 21:50
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Quote:
Originally Posted by Peetje GTI
Ik heb toevallig vorige week de set van Noath op mijn MK1 gezet.
Eind vorig jaar stond een nieuw setje voor €100 te koop voor een MK1 op facebook.
100% de beste €100 die ik in de auto gestopt heb. Ik heb veel minder bumpsteer en ook nog eens veel meer onderstuur


Meer onderstuur is precies wat Rene nodig is.
Maar hij moet niet zo zeuren, de rondetijden die hij rijdt met een Golf 2 zijn niet mis.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #711  
Old 05-04-2023, 21:50
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Vandaag naar TT Assen geweest voor een dagje Vrij Rijden. Ik had van tevoren 3 sessies geboekt in de Sport+ klasse, waarbij het me opviel dat er tov andere keren weinig kaarten waren verkocht....zou het dan een keer lekker rustig zijn?

Gisteren het hele span weer klaar gezet, de hele "trackdaystress" to-do lijst afgevinkt en vanmorgen rond 09:00 vertrokken naar het zonnige zuiden.

Ongeveer een uurtje later reden we de paddock op, waar het nog best wel rustig was. Een mooi groot vak opgezocht en daar de Touran met kar geparkeerd, de Golf eraf gereden en wat rondjes gereden op de paddock, zodat de vloeistoffen iets op temperatuur konden komen. Heerlijk om weer eens wat meters te rijden in dat hok...en dan ging het op de paddock nog niet eens snel

Mijn 1e sessie was om 11:40, dus ietsje eerder in de auto gestapt en rustig naar de opstelplaats gereden. Een vriendin van mijn vrouw leek het leuk om een keer mee te rijden, dus zij was deze sessie bijrijder. De overige sessies heb ik alleen gereden.

Bij het opstellen werd mijn vermoeden van gisteren al bevestigd...er waren weinig aanmeldingen. Waar normaal 3 rijen dik auto`s staan opgesteld, stond er nu maar 1 rij. Dikke prima, hoe minder auto`s, des te meer kans op een leuke, snelle ronde rijden. De bandenspanning had ik van tevoren al laten zakken naar 1.7bar voor en 1.8bar achter. De vloeistoffen waren nog niet helemaal op temperatuur, dus de eerste meters moest het sowieso nog even rustig aan. Maar na 1 rondje kon het gas er al redelijk op. Ik was sowieso niet van plan om voluit te gaan ivm bijrijder en omdat het de 1e sessie van het jaar was, maar al snel voelde alles alweer redelijk vertrouwd aan. Totdat.....ik na een knal onder de motorkap geen vermogen meer had. In de eerste instantie dacht ik aan een noodloop, waardoor ik de auto even uit- en aanzette, maar dat hielp niet. Toen ik gas gaf, floot hij ook meer dan normaal. Jep, turboslang geploft -> einde sessie voor mij.

Auto rustig naar de paddock gereden en eerst maar eens de bandenspanning gemeten, omdat hij na een aantal rondjes steeds minder stabiel aanvoelde. De druk bleek ook te hoog te zijn, ver boven de 2bar, dus alle banden rondom netjes op 2.0bar gezet.

Goed, dan maar eens onder de kap kijken, daar bleek de eerste slang aan de turbo te zijn gescheurd. Deze 90graden slang zit precies boven het uitlaatspruitstuk en turbo en wordt dus behoorlijk blootgesteld aan hoge temperaturen. Voorheen had ik deze slang altijd ingewikkeld met reflectie-tape, maar vorig jaar heb ik de slang eraf gehad om hem op te meten, zodat ik een paar op voorraad kon leggen...met de gedachte dat deze slang als eerste zou gaan...

Goed....daarna heb ik hem niet meer ingetaped en dit is 2 circuitdagen goed gegaan, maar nu werd het hem schijnbaar toch teveel. Ik had dus gelukkig 2 liggen, waarvan de eerste nu ingezet kon worden. Klein klusje, alleen is alles snoeiheet, wat het tot een leuke uitdaging maakt

Auto weer klaar, krentenbol erin, slok drinken en op naar de 2e sessie van die dag! Deze sessie reed ik alleen, met een verse slang op de turbo, de bandjes netjes op spanning, dus het gas kon erop. Tijdens de opwarmronde viel het me op dat de rijder achter mij zich wat liet afzakken, dit heb ik ook gedaan, zodat ik daarna lekker een tijdje op het gas kon. De eerste, snelle ronde van deze sessie was meteen al een 2:03,66, wat meer dan 1 seconde sneller dan mijn PR van vorig jaar (2:04,8), dus dat ging lekker. De 2e snelle ronde was weer ietsje sneller met een 2:03,52. De rondes daarna waren ietsje langzamer maar nog steeds sneller dan vorig jaar....het tempo zat er lekker in zeg maar.

Totdat......ik na een knal onder de motorkap geen vermogen had.....

Jep, wederom dezelfde turboslang, gescheurd aan de onderkant. Oke, nu is het niet leuk meer. Ik had natuurlijk nog 1 slang liggen, maar een keer een sessie volledig uit rijden zou ook wel leuk zijn.

Op de paddock weer de slang vervangen en nog wat opties besproken om de slang wat te beschermen, maar uiteindelijk niet echt wat kunnen doen. De tape had ik niet bij me en inwikkelen met duck-tape of iets anders zag ik eigenlijk ook niet zitten.

Goed....dan maar weer opstellen voor de 3e sessie van de dag. Tja, het was nu niet de vraag of slang nr. 3 zou ploffen, maar meer de vraag wanneer het zou gebeuren. Dat gebeurde dus na 9 minuten. In deze sessie heb ik nog wel een 2:03,78 kunnen rijden, dat dan weer wel.

Al met al wel een super dag gehad en veel leuke mensen gesproken. Het rijden ging ook best oke aan de tijden te zien. Het tempo ligt weer ietsje hoger, maar ik merkte wel dat ik wat slordig reed. Het laat en hard remmen ging prima, maar ik had vaak dat ik nét iets te hard de bocht in ging, waardoor ik onderstuurd de bocht uit ging of in de bocht moest bijremmen om de auto de bocht om te krijgen. Ik heb goede hoop dat dit onderstuur al flink minder wordt door het monteren van de achterste ARB. Dit wou ik afgelopen zondag doen, maar hij paste niet, omdat de einddemper in de weg zat. Daarom ga ik de einddemper er tussenuit slijpen en er een rechte buis tussen lassen. De demper is toch al leeg en doet eigenlijk niet veel meer.

Maar....wat hebben we weer genoten! Het was perfect weer voor een trackday; niet te warm, niet te koud en kurkdroog! Het torretje deed het weer super, al begint de versnellingsbak wel steeds vaker te kraken...haha! Het blijft een genot om de Golf op de kar naar het circuit te rijden en op het eind van de dag weer op de kar te zetten en comfortabel in de Touran naar huis te tokkelen...heerlijk!

To do voor de volgende trackday:

-Einddemper vervangen voor rechte pijp
-Achterste stabilisatorstang plaatsen
-Turboslangen kopen
-Hitteschild maken boven uitlaatspruitstuk en turbo
-Turboslang voorzien van reflecterend materiaal, liefst eenvoudig te demonteren















Last edited by René : 05-04-2023 at 22:05.
Reply With Quote
  #712  
Old 05-04-2023, 22:10
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

die 90 graden bocht die jij hebt, wat is de maat daarvan? Je hebt namelijk van Forge ook de Rode 90 graden bochten die bij de 210/225PK versies de turbo aan de Chargepipe verbind en die zijn beter bestemd tegen de hogere temperaturen.. misschien gaan die iets langer mee?

Enne.. Tijd voor een 02M 6-bak van een Cupra?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #713  
Old 05-04-2023, 22:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

En voor de liefhebber: bewegende beelden.







En de snelste ronde:

Reply With Quote
  #714  
Old 06-04-2023, 06:05
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Oh dat is jammer Rene, dat je 3x een kapotte slang hebt gehad! De tijden beginnen wel al flink te verbeteren en zo te lezen ook je rijstijl! Wel mooi dat het lekker rustig was, dan heb je toch wat meer baan voor jezelf. Ik zal de filmpjes later vandaag eens kijken (de previews werken niet trouwens).

Welk merk is die slang? Ik zou toch eens contact opnemen met de leverancier. Dat ze niet tegen hitte bestendig zijn, á la, maar na 9 minuten klappen is wel een ander uiterste.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #715  
Old 07-04-2023, 21:25
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Vandaag weer heerlijk in de zon bezig geweest met de racer; staat van de banden en de voering van de remblokken. Daarna de kont de lucht in gekrikt en de eindemper gedemonteerd. Vervolgens de achterste stabilisatorstang gemonteerd. De einddemper ga ik er tussenuit slijpen en er een rechte pijp tussen lassen.... aangezien de demper toch al niet veel meer deed ? Helaas kon dit niet voor afgelopen trackday en is de Golf nog altijd geschorst en uit de verzekering....dus hoeveel verschil dit gaat maken zal blijken op de volgende trackday.


Reply With Quote
  #716  
Old 10-04-2023, 08:32
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Hoe dik is jouw einddemper dan? Bij mij krijg ik de bout er net wel/niet uit maar de dmper zelf zit een eindje van de ophanging:


__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #717  
Old 10-04-2023, 10:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Hoe dik is jouw einddemper dan? Bij mij krijg ik de bout er net wel/niet uit maar de demper zelf zit een eindje van de ophanging


Bij mij is het allemaal wat dikker en lomper. Ik heb een Magnaflow demper pasgemaakt met 2.5" aansluitingen. Die zat een klein stukje vanaf de onderste veerpoot bevestiging af.


Reply With Quote
  #718  
Old 10-04-2023, 11:45
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ah oke, die is wel wat forser ja. Ik heb ook geen idee wat dit voor demper is (ook niet gekeken). Zat er al op toen ik hem kocht.

Ben je niet bang dat je geluidslimieten gaat overschrijden zonder einddemper? Alhoewel dat met een turbo wel mee valt volgens mij.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #719  
Old 10-04-2023, 18:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ah oke, die is wel wat forser ja. Ik heb ook geen idee wat dit voor demper is (ook niet gekeken). Zat er al op toen ik hem kocht.

Ben je niet bang dat je geluidslimieten gaat overschrijden zonder einddemper? Alhoewel dat met een turbo wel mee valt volgens mij.


Nou, daar was ik eerst wel wat huiverig voor ja.....maar ik hoorde van m'n fans ( ) dat de Golf nog één van de stilste auto's was in m'n klasse. En de demper had ik al leeg...dus die deed niet zoveel meer. Maar idd.....de turbo is al een demper op zich.

Kreeg gisteren nog een leuk filmpje toegestuurd:


Last edited by René : 12-04-2023 at 15:26.
Reply With Quote
  #720  
Old 10-04-2023, 19:23
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Kan het filmpje niet zien.
Ligt het aan mij, of werkt die plug in hier niet meer?
Ik kon in een eerdere post van mij gisteren ook enkel maar een link geven naar een filmpje.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum