Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #201  
Old 06-07-2021, 17:38
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Afgelopen weekend de bus afgemaakt. Omdat de APK toch ergens in augustus afloopt gelijk maar maandag door de APK gehaald. Vol verbazing was mijn keurmeester aan het genieten. Ongelofelijk hoe alles in elkaar past en ik doe het je niet na waren zijn opmerkingen. Leuk om te horen.
Was wel even spannend ritje want de avond ervoor voor het eerst gestart en zat ik nog vergeten slangklemmen aan te draaien. Nou ja ben ook wel is wielbouten vergeten dus daar had ik nu wel aandacht. Ik moet nog is op cursus slangklemmen aandraaien want of ze slaan door en ik kan opnieuw beginnen of ze staan te slap en lekken.

Heb nog wat foto's gemaakt van werk afgelopen 2 maanden. Ben er eigenlijk wel weer een beetje klaar mee voor dit jaar. Kent u dat gevoel? Met 2 kinderen, drukke baan en hoop gezeur aan me hoofd ben ik niet altijd meer te motiveren s'avonds.


verslag
Hieronder de nieuwe schakeltoren. In de toekomst wil ik het nog netjes afwerken voorlopig ziet het eruit als de arm van Terminator 2. Schakelen is van roeren in een pan soep gegaan naar strak stukje moderne techniek. Dit was bij mij nog extra slecht aangezien mijn bus een vroege 82er is dus net watergekoeld en dus nog het oude schakelmechanisme had. Deze wordt ook wel de hockystick genoemd..




Nieuwe RVS koelbuizen en 8 meter siliconen kachelslangen. Groene is de kabel schakeling. Hier hing alles nog los maar later diversen beugels gemaakt. Middenschot wat moeten opruimen (vroege bus heeft minder ruimte voor dikke koelbuizen). Er loopt een mooi slangen pakket van voor naar achter 2 koelbuizen, 2 kachel slangen en 2 hydroslangen stuurbekrachtiging.



Terug van ABF naar het mooiere 16V KR inlaat. Fuelrail en Audi A4 gasklep met TPS



Mijn G60 aanpassingen terug draaien.






16v KR terug van revisie. Gehoond plus nieuwe zuigerveren







Uiteraard nieuwe oliepomp



Nokkenassen hadden ze geen tijd meer voor.



Toch maar besloten om nieuwe hydro stoters te plaatsen



Blok opfrissen












Nieuwe pakkingen



Alles nog wat extra schoongemaakt






koppakking



koppie erop









Deksel krijgt ook weer aandacht



Nieuwe keerring



Nokkenassen erin






Luchtinlaat 16v in kleur van de bus












Nu ik wat lassen kan aankooien. Heb ik mijn dynamo beugel onder een hoek gezet.



Fout gemaakt bij het monteren krukas keering ondanks de tool. Het voelde niet goed dus opnieuw gedaan (gelukkig maar)



Nieuwe dubbel massa vliegwiel



Bak er achter






Oud ijzer



Erin lepelen






Zit erin maar ik kijk hier nog bedenkelijk. Vind het blok te hoog en schuin achter weglopen. Diversen personen lastig gevallen. Allemaal over eens middelste motor dragers laten zakken.



As positie niet naar mijn zin



Blok positie niet naar mijn zin



Middelste motorsteun drager



Ideetje gejat. Zoals je een bladveer verlaging toepast



Zo wil ik hem hebben



Hier mijn zelf gemaakte spacer



Beter nog genoeg bodem vrijheid






108 mm homokineten voor bakzijde i.p.v. 100 mm. Komt van een vroege T4. Past op de as van een T3 maar je krijgt vervolgens de borgring er niet op.



Gelukkig kan ik in het dorp terug vallen op Alain (Area 51) die daar wel raad mee weet.






Besloten na intensief overleg met 4 verschillende bronnen om in mijn geval geen spacers te gebruiken tussen de homokineten. Ik ben ongeveer 4 cm lager met verlaging + 4 cm met draag arm spacers. Daarnaast was de zijdelingse afstand gewoon netjes met de wielen op de grond. De afstand wordt minder met inveren dus moet ook niet opgesloten zitten.




Nieuwe hydraulische hulp cilinder. Ik had de plastic variant besteld maar ik leerde dat er ook een metalen zoals deze waar je makkelijk kan schroeven.




Geen gekke hoeken meer



Motor netjes. Kan zelfs weer een normale klep op



Alles weer netjes aangesloten zondag avond



Op naar de APK maandag ochtend 08:45



Keuren maar. 2 jaar geleden zat ik nog met de trommels achter te klooien. Gelukkig hebben de zimmermans trommels het goed gehouden. Imitatie meuk is namelijk best wel een dingetje met een T3



Op de zaak aangekomen met verse APK

__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 06-07-2021 at 19:01.
Reply With Quote
  #202  
Old 06-07-2021, 19:01
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Ik ken het gevoel Yuri. Hier gezin met 4 kids en een erg druk groeiend eigen bedrijf met 10 man personeel… In de avond is er echt geen zin meer over voor de hobby, vandaar dat mijn Touran R32 nog altijd in een hoekje staat te wachten tot ik er ooit weer zin in heb. Knap dat jij je er wel toe aan kan zetten!

Jammer dat het met de G60 niets geworden is maar ik denk dat je het zo fantastisch hebt aangepakt, complimenten! Ik krijg spontaan zin ook een oude T te kopen. Maar de tijd…
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #203  
Old 06-07-2021, 19:22
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Dank Roy. Ja tijd.. Moest ook uit de tenen komen hoor.. Vroeger trok ik gerust ook een nacht door maakte me niks uit.
Motivatie put ik bij de bus uit de kids want voor hun is de bus echt vakantie. Verder bel ik regelmatig met een maatje die me regelmatig scherp houdt als ik weer te autistisch over een hobbel denk.
Het is me 4 jaar gelukt op rij om erop uit te trekken en wilde ik nu het vijfde jaar niet teleurstellen.
Heel eerlijk dit was al een project op-zich als ik nog de g60 specifiek dingetjes had moeten verzinnen was ik nu niet zover.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #204  
Old 06-07-2021, 19:36
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Hulde Yuri, knap werk om na de 'tegenslag' met de G60 toch door te zetten en dit weer netjes voor elkaar te krijgen!

Heeft het G60 blok al een andere bestemming gekregen? (Acapulco ofzo ) Of is er stiekem toch nog ambitie om 'm ooit in de bus te krijgen?
Reply With Quote
  #205  
Old 06-07-2021, 19:52
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik heb deze G60 inderdaad overwogen voor de golf 1 cabrio. Maar nu ik de cabrio zo een paar maanden rij. Denk ik, nee. niet doen.
De 2H motor loopt namelijk heel mooi. Zo leuk zelfs dat we de cabrio zeer regelmatig pakken en meer dan de dichte golf. De zwarte is mijn kindje en dat is mijn hobby. De cabrio origineel laten en dan beter dan wat geld in exterieur steken.

De g60 gaat op de motor bok. Die ga ik een betere kleur geven en helemaal klaar zetten. Ondertussen heb ik nog g60 bak liggen die ik orde maak. Dan heb ik een mooi pakket staan. Verder heb ik nog een derde glader bemachtig en genoeg onderdelen voor een derde g60 mocht het nodig zijn. Ik heb gezworen dat er nooit een corrado terug komt maar stiekem kijk ik graag naar hokken die voorbij komen. Eentje die het waard is om terug te bouwen naar g60

Dat is de ziekte
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 06-07-2021 at 19:56.
Reply With Quote
  #206  
Old 08-07-2021, 19:45
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Mooi werk! Keurig opgebouwd weer en zo weet je ook dat ie betrouwbaar is. Ik miste op de nokkenas montage-foto alleen olie, heb je wel olie tussen de lagers en lagerblokken gedaan bij montage?
__________________
Reply With Quote
  #207  
Old 08-07-2021, 22:41
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Mooi werk! Keurig opgebouwd weer en zo weet je ook dat ie betrouwbaar is. Ik miste op de nokkenas montage-foto alleen olie, heb je wel olie tussen de lagers en lagerblokken gedaan bij montage?


Jazeker. Alle kappen zijn goed geolied bij montage met mijn olie spuit. Voor eerste start heb ik ook nog met boormachine olie laten komen tot de kop via oliepomp. Heb ik geleerd van een sponsor van het forum. Daardoor had ik tijdens eerste start had ik ook al vrijwel direct oliedruk.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #208  
Old 09-07-2021, 18:36
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Top Kon het niet zien, niet dat het veel had uitgemaakt nu het al gedraaid had maar altijd handig voor een volgende keer
__________________
Reply With Quote
  #209  
Old 11-07-2021, 09:22
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

Super mooi project man! dat ik zo'n topic niet is wat vaker aanklik.
gister met stom toeval bij je langs gereden
een maatje van me woont tegenwoordig niet veel verder.
dat ik dacht wat een tof ding waar ken ik die ook alweer van.. nou zo dus
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #210  
Old 11-07-2021, 19:42
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Super mooi project man! dat ik zo'n topic niet is wat vaker aanklik.
gister met stom toeval bij je langs gereden
een maatje van me woont tegenwoordig niet veel verder.
dat ik dacht wat een tof ding waar ken ik die ook alweer van.. nou zo dus


Volgende keer even stoppen dan. Doen we een bakkie
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #211  
Old 11-07-2021, 19:49
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

dat gaan we nog is doen!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #212  
Old 12-07-2021, 05:57
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Jazeker. Alle kappen zijn goed geolied bij montage met mijn olie spuit. Voor eerste start heb ik ook nog met boormachine olie laten komen tot de kop via oliepomp. Heb ik geleerd van een sponsor van het forum. Daardoor had ik tijdens eerste start had ik ook al vrijwel direct oliedruk.


haha van mij dus
Reply With Quote
  #213  
Old 12-07-2021, 11:06
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Prachtig werk weer, overal weer goed over nagedacht
Reply With Quote
  #214  
Old 12-07-2021, 14:01
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
haha van mij dus


Inderdaad


@Frank thx!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #215  
Old 12-07-2021, 19:40
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Mooi dat je toch nog ergens de motivatie gevonden kunt krijgen om hem af te maken en erg vet dat je er mee op vakantie gaat
Reply With Quote
  #216  
Old 13-07-2021, 20:58
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

wow veel info en pics. Dat hadden we net nodig hier. Vind het hier te rustig in deze rare corona tijden. Hoop dat de oude tijden ooit weer terug komen. Golf 1 IG in Duitsland is nagenoeg uitgestorven. Hoop dat dat bij Volksforum niet het zelfde gebeurd.
Reply With Quote
  #217  
Old 14-07-2021, 07:21
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Net even alles doorgelezen, wat een topic
Netjes en grondig aangepakt, en doorzetten!!

Goed bezig
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #218  
Old 14-07-2021, 09:31
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
wow veel info en pics. Dat hadden we net nodig hier. Vind het hier te rustig in deze rare corona tijden. Hoop dat de oude tijden ooit weer terug komen. Golf 1 IG in Duitsland is nagenoeg uitgestorven. Hoop dat dat bij Volksforum niet het zelfde gebeurd.


Sinds de komst van social media is het op de forums een stuk(je) rustiger geworden, dat neemt niet weg dat ik denk dat je op een forum een meer onderbouwd antwoord krijgt op een gestelde vraag.

"mijn buurman had 5 jaar geleden hetzelfde met zn auto en maar dat was een Mondeo"

De gallerij van VF is geupdate, zodat je5 ipv 3 fotos tegelijk kunt uploaden. dat was ook een verbetering met het wegvallen van de (gratis) foto online foto opslag.

Maar lang verhaal kort: de mogelijkheden geven we je, de projecten en topics moeten jullie zelf doen

Keep it up yuli
Reply With Quote
  #219  
Old 16-07-2021, 05:33
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Tis een hoop werk, maar je hebt er wel eer van!
Enjoy it.

Gr. Cees
Reply With Quote
  #220  
Old 02-06-2023, 00:45
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Bijna 2 jaar verder. Tijd voor een update . Keep the forums alive yo.

De bus is er nog steeds. Dat verbaasd niemand want ik heb moeite met dingen weg doen, ik ga voor de lange adem altijd
Sterker nog de bus is onderdeel van het gezin als een soort metalen huisdier . De kinderen zijn inmiddels helemaal gek van transformers. Héhé, hoe zou dat nou komen? Omdat we nogal van warm weer houden en de bus nog wel is kapot gaat. Is het een decepticon en noemen we deze"sunscream"

Het verhaal gaat verder van juli 2021. Net klaar met een her motorrevisie en enkele dagen voor vertrek van de zomervakantie. Sunscream is kapot die klote trommels achter lopen weer warm zo kunnen we niet weg. Zoals altijd last minute fixes




Flink overhit geweest wat een bende:



Hulp ingeschakeld van vrienden. Wat blijkt zowel links als rechts achter een kromme naaf. Komt nooit voor alleen bij een bus die 30 jaar offroad kinderen naar school in Zweden heeft gereden

Nieuwe aftermarket naven en gereviseerde astappen.



Wat blijkt als je haast hebt? Juist de aftermarket naaf heeft een productie fout en de hele serie past niet op de astap. Gelukkig via een goede contact in de buurt nog een gereviseerde naaf bemachtigd.




Voor wie dit overdreven vind. Zet de centrale moer gaat gerust op een 800 nm vast en los is kost ook behoorlijk wat kracht .















Oud ijzer:



Clean up crew:



Wegwezen:



Ergens in de Morvain in Frankrijk.



Bij mijn schoonouders aangekomen in Hiry. Hebben een huis daar die we met zijn allen meer dan 10 jaar geleden hebben opgeknapt.



Gratis camperen






Animatie team houdt de kleintjes bezig



Daarna lekker door Frankrijk crossen


















Op weg terug voor verjaardag van me dochter gestopt bij Euro Disney. Natuurpark buiten de stad denk 15 min rijden ging een bus naar het park.






Die kan al 2 stage wassen:









In mei 2022 naar Denemarken geweest.



Met de T3 op Romo strand cruisen dat mag daar.






https://downloads.inventive-online....c/t316v_634.mov







De zon vaak fel voor die gasten achter. Dus bij thuis komst ramen getint. De pro's doen dat met de ramen erin maar dat lukt mij niet. Ik haal de ramen eruit










Goed gelukt voor een thuis tint



Hidden walstroom aansluiting gemaakt met buiten stopcontact






Hop weer op zomer vakantie



Luxemburg






Even langs de schoonouders



Ergens aan de Dordogne:












Daarna naar de kust:



Knallen met dat ding



Bij thuis komst klonk de uitlaat behoorlijk lek. Gescheurd spruitstuk.



Wordt ook al lastig het vinden ABF onderdelen



Extra steuntje geplaatst want vermoed dat scheur kwam door gewicht.



Drenthe, nog fris de kids hebben nu een isolatie deken boven bij het hefdak. Ondanks vriezen snacht blijft het op laagste stand verwarming 18 graden in de bus.



Blijft een gek gezicht. Wel fijn om niet naar binnen te hoeven als de kids slapen en ik heb s avonds koffie nodig..












Koningsdag



Ergens in Vaassen


















Terra wagen wielranden wilde ik al heel wat jaren. Flinke investering maar heel blij mee! Tevens een modderkuipset geplaatst helemaal top voor minder rollawaai















Nieuw setje knipperlichten



Van 90A naar 120A Dynamo + vsnaar naar multiriem conversie.









Diep in de late uurtjes moeten ermee weg. Het is toch weer meer werk dan bedacht hé? Open deur opmerking wat je dan weer hoort van iemand die langzaam in panek schiet. Miste natuurlijk weer 1 of andere waanzinnige steun die bij een ABF om stuurpomp zit. Die pleurt iedereen ook weg maar vond hem gelukkig net op tijd.



Speling. Nou ja, speling Dat ging net anders had ik nieuwe uitlaatbeugels kunnen maken.






Hellevoetsluis pinksteren






Achterbumpertje gecoat want die werd langzaam grijs. Gelijk maar luxe platen erop.



Nu klaar maken voor de zomervakantie gaan waarschijnlijk Zweden. Dat zeggen we wel al een aantal jaar Want geen zon is de andere kant op
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 02-06-2023 at 01:13.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum