|
||||
|
||||
Heb je wel gereedschap om de pinnetjes uit de stekkers te halen zodat je het weer kan reinigen? Of desnoods nieuwe pinnetjes aanzetten?
Er is nog best wel wat te verkrijgen. Heb bij mijn Golf ook het eea vernieuwd
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
|||
|
|||
Ben weer wat verder met de opbouw. Alle verlichting werkt inmiddels. Alleen de ruitenwissers en de pomp van de ruitenwisservloeistof werkt nog niet. Dus hier moet ik nog even goed induiken. Iemand nog tips?
Inmiddels ook de motor er in gehangen en deze heeft vandaag voor het eerst gelopen. Toch wel een lekker gevoel voor een compleet opnieuw gebouwde motor.
|
||||
|
||||
Mooi man!
Die ruitenwisser motor is even uitzoek werk. Aangezien de pomp ook niks doet, slecht contact bij het stuur? Kun je meten of er wel 12V aan komt? Zowel bij de motor als de pomp natuurlijk.
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
|||
|
|||
Nee er komt geen 12 volt aan. Beide motoren werken overigens wel.
|
||||
|
||||
Dan lijkt het in de hendel of de verbinding te zitten.
|
||||
|
||||
Schitterend ! Met die vers gerestaureerde en nieuw opgebouwde originele zwaluwstaart zou je eigenlijk het original Golf 1 treffen mee moeten bezoeken wat altijd midden juli in WOB wordt gehouden.
Volgend jaar zou de organisatie btw wat speciaals schijnen te plannen vanwege 50 jaar VW Golf (1) Overbodig natuurlijk te vermelden dat de accu niet juist gemonteerd staat ;-)
|
|||
|
|||
Wauw man, dit is prachtig
En een nette motorruimte...
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit allemaal!
|
|
||||
|
||||
Nice!!
|
||||
|
||||
Netjes, ziet er mooi uit!
|
||||
|
||||
Mooi werk weer, lekker fris!
Zou wel even nieuwe moeren op je toplagers doen en de draad ontdoen van lak |
|
||||
|
||||
Quote:
* Werkt de achterruitverwarming? Die zit nl. op dezelfde zekering (S11 vgs. schema 1976). * Staat er +12V op de bruin/zwarte draad op pin S1 van de ruitenwisserschakelaar? NB.: Ik neem aan dat het contact dan aan moet staan. * Als dat in orde is: lichtblauw/rood (53C) gaat naar de ruitensproeierpomp (via E20 en C17 op de relaisunit, dus daar kan ook nog een probleem in zitten. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor de leuke reakties.
@Der Typ Ziebzehn ik weet niet of ik die datum ga halen. Er zit nog wel wat werk in om hem af te krijgen helaas. Die accu zit inderdaad niet goed. Staat ook nog niet vast. Als je goed kijkt zit er nog een poetslap onder als bescherming voor het beschadigen. @Van Limburg. Her en der moet tzt er nog wel een beetje gefinetuned worden. Voor nu staat dat ik nog de lagers wil vervangen van de voorste fusee's en dan pak ik die domlagers ook gelijk mee. @Erik Baas. Bedankt voor het meedenken. Worden de ruitenwissers en de pomp eigenlijk aangestuurd door een relais of gewoon rechtstreeks via de hendel?
|
||||
|
||||
Er zit verder geen relais meer tussen.
|
|
|||
|
|||
Ok thanks. Ga er eens verder in duiken dit weekend.
|
|||
|
|||
Quote:
Heb gister een uurtje vrij gekregen van de vrouw dus ben ff de schuur in gegaan. Ik heb geen 12V op de pin S1. (Er vanuit gaande dat daar 12V op aan moet komen). Dus daar zal iets fout zitten denk ik? Ben er nog niet achter wat. Het rare is als ik 12V rechtstreeks op de groen/rode draad zet van de ruitenwisservloeistof pomp dan kan ik de ruitenwissers bedienen door de hendel naar achteren (inschakelen vloeistofpomp) te halen. Ik neem dan aan dat ik ergens geen 12V krijg op de hendel. Iemand nog tips. Ga dit weekend weer eens verder stoeien.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
|
|||
|
|||
Nee geen 12 volt op de achteruitverwarming. Lampje op dashboard schakelaar bij inschakeling brand wel.
Zal eens meten of ik op de zekering wel 12 volt heb staan.
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 20-01-2023 at 09:33. |
|
|||
|
|||
Mijn achterruitverwarming zit op een andere zekering als de ruitenwissers. De verwarming deed niet omdat de relais kapot was. Inmiddels doet de verwarming het weer.
Mijn schema is ook denk ik net wat anders als van Erik Baas omdat die van mij uit 74 komt en dan is veel net iets anders. Ik heb wel gewoon 12 volt op de zekering 10 staan van de ruitenwissers maar veel verder kom ik er niet mee. Voor zover ik kan meten is de bedrading ook allemaal heel. Ben ook geen held in schema’s lezen. Heb de zekeringkast eruit gehaald en alle contacten goed opgeschuurd dus alles zal goed contact moeten maken. Kan iemand mij vertellen waar er 12 volt moet komen op de hendel? (In het schema WIAS) Alles tips zijn welkom. Misschien zie ik iets over het hoofd.
|
|||
|
|||