|
||||
|
||||
Ik ben zelf weken aan het zoeken geweest bij mijn Corrado naar een lekkage. Was een batterij na een paar dagen leeg was. Bleek de comfort module geactiveerd te blijven..
Kwam er wel achter (heb niet zo'n mooie stroomtang) een multimeter in serie en dan zekeringen trekken tot het dropte. Bleek wel de extra zekering in de houders te zijn boven op de meterkast.. Maar dat is een veel oudere generatie auto (wel veel electronica) maar hier zit neem ik al canbus systeem in? Het trekken van zekeringen is dan geen juiste methode omdat het onderbreken van een stroomkring de can-bus juist weer kan activeren. In plaats daarvan van kan je beter één voor één de spanningval over de zekeringen meten. in jou geval ga ik er al een beetje vanuit dat je niet 1 probleem hebt maar ergens sluiting. Lekstroom kan je pas meten als de can-bus volledig in rust is. Auto moet dus volledig dicht en op slot. Als ik moet gokken overigens denk ik iets van een micro switch van een deur of achterklep het veroorzaakt die gaan vaak kapot (vergelijkbaar met mijn comfort module verhaal)
|
|||
|
|||
Quote:
Zo meet je toch ook bijvoorbeeld het blok en alles wat er verder in contact komt met de dynamo en krijg je daardoor niet alleen de weerstand van de dynamo maar ook van de rest? Of denk ik nu verkeerd?
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is ook de weg die de stroom volgt en dat wil je toch weten?
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn S3 is nog geen canbus systeem, dus als het goed is zou het nog op de ouderwetse methode moeten lukken. Ik heb ook elke keer dat ik het getest heb de auto volledig op slot gedaan (ook het motorkapslot) en een uur gewacht totdat ik ben gaan meten. Dus in principe zou dat de juiste volgorde moeten zijn denk ik? Een microschakelaar dacht ik in het begin ook alleen wanneer ik de comfortmodule (dit is overigens nog een geheel met de vacuumpomp voor de centralevergrendeling) en het alarm e.d. losgooi allemaal tegelijk loopt de accu nogsteeds leeg. Dus ik zou niet weten hoe het anders nog zou kunnen? Of dat ze misschien ergens anders op aangesloten zitten?
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar is 001,9 ohm teveel weerstand? Want ik las her en der op internet dat 2,0 ohm op kortsluiting zou duiden?
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
1,9 Ohm is prima als we het hier over de massa-weerstands-meting hebben.
|
||||
|
||||
Hmm, dat is dan toch vreemd. Want het stroomverbruik zit hem in de zekering van de dynamo. Of ik moet iets missen, dat hij op een of andere manier toch ook ergens anders op aangesloten zit.
Of wellicht toch de nieuwe dynamo kapot, maar dat lijkt me sterk.