Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #2721  
Old 12-10-2021, 23:24
Peetje GTI Peetje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 21
Default

Ik las in een ander topic dat je toerenteller niet werkte.
Ik rij zelf DTA S40 en ik heb dit schemaatje gebruikt:

https://clubgti.com/forums/index.ph...counter.166151/

De diodes niet verkeerd om erin solderen anders doet ie het niet.
Spreek uit ervaring

Edit: ik zie dat je zelf ook al in dat topic gereageerd had. Zou moeten werken hoor.

Last edited by Peetje GTI : 12-10-2021 at 23:27.
Reply With Quote
  #2722  
Old 13-10-2021, 20:15
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ja ik heb het werkend, heb er ook aan gemeten en weet wat ik doe
Met alleen diodes kom je er niet, je hebt ook iets nodig wat de spanning omhoog transformeert, omdat de toerenteller niet op 12 V reageert.

Ik heb nog componenten over en kan deze versterkers nu eenvoudig zelf maken, dus als er iemand interesse heeft...
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #2723  
Old 14-10-2021, 02:34
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Van harte gefeliciteerd. Dit moet toch wel de grootste mijlpaal in het project zijn.

Nu ben ik (en jij ongetwijfeld ook) toch zeker wel benieuwd naar het uiteindelijke gewicht om even terug te komen op de topic titel, maar nog belangrijker hoe die presteert op het circuit. Waar en wanneer kunnen we passagierritjes boeken? Mag je ook eens bij mij in de Clio.


He Frank, zat nog even door je topic te bladeren, en toen kwam ik bovenstaande reactie tegen. Dik 3 jaar later toch mooi bij jou in de auto gezeten.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #2724  
Old 18-10-2021, 07:55
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ja ik heb het werkend, heb er ook aan gemeten en weet wat ik doe
Met alleen diodes kom je er niet, je hebt ook iets nodig wat de spanning omhoog transformeert, omdat de toerenteller niet op 12 V reageert.

Ik heb nog componenten over en kan deze versterkers nu eenvoudig zelf maken, dus als er iemand interesse heeft...


Je hebt PB!

Quote:
Originally Posted by Scully
He Frank, zat nog even door je topic te bladeren, en toen kwam ik bovenstaande reactie tegen. Dik 3 jaar later toch mooi bij jou in de auto gezeten.


Nu ik nog een keer bij jou in de clio
Reply With Quote
  #2725  
Old 20-10-2021, 12:26
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Tijd voor een update want inmiddels is de golf weer helemaal opgebouwd en rijdend!

Wat hebben we nog gedaan:

Deuropenersysteem voor de binnenzijde aangepast. Ik had dit via het vergrendelingsknopje gedaan waarmee je de deur normaal gesproken op slot doet, maar dit werkte in de praktijk toch niet helemaal lekker / veilig. Ik heb nu gebruikt gemaakt van een gaskabel van een scooter, die de juiste uiteindes en lengte had:
Kabel aan de het deurslot + het andere uiteinde:



En zo ziet dat er nu uit, moet alleen nog een grotere, iets comfortabelere lus aan:



Het aangepaste koelsysteem afgemaakt met wat nieuwe buizen en slangen. Het totaalplaatje incl. aangepast inlaattraject ziet er nu zo uit:



Nieuwe 3d geprinte remkoeling verloopkanalen voor de nieuwe Kamei voorspoiler gemaakt en geïnstalleerd (tijdelijk nog even extra met tywraps):



Omdat de DS2500 remblokken het niet volhouden op het circuit (niet consistent) en zeer snel slijten heb ik in overleg met Momentum Motor Parts (leverancier van de remmenset) nu Wilwood BP40 remblokken, deze zijn een stuk meer circuit georiënteerd en kunnen meer warmte hebben. DS3000 zijn niet beschikbaar voor mijn klauwen.
Om wat meer data te verkrijgen zijn ook de schijven voorzien van een speciale lak die verkleurd bij een bepaalde temperatuur. Dit is in 3 kleuren gedaan voor verschillende temperaturen. Zo kan ik zien hoe warm de remmen nu eigenlijk worden en daarmee bepalen of meer koeling vereist is en of de gebruikte blokken in een goed temperatuur bereik zitten:



Hier het verschil tussen de DS2500 en de BP40 blokken, let op die van de BP is in fahrenheit :





Topplaten van de veerpoten aangepast zodat ik nu maximaal caster kan instellen en tevens nog bij de inbusboutjes voor het camber kan. Het gat was eerst namelijk gewoon rond. Natuurlijk netjes weer in de lak gezet daarna



Dit heeft gewerkt want ik heb toch weer 0,7 graad meer caster. De setup nu:



Meteen ook weer uit laten wegen, ook omdat ik benieuwd was wat de golf na de aanpassingen weegt.
Het gewicht van de golf is nu met 20L brandstof, en t.o.v. de eerste keer ook een passagiersstoel + gordel, 723,5kg. Zonder brandstof komt dat neer op 709kg

Verdeling zonder ballast van de bestuurder:



Verdeling met ca100kg ballast van de bestuurder:



Tevens heeft de Golf weer een verse APK

Next update trackday time Assen!

Last edited by knarfmk1 : 20-10-2021 at 12:30.
Reply With Quote
  #2726  
Old 22-10-2021, 10:06
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Holy damn shit die enginebay ziet er wel erg clean uit
Alleen die D0x aansluitingen kosten al een fortuin.

Wat voor motor is het eigenlijk, wel 16v maar de uitlaat en inlaat aan de verkeerde kant?

Over die remblokken: DS2500 staat bij mij ook niet echt bekend als een lekker blok voor op het circuit. Voor op straat en een rondje vrijrijden misschien prima maar als je wat vaker/ langer op het circuit bent dan vallen ze toch wat tegen. Zelf rijdt ik met HT10 blokken in "gewone" G60 klauwen en als die op temperatuur zijn dan happen ze echt lekker. Als je ze af laat koelen denk je dat je geen remmen meer hebt
Wat voor Wilwood klauwen heb je? Ik wil tzt ook een remmen upgrade naar 4 pots uitvoeren aangezien het vermogen met 50pk is gestegen en zit naar zoiets te kijken. Moet wel in 15" passen.

Ik zie dat je vooras ietsje op uitspoor staat, dat stuurt wel lekker. Ik heb dat ook, ik dacht ietsje meer maar ik durf het zo niet meer te zeggen hoeveel het is.
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe die op het circuit gaat. Hopelijk kunnen we elkaar een keer zien
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #2727  
Old 22-10-2021, 15:22
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Thanks!

Het blok komt uit een Polo. Onderblok uit een 6n2 GTI en de kop van een 6n 1.4 16v

Ik heb wilwood powerlite klauwen met 256mm schijven.
Voor 15" zou ik de 280mm schijven blijven gebruiken en bijvoorbeeld de set met Wilwood Dynalite klauwen gebruiken van Momentum motor parts

Ja uitspoor gaat ie lekker van insturen! Alleen is ie dan iets gevoeliger voor de sper.

Ja altijd leuk om mede Vw-rijders te zien op 't circuit!
Reply With Quote
  #2728  
Old 23-10-2021, 11:45
Hans85 Hans85 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Thanks!

Het blok komt uit een Polo. Onderblok uit een 6n2 GTI en de kop van een 6n 1.4 16v

Ik heb wilwood powerlite klauwen met 256mm schijven.
Voor 15" zou ik de 280mm schijven blijven gebruiken en bijvoorbeeld de set met Wilwood Dynalite klauwen gebruiken van Momentum motor parts

Ja uitspoor gaat ie lekker van insturen! Alleen is ie dan iets gevoeliger voor de sper.

Ja altijd leuk om mede Vw-rijders te zien op 't circuit!


Ik heb de 280mm van MMP gehad, met 15” past dit alleen bij specifieke velgen en nog soms met een spacer. Bij mijn BBS RM of ATS cup past dit bijvoorbeeld niet. Qua nadelig gewicht van de 280mm schijven en remvermogen wat bij de 4 pots van MMP of tech-53 beide al vele malen beter is dan standaard zou ik altijd gaan voor de 256mm versie. Qua velgen past het dan altijd.
Reply With Quote
  #2729  
Old 23-10-2021, 11:46
Hans85 Hans85 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Tijd voor een update want inmiddels is de golf weer helemaal opgebouwd en rijdend!

Wat hebben we nog gedaan:

Deuropenersysteem voor de binnenzijde aangepast. Ik had dit via het vergrendelingsknopje gedaan waarmee je de deur normaal gesproken op slot doet, maar dit werkte in de praktijk toch niet helemaal lekker / veilig. Ik heb nu gebruikt gemaakt van een gaskabel van een scooter, die de juiste uiteindes en lengte had:
Kabel aan de het deurslot + het andere uiteinde:



En zo ziet dat er nu uit, moet alleen nog een grotere, iets comfortabelere lus aan:



Het aangepaste koelsysteem afgemaakt met wat nieuwe buizen en slangen. Het totaalplaatje incl. aangepast inlaattraject ziet er nu zo uit:



Nieuwe 3d geprinte remkoeling verloopkanalen voor de nieuwe Kamei voorspoiler gemaakt en geïnstalleerd (tijdelijk nog even extra met tywraps):



Omdat de DS2500 remblokken het niet volhouden op het circuit (niet consistent) en zeer snel slijten heb ik in overleg met Momentum Motor Parts (leverancier van de remmenset) nu Wilwood BP40 remblokken, deze zijn een stuk meer circuit georiënteerd en kunnen meer warmte hebben. DS3000 zijn niet beschikbaar voor mijn klauwen.
Om wat meer data te verkrijgen zijn ook de schijven voorzien van een speciale lak die verkleurd bij een bepaalde temperatuur. Dit is in 3 kleuren gedaan voor verschillende temperaturen. Zo kan ik zien hoe warm de remmen nu eigenlijk worden en daarmee bepalen of meer koeling vereist is en of de gebruikte blokken in een goed temperatuur bereik zitten:



Hier het verschil tussen de DS2500 en de BP40 blokken, let op die van de BP is in fahrenheit :





Topplaten van de veerpoten aangepast zodat ik nu maximaal caster kan instellen en tevens nog bij de inbusboutjes voor het camber kan. Het gat was eerst namelijk gewoon rond. Natuurlijk netjes weer in de lak gezet daarna



Dit heeft gewerkt want ik heb toch weer 0,7 graad meer caster. De setup nu:



Meteen ook weer uit laten wegen, ook omdat ik benieuwd was wat de golf na de aanpassingen weegt.
Het gewicht van de golf is nu met 20L brandstof, en t.o.v. de eerste keer ook een passagiersstoel + gordel, 723,5kg. Zonder brandstof komt dat neer op 709kg

Verdeling zonder ballast van de bestuurder:



Verdeling met ca100kg ballast van de bestuurder:



Tevens heeft de Golf weer een verse APK

Next update trackday time Assen!


Ook al eens gedacht aan 2 delige schijven? Deze heeft MMP tegenwoordig ook.
Reply With Quote
  #2730  
Old 23-10-2021, 11:48
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Vind die schijven vrij prijzig. Voor een (heel) stuk minder gooi je er gegroefde brembo's op.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de prestaties van de BP-40.
In dit overzicht is de BP-40 niet duidelijk weergegeven maar de beste Wilwood compound (A) heeft nog steeds een lagere frictiecoefficient dan Hawk blue, MT-4, HT-10, HT-14, DTC-60 en DTC-70 blokken.
Ook Carbon Loraine komt er niet aan te pas en Pagid heeft geen frictiewaardes op de Y as staan

Als je de set met BP-40 wil bestellen (ik heb ook interesse ) moet je aardig wat bijlappen, daar heb je ook Hawk blokken voor. En dan kun je de meegeleverde BP-10 blokkies nog op straat gebruiken.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 23-10-2021 at 12:04.
Reply With Quote
  #2731  
Old 23-10-2021, 13:17
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by Hans85
Ook al eens gedacht aan 2 delige schijven? Deze heeft MMP tegenwoordig ook.

Zeker, dat scheelt 3 kilo aan onafgeveerd en roterende gewicht, dus super. Maar vind de schijven wel behoorlijk duur met 400 voor de set, en dat voor een slijtdeel. Ik heb nu vrij standaard Brembo's voor rond de 100 de set
Ik wil eerst de remmen goed op orde hebben en dan evt zulke schijven doen.
Reply With Quote
  #2732  
Old 23-10-2021, 13:20
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Vind die schijven vrij prijzig. Voor een (heel) stuk minder gooi je er gegroefde brembo's op.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de prestaties van de BP-40.
In dit overzicht is de BP-40 niet duidelijk weergegeven maar de beste Wilwood compound (A) heeft nog steeds een lagere frictiecoefficient dan Hawk blue, MT-4, HT-10, HT-14, DTC-60 en DTC-70 blokken.
Ook Carbon Loraine komt er niet aan te pas en Pagid heeft geen frictiewaardes op de Y as staan

Als je de set met BP-40 wil bestellen (ik heb ook interesse ) moet je aardig wat bijlappen, daar heb je ook Hawk blokken voor. En dan kun je de meegeleverde BP-10 blokkies nog op straat gebruiken.


Bedenk wel dat hogere frictiewaarden ook steeds aggresiefer zijn op je schijven, dus slijten ook harder. Bovendien gaan je temperaturen meestal ook omhoog.

Als je een set zonder blokken wil of andere specifiek combinaties wil maken dan kunnen ze dat ook hoor bij MMP, Robin is heel behulpzaam!

Super overzicht in die link trouwens!

Last edited by knarfmk1 : 23-10-2021 at 13:43.
Reply With Quote
  #2733  
Old 23-10-2021, 13:37
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Bedenk wel dat hogere frictiewaarden ook steeds aggresiefer zijn op je schijven, dus slijten ook harder. Bovendien gaan je temperaturen meestal ook omhoog.

Als je een set zonder blokken wil of andere specifiek combinaties wil maken dan kunnen ze dat ook hoor bij MMP, Robin is heel behulpzaam!


Ik ga tzt zeker contact met ze opnemen. Maar ik ga eerst met de G60 remmerij rijden, heb nog zgan nieuwe blokken liggen

(Je hebt PBs trouwens :P)
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #2734  
Old 26-10-2021, 22:44
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Het is inmiddels al weer 3 weken geleden, maar 5 oktober ben ik met de golf naar een vrij rijden trackday geweest op Assen.

Ik had afgesproken met René in de 314pk Golf 2 en Stefan in de lichtgewicht Clio, zodat we samen wat rondes konden oprijden



Het was een race tegen de klok om de golf überhaupt klaar te krijgen voor de trackday, maar het is gelukt, afgezien van de bumpers waarvan de bumpersteunen niet wilden hechten aan het polyester (waren beschadigd door de schuiver op Zandvoort). Extra lichtgewicht zullen we maar zeggen

De eerste sessie reden Rene en Stefan niet mee, en zou ik rustig aan doen om te zien of alles van de golf goed werkt na alle aanpassingen van afgelopen jaar.



Het opstellen duurde wat langer dan normaal (en ik was op tijd) en hield daarom de temperaturen een beetje in de gaten. Deze liepen wel wat op maar niks geks. Echter toen het eenmaal begon te rollen zag ik dat mijn water temperatuur veel te hoog was
Ik heb het koelsysteem natuurlijk aangepast dus ik verwachte dat er iets niet helemaal lekker zat dus nog net snel in de pit gestopt om te checken wat er aan de hand was.
Nadat de dop eraf was geweest en ik een mooi koelvloeistofplasje in de pits had achtergelaten leek echter de temperatuur weer redelijk te zakken, dus waarschijnlijk was het gewoon een luchtbel bij de sensor. Ik heb de hele sessie en de verdere dag totaal geen problemen meer gehad met de koeling namelijk




De 2e sessie heb ik de snelheid opgevoerd, niet tot de max maar wel zodanig dat ik de nieuwe BP40 remblokken goed kon testen. Deze voelden met name veel consistenter aan dan de DS2500, en ook bij lange remzones krachtiger aan het einde van de remzone waar ze dus veel temperatuur hebben.
Ik had wat meer verwacht van de bite t.o.v. de DS2500's, deze was vergelijkbaar. Deze drukke sessie de beste tijd van de dag gereden (2:05.5), maar geen nieuw PB.



De 3e sessie reed Rene ook mee, en had ik een passagier mee.
Stefan had helaas motorproblemen dus reed niet mee.
Ook dit was weer een leuke sessie waar je goed merkte hoe snel die Golf van Rene op t rechte stuk is, echt niet normaal.
Ook heb ik nog met een m240i kunnen spelen, waarbij het me vooral opviel dat ie helemaal niet zo snel uitliep op het rechte stuk!
Wel merkte ik dat de bij het aanremmen de 4e versnelling er soms uitschiet. Dit had ik vorig jaar ook al en moet ik eens aanpakken. Waarschijnlijk een kwestie van stijvere motorrubbers, met name het kantelrubber vooraan.

Rene is vanaf ongeveer 2:20 te zien, het spelen met de m240i vanaf ongeveer 17:20


De laatste sessie ook weer lekker kunnen rijden, ditmaal met Stefan als passagier Ook Rene reed weer mee en is vanaf het begin te zien:




In deze laatste sessie was er helaas een BMW de grindbak in gegaan, en weer uitgereden en was voor mij lekker al het grind aan het strooien, wat resulteerde in een kapotte koplamp en een ster in de voorruit, maar dat kan gebeuren op een trackday:





Al met al een zeer geslaagde dag, met top weer. De golf heeft eigenlijk probleemloos gereden en ook alle aanpassingen werkten goed.
Ik heb later in de data nog kunnen zien dat de acceleratie-curve stijler is als voorheen, wat betekend dat de nieuwe inlaat en/of de nieuwe voorspoiler werken.




Thuis heb ik de remmen nog even bekeken, om te zien wat de temperatuur verf had gedaan en hoe de blokken er na een trackday uitzien.

DS2500 na een trackday:


Verbrokkelt helemaal en is veel te warm geweest oor het blok. Deze slijten ook als een gek (circa 2 trackdays en dan zijn ze op)

BP40 na een trackday:


Niet afgebrokkeld en minder slijtage (dikte gemeten)
Ze zijn naar mijn idee wel verglaasd. Volgens Momentum Motor Parts zijn ze zeker tot hun limiet gebracht, maar niet erover..

Als ik kijk naar de temperatuurverf dan is dit het uitgangspunt:





Groen is grijs/wit geworden, dus minimaal 458 graden:



Oranje is geel geworden, dus minimaal 550 graden:



Rood is wat slechter te zien omdat de verf gewoon verdwenen is, maar wat er zit is nog rood/rozig, dus ik zeg deze temperatuur (630 graden) hebben de schijven niet gehaald:



Dus de schijven worden ergens tussen de 550 - 630 graden.
Als ik dan nog eens naar de grafieken van de blokken kijk dan zijn de DS2500's al ver over hun limiet:



De BP40 zitten dan ook hoog in hun bereik, maar nog wel in een goed bereik.
550 - 630 graden Celcius komt overeen met 1020 - 1170 graden Fahrenheit



Dat verklaart wel dat de BP40's een stuk consistenter aanvoelden. Echter zou een BP30 of een Polymatrix A compound wellicht nog beter geschikt zijn. Ook zie ik aan de sporen op de schijven dat de blokken agressiever zijn voor de schijven.
Voor mijn gevoel kan het geheel nog beter in ieder geval. Wordt vervolgd!

Last edited by knarfmk1 : 26-10-2021 at 22:47.
Reply With Quote
  #2735  
Old 27-10-2021, 09:49
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ik vind de verkleuring van het oranje deel eigenlijk wel mee vallen (op de foto). Een graad of 500 is eigenlijk ook wel genoeg, ook een mooie temp waarop blokken werken.

En ik blijf het zeggen, probeer eens een Hawk set, weet zeker dat je daar tevreden over gaat zijn. Tandjes in het stuur, als ze warm zijn.

Oja nog een kleine tip, het is wel verstandig om "echte" circuitremblokken als Hawk en die BP40s een keer aan te remmen als ze nieuw zijn en dan even weg te leggen. Als ze een keer lichtjes warm zijn geweest en daarna uit kunnen dampen gaan ze daarna langer mee.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #2736  
Old 27-10-2021, 15:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Was weer een lekker dagje, Frank! Ook super dat er weer wat data is verzameld...blijft mooie techniek om er achter te komen of je goed zit met het materiaal wat je gebruikt!

Golfje stond er weer super bij! Leuk om te zien hoeveel mensen er even bij blijven staan en je erop complimenteren...en terecht!
Reply With Quote
  #2737  
Old 29-10-2021, 09:25
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ik vind de verkleuring van het oranje deel eigenlijk wel mee vallen (op de foto). Een graad of 500 is eigenlijk ook wel genoeg, ook een mooie temp waarop blokken werken.

In het echt is het grootste deel vrij licht geel, oftewel 550° geweest.
Maar goed ergens tussen de 500 en 600 zit het, wat prima is
Quote:
Originally Posted by daNpy
En ik blijf het zeggen, probeer eens een Hawk set, weet zeker dat je daar tevreden over gaat zijn. Tandjes in het stuur, als ze warm zijn.

Ja die ga ik ook eens proberen, hoor er meer over.
Quote:
Originally Posted by daNpy
Oja nog een kleine tip, het is wel verstandig om "echte" circuitremblokken als Hawk en die BP40s een keer aan te remmen als ze nieuw zijn en dan even weg te leggen. Als ze een keer lichtjes warm zijn geweest en daarna uit kunnen dampen gaan ze daarna langer mee.

Hmm dat wist ik nog niet, das het proberen waard.
Quote:
Originally Posted by René
Was weer een lekker dagje, Frank! Ook super dat er weer wat data is verzameld...blijft mooie techniek om er achter te komen of je goed zit met het materiaal wat je gebruikt!

Golfje stond er weer super bij! Leuk om te zien hoeveel mensen er even bij blijven staan en je erop complimenteren...en terecht!

Thanks, was zeker een mooi dagje, en ja altijd leuk die reacties! Vooral ook achteraf die van "verdomd dat ding is nog snel ook!"

Last edited by knarfmk1 : 29-10-2021 at 09:36.
Reply With Quote
  #2738  
Old 29-10-2021, 09:28
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

En nog wat mooie plaatjes van Assen:




















Reply With Quote
  #2739  
Old 29-10-2021, 13:04
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
In het echt is het grootste deel vrij licht geel, oftewel 550° geweest.
Maar goed ergens tussen de 500 en 600 zit het, wat prima is

Ja, het kan dat de foto het iets verkleurt natuurlijk, neem aan dat je zelf wel kan zien wat geel en oranje is

Quote:
Ja die ga ik ook eens proberen, hoor er meer over.

HT10's werken goed bij 550° :P

Quote:
Hmm dat wist ik nog niet, das het proberen waard.


Net als met (semi)slicks, die kun je ook in 1 ronde verpesten als je niet oplet
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #2740  
Old 29-10-2021, 13:05
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Leuke foto's! Met Hawk remblokken wellicht toch tijd voor een integraal helmpie?

Kun je ook eens wat foto's van je gordels(montage) sturen? Mag ook via PB.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum