Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 14-12-2023, 15:10
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Heb nog wel een update staan even. Moet even de tijd vinden om deze bij te werken.

Afgelopen zomer besloten om deze winter nog wat door te sleuten aan de Corrado. Ik had hem in het najaar op kenteken kunnen door douwen maar heeft toch de standaard Corrado kwalen die ik aan het wegwerken ben.


Ok, klinkt spannend en goed tegelijk We wachten af.....
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #62  
Old 30-01-2024, 23:22
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

update
Inhaalslag update van de Corrado afgelopen maanden. Corrado zit in de afrondende fase maar alles duurt nu lang. Zowel zoeken met wat ik nodig heb en wachten op onderdelen. Op dit moment wacht ik bijvoorbeeld alweer 3 weken op interieur klemmetjes.
Maar maakt niet uit heb een beetje teveel projecten lopen op het moment . Enorm drukke periode zakelijk gehad voor alle plannen voor dit jaar. Verder mijn huis aan het verduurzamen en isoleren en hele zoder verbouwing met extra dakkappelen kan er ook wel bij (als de vrouw met de meetlint rondloopt dan..).
De golf 1 cabrio moest ineens een nieuwe gereviseerde versnellingsbak. Dan doe je ook even gelijk het hele onderstel qua rubbers en aandrijfassen. Allemaal gelukt rijdt weer super het cabriootje blijft ook een leuke auto. Verder met de Corrado G60:

Nieuwe Bosch brandstofpomp geplaatst. Dit is de moderne vervanger van de 404



Af en toe is ff op de oprit werken net als 20 jaar geleden. Alleen iedereen die langs loopt heeft tegenwoordig wel een VW verhaal van vroeger. Terwijl je vroeger de aso van de straat was



Lekkere foto vind ik dit



Dit was seconden na de eerste start was direct tik en lopen.
YuLi Corrado G60 first start

Corrado kwaal die ik alweer vergeten was. ABS werkt niet . Het ABS lampje was professioneel gefaked. Eerst de electra en kabelboom weer werkend gemaakt. Daarna werd ik gelijk getrakteerd op een hele zooi knipper codes als beloning .

De unit op de bank



Solonoid brein allemaal opgedroogd remvloeistof



Solonoids weer gangbaar gemaakt. Echt jammer dat de solonoid zo genesteld zitten (beschermd) want je zou ze kunnen vervangen als het wat vriendelijker in elkaar was gezet net als met de latere ABS untis.



Op dit moment gooit de compute nog 1 code over een ontbrekend snelheidsignaal. Ik heb nog een beetje de hoop dat als ik ga rijden dat die code ook weg gaat. Her en der heb ik nog wat units opgekocht dank ook aan Skinnmeister. Mochten die het ook niet doen heb ik nog een plan B. Arie Beekman heeft een Golf 3.5 ABS systeem aan mij geleverd dan bouw ik het hele zooitje om. Maar wil een paar pogingen doen om het origineel te houden.

Me dochter heeft de tapijtreiniger ondekt. Ideaal voor in de kleine hoekjes zon hulpje












Dit is echt een goedkoop apparaat (Bisell) maar ongeloofelijk hoe veel zooi je er mee uittrekt en werkt super.



Nieuwe motor, nieuwe bak, nieuwe dynamo en ik had maar op 1 ding bezuiningd de startmotor. Dus dat bijt je dan direct Die trok veel meer stroom dan nodig was en kwam ook moeilijk rond (lege accu effect). Met de de andere VW's heb ik een aantal keer al AS-PL op autodoc besteld en super goede ervaringen mee. Dus die nu ook genomen. Super leuke reclame ook:





Het oude corrado-forum herleefd overigens in een gesloten whatsapp groep dus daar komen regelmatig leuke updates voorbij. Daar kwam deze mistlamp kapjes laten maken bij een jongen die graag 3D print.






Intrieur werken alles wat ontbreekt wordt weer origeneel en wordt weer compleet gemaakt.









Computer weer definitief op zijn plek. Altijd een lekker werkje bij de Corrado



Begint alweer wat te worden zo



Achterpanelen sloten niet aan bij het raam. Waren natuurlijk in het verleden als is professioneel losgemaakt. Herstellen maar









Mattenset professioneel afhandig gemaakt bij een vriend. Heel blij mee, sneu dat die ze nu zelf ook nodig heeft want inmiddels ook weer aan de Corrado. Je blijft elkaar besmetten



Mijn kleine man, first start reaction video voor hem dan haha
Surprise start

Schuif kantel dak reparatie. Is niet moeilijk maar onderdelen zoeken heb ik al mijn contacten ingeschakeld en is nog gelukt met zoeken wat ik nodig had en uiteindelijk weer een compleet functionerend frame:
Schuif kanteldakje G60

Mezelf getrakteerd op nieuwe orginele daklijksten dat doet tegenwoordig over de 300 honderd euro. Auw.



Waarom de hemel grijs was bij de Corrado , vond het nooit ech smoelen. Heb mijn hemel opnieuw laten bekleden bij Remco van Tiger Leathers in Den Haag. Top gozer.



Onderdelen die niet leverbaar zijn worden nu veel geprint. De resin prints zijn het beste van kwaliteit:



Volgende keer weer verder met de black on black!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 30-01-2024 at 23:53.
Reply With Quote
  #63  
Old 31-01-2024, 08:09
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,079
Default

Wow, goeie update. Mooi dat je hem herstelt.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #64  
Old 31-01-2024, 10:09
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Goed werk.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903

Last edited by Scully : 31-01-2024 at 12:03.
Reply With Quote
  #65  
Old 31-01-2024, 12:12
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Nice work, vette filmpjes, zeker van de first start. Hoop dat je met de ABS nu meer geluk gaat krijgen
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #66  
Old 31-01-2024, 20:58
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

super goeie updates! ziet er netjes uit allemaal

mooi om te zien hoe alles tot in de puntjes word beet gepakt
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #67  
Old 03-02-2024, 08:26
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Knap man, komt allemaal in orde!
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum