Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-02-2012, 21:10
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default Zeer slecht starten 1.6 aea.

Sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem met mijn Vento 1.6 aea (1995) :

Als de auto koud is start hij erg slecht, gaat wel goed rond maar slaat niet aan.
De eerste poging start hij zowiezo niet, na een paar keer proberen slaat hij op een gegeven moment wel aan maar dit duurt steeds langer (vanmorgen pas na 15 minuten proberen).
Met warme motor start de auto wel gewoon (redelijk) goed.
Als hij loopt dan rijd hij verder goed, zonder inhouden of uitvallen.

Vandaag heb ik het enigzins opgegeven, morgen wil ik er weer even naar gaan kijken, iemand enig idee waar ik dit moet zoeken ?
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #2  
Old 25-02-2012, 23:06
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Begin met het laten uitlezen van de wagen, laat dan ook meteen de waarde van de temperatuursensor van de koelvloeistof controleren.

Als hij aanslaat en je geeft veel gas krijg je dan ook een zwarte walm uit de uitlaat ??
Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2012, 00:14
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

- bougies
- bougiekabels
- verdeelkap
- filters?
- injectors?

Even dit rijtje nalopen denk ik
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2012, 09:44
Aruniq Aruniq is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 165
Default

Ik heb zelf sinds een tijdje hetzelfde probleem met hetzelfde motorblok.
Ik zal de info uit dit topic eens doornemen!

Bedankt!
Reply With Quote
  #5  
Old 28-02-2012, 20:35
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Vandaag de auto opgehaald bij de garage.
Temperatuursensor is vervangen, verdeelkap en rotor ook (de rotor had echt zijn beste tijd gehad).
Bougiekabels zijn doorgemeten en goed bevonden.
Bij uitlezen geen foutcodes.

Maar de auto start nog steeds niet zoals het moet... 1e poging slecht tot helemaal niet en de 2e poging na ongeveer 5-10 seconden proberen.

Volgens de garage zijn dit de dingen die we nu moeten gaan proberen : hallgever, bobine, contactslot.

In welke volgorde zou ik hier mee moeten beginnen of zijn er nog andere oorzaken te bedenken ?
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #6  
Old 29-02-2012, 15:15
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Volgens de garage zijn dit de dingen die we nu moeten gaan proberen : hallgever, bobine, contactslot.

Zou gewoon even naar een andere garage gaan, het klinkt een beetje alsof ze maar wat doen

Met bovenstaande 3 dingen zouden er naast startproblemen waarschijnlijk nog meer problemen in rijgedrag voorkomen en in geval van een hallvoeler waarschijnlijk een storing.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-02-2012, 20:09
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Vandaag zelf wat aan het prullen gegaan.
Het blijkt dat als ik de sleutel wat aandruk richting contact en ook met het omdraaien wat lichte druk uitoefen dan start de auto gewoon perfect !
Meerdere keren geprobeerd en als ik dit niet doe slaat de auto niet of pas veel later aan...

Ik twijfel nu nog om dit contactslot te voorzien van een nieuw contactblokje of meteen maar het hele slot vervangen, maar de oplossing is nabij.
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #8  
Old 29-02-2012, 20:26
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Vandaag zelf wat aan het prullen gegaan.
Het blijkt dat als ik de sleutel wat aandruk richting contact en ook met het omdraaien wat lichte druk uitoefen dan start de auto gewoon perfect !
Meerdere keren geprobeerd en als ik dit niet doe slaat de auto niet of pas veel later aan...

Ik twijfel nu nog om dit contactslot te voorzien van een nieuw contactblokje of meteen maar het hele slot vervangen, maar de oplossing is nabij.

Dat is goed om te horen, moet zeggen dat ik dit niet had verwacht.

Zou kijken of er na het demonteren van het elektrisch gedeelte van het contactslot veel speling in het slot zit. Als dit niet is alleen het elektrisch deel vervangen
Reply With Quote
  #9  
Old 02-03-2012, 15:20
Aruniq Aruniq is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 165
Default

Quote:
Originally Posted by tiefflieger
Vandaag zelf wat aan het prullen gegaan.
Het blijkt dat als ik de sleutel wat aandruk richting contact en ook met het omdraaien wat lichte druk uitoefen dan start de auto gewoon perfect !
Meerdere keren geprobeerd en als ik dit niet doe slaat de auto niet of pas veel later aan...

Ik twijfel nu nog om dit contactslot te voorzien van een nieuw contactblokje of meteen maar het hele slot vervangen, maar de oplossing is nabij.


Apart had ik ook niet verwacht, eens zien of dat bij mij ook zo is, maar denk het niet. Maargoed sleutel omdraaien gaat ook op de automatische piloot.

Maar wat bedoel je met 'omdraaien lichte druk uitoefenen'?
Bedoel je daarmee als je de sleutel omdraait om te starten, iets langer/steviger vasthoud op het eindpunt van de draai die je maakt?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-03-2012, 19:16
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Contactblokje is goedkoop (€25,-) en makkelijk zelf te doen als je een poelie trekker hebt. Heb t zelf al een paar keer gedaan. Niet vergeten de sleutel in het slot te steken als je het slot er af wil halen...
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum