|
||||
|
||||
Uitlaatlucht met dakraam of zijraam open
Hallo allen,
Ik heb een bizar probleem. Wanneer ik m'n originele schuifdakje open, of gewoon een ander raam open zet, ruik ik een sterke uitlaatgas lucht in de auto. Als ik de ramen toe laat ruik ik niets, ook niet als ik de ventilatie op zet. Is best irritant en ongezond, trekt ook in de kleren dus ik kom steeds stinkend op m'n bestemming aan. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? De uitlaat lekt niet, dat heb ik al meermaals gecheckt. |
|
||||
|
||||
Carter ventilatie onder de motorkap?
Wat voor auto is het?
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
||||
|
||||
Ik dacht eerst ook iets van onder de motorkap maar dan zou ik de geur ook bij ventilatie aanzetten moeten krijgen. Is echt een pure uitlaatgeur trouwens, geen cartergeur.
Is een 16v PL 1.8 |
|
||||
|
||||
Dat hoeft niet per sé als je parafan goed afgesloten is door het rubber.
Is je uitlaat ook niet ergens lek net na of bij de 2 naar 1 pijp?
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
||||
|
||||
Is het niet gewoon het uitlaatgas? Wat maakt dat je denkt dat er iets mis is?
|
||||
|
||||
Omdat het niet hoort. Je uitlaatgas wordt achter de auto afgevoerd, niet aan de binnenkant
|
||||
|
||||
Ik reageer vooral op het feit dat hij het pas ruikt als het dakje of de ramen open staan.
|
||||
|
||||
Dan is er ergens een lek zou je zeggen.
|
||||
|
||||
Quote:
Het openen van het schuifdak / zijramen veroorzaakt onderdruk, waardoor lucht via het raam / schuifdak verlaat. De lucht moet ergens worden aangevuld, blijkbaar is het lek ergens in de buurt van het uitlaatsysteem. check eens of alle openingen naar de motorruimte / versnellingspook goed zijn afgedicht. Het gietijzeren spruitstuk van de 16v wil wel eens scheuren.
|
||||
|
||||
Kan dit ook te maken hebben met het koolstoffilter in het binnenscherm rv? Weet dat deze luchtjes moet filteren en zichzelf via het tuutje onderaan weer moet reinigen, maar kan zoiets toch verzadigd raken? Heb dit nl ook ooit gehad bij mijn MK2. Vandaar de interesse in dit topic
|
||||
|
||||
Ik heb tegenwoordig een rookmachine. Haal je van Amazon voor weinig en babyolie van het kruidvat.
Uitlaat - Inlaat, spoort er van alles mee op. Hoe kon je zonder denk je dan. Het enige: het stinkt verschrikkelijk! Soort petroleum lucht wat weken in huis blijft hangen Haha vrouw blij. Dus buiten doen is het advies!