Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-12-2021, 17:49
Tommy1681 Tommy1681 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2021
Posts: 13
Default 1.8T vr5 vr6 of ander blok voor tuning?

goedemiddag allemaal

momenteel heb ik een golf 3 gti en een golf 3 1.6 alleen ben ik langzamerhand opzoek naar een volgende (project) auto momenteel is dit de 1.6!

ik wil me meer gaan focussen op het tunen en het leuker maken van de auto in plaats van het opknappen en door te verkopen

nu is de vraag welke auto is het leukst en het meest tunings vriendelijk?
ik denk zelf dat de 1.8T het makkelijkst en het goedkoopst is om te tunen aangezien deze al een turbo heeft alleen vind ik zelf de vr5 geweldig klinken dus dacht zelf misschien aan een vr5 Turbo?
of is het beter om een goeie snelle dagelijkse auto te nemen zoals een golf 5 gti en s3 8p?

ik wil een van deze autos graag als dagelijkse auto gaan gebruiken indien mogelijk alleen blijft de mk3 gti voorlopig ook nog staan voor nood

ik hoor het graag mvg Tommy
Reply With Quote
  #2  
Old 27-12-2021, 18:42
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Neem gewoon een goede basis zoals de golf 5 GTI inderdaad, en ga van daaruit verder.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #3  
Old 19-12-2022, 00:22
ThimoV ThimoV is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2022
Posts: 1
Post Waarom een 1.8T kopen en geen 2.0TFSI?

Hoi Tommy,

Als ik jou was zou ik lekker een 1.8T nemen waarom? Dit zijn de best gebouwde blokken van volkswagen! Ze zijn zeer betrouwbaar en zie veel mensen met kilometerstanden van 350000 kilometer en hoger gewoon lekker rondrijden en dat allemaal zonder problemen, deze blokken zijn enorm betrouwbaar en ook nog is leuk om mee te rijden.
1.8T heeft enorm veel tunings mogelijkheden, 1.8T is een beetje een doe het zelf auto. Het is ook makkelijk om zelf te sleutelen aan de auto, ook als je is problemen hebt of krijgt kun je die makkelijk zelf oplossen en hoef je niet naar een garage.
Wat Scully zegt zou ik niet doen!
Golf 5 gti zijn de eerste generatie 2.0TFSI blokken, deze blokken zijn echt zeer slecht en onbetrouwbaar. Bij 250000 kilometer zijn deze blokken al op (dit schrijft volkswagen zelf voor, 250000 kilometer en dan is het klaar). Deze blokken hebben heel veel mankementen en falen enorm vaak, ze verbruiken ook enorm veel olie, dus als je zo een auto koopt zorg er dan maar voor dat je in je kofferbak een liter of 5 olie hebt liggen.
Ik heb zelf een golf 5 gti dsg gehad en ik weet dus waar ik over praat. Ik zie bij veel vrienden en mensen om me heen met een golf 5 gti dat ze alleen maar problemen hebben, als je problemen krijgt met zo een auto heb je gewoon een dik probleem omdat je vrij weinig zelf kunt doen bij deze auto's. Dus het wordt ook steeds duur als je hem naar een garage moet brengen. Ook zijn bij vrienden van mij al heel vaak de blokken gewoon kapot geknald met normaal rijden op de cruise control. Dit zijn gewoon echt slechte blokken, wil je een beetje een fatsoenlijke 2.0TFSI? Dan kom je gewoon minimaal aan het kijken naar een golf 7 gti. Fun factor is er ook niet bij 2.0TFSI alles gaat elektronisch dus als je vol gas geeft krijg je niet echt een kick, je merkt ook niet dat je hard gaat omdat alles zo simpel gaat. Bij 1.8T gaat alles ouderwets, daar wordt de dumpvalve open getrokken met een vacuum slang waardoor je een piek boost krijgt en dus ook echt een kick krijgt bij vol gas, 1.8T heeft zoveel meer plezier dan 2.0TFSI en als je zo een 1.8T goed tuned en goed maakt en een k04 erop zet dan ben je echt wel snel hoor . Ik rij alle golfjes 5 6 7 gti zo weg. Ik zou lekker voor een 1.8T gaan
Reply With Quote
  #4  
Old 19-12-2022, 09:02
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

qua swap is een 1.8t idd al supervaak gedaan, best goedkoop om te doen en goede motoren.
qua t(f)si heb ik andere ervaringen. de eerste types in de golf 5 waren idd niet super en de 1e series in de golf 6 ook niet.
maar de cdl en de bwa motor, de latere modellen met nog een distributie riem, die zijn wel echt taai hoor.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 19-12-2022, 19:06
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Topic is een jaar oud, ben benieuwd wat het geworden is.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #6  
Old 31-05-2023, 13:06
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

ik ook Turbo VR5 klinkt goed
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum