Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 11-08-2006, 19:37
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 987
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

ik heb zelf alles van jbl.. (de speakers dan)

dash: 8.7 cm
deuren: 13 cm
hoedenplank: 6x9
en voor de sub: de jbl p 1220 br (gepoorte kist)

en alles word aangestuurd door:
dash: 2 kanaals signat roc II mkII
dueren: 2 kanaals signat roc II mkII
hoedenplank: 4 kanaals kenwood ( twee kanalen gebrugd)
en de sub loopt op een klasse D monoblock van kenwood

zal nog even de preciese type's erbij gooien...

en tsja qua geluid het is loepie zuiver afgesteld tot op een zeer hoog niveau...

ok te hard dan istie niet meer zuiver maar het gaat tot zeer hard zuiver...
__________________
Pffffff teveel om op de lijst te zetten....

Mk4 1.6 -> 1.8...
Mk2 1.8 -> 1.8...
Reply With Quote
  #42  
Old 11-08-2006, 19:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by jan_gti_16v
ik heb zelf alles van jbl.. (de speakers dan)

dash: 8.7 cm
deuren: 13 cm
hoedenplank: 6x9
en voor de sub: de jbl p 1220 br (gepoorte kist)

en alles word aangestuurd door:
dash: 2 kanaals signat roc II mkII
dueren: 2 kanaals signat roc II mkII
hoedenplank: 4 kanaals kenwood ( twee kanalen gebrugd)
en de sub loopt op een klasse D monoblock van kenwood

zal nog even de preciese type's erbij gooien...

en tsja qua geluid het is loepie zuiver afgesteld tot op een zeer hoog niveau...

ok te hard dan istie niet meer zuiver maar het gaat tot zeer hard zuiver...


heb gehoord dat JBL redelijk bassig is... van anderen tenminste.
heb 't pas een of twee keer in t echt gehoord, en vond 't idd een beetje bassig, maar dat kan ook aan de afstelling hebben gelegen
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #43  
Old 11-08-2006, 20:57
BugDubs's Avatar
BugDubs BugDubs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 40
Send a message via AIM to BugDubs
Default Audio Expert

Ik heb verschillende ervaringen met verschillende merken, zal jullie eens opweg helpen. Ik heb zelf de demo-auto gebouwd en gehad van Mac-Audio, Alfatec ( aansluitmateriaal ) Bazooka. Heb hele goede ervaring met hertz audio ( zelfde levarancier als Mac en Alfatec ). Vragen hierover.... mail me.

Dan Kicker, neem contact op met car-shop fortuin in Den Haag, ik heb die demoauto's gehoort welke Brian heeft gebouwd en je gaat kapot!!!!

Verder werd ACR genoemd, mail me ik ben dealer in Barendrecht. Ik heb daar alleen maar positief nieuws over, het is goed, betaalbaar en gaat hard!!! maar klinkt ook nog eens goed., natuurlijk is het geen kicker, soundstream, focal of wat dan ook maar het is echt de moeite waard. Ook in aansluitmaterialen en in-car entertainment kun je hierbij alle kanten op.

Succes en groeten, Dennis
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING!
Reply With Quote
  #44  
Old 11-08-2006, 21:04
BugDubs's Avatar
BugDubs BugDubs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 40
Send a message via AIM to BugDubs
Default

Wij hebben in een golf III radical midtoners gezet met emphaser XT3 slagwoofers in de deuren, de tweeters zitten in de spiegel afdek-kapjes achter zit ook een compo set en we draaien op de 5 kanaals emphaser versterker, een sub erbij. top je kunt komen luisteren in ACR center Barendrecht.
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING!
Reply With Quote
  #45  
Old 11-08-2006, 21:11
BugDubs's Avatar
BugDubs BugDubs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 40
Send a message via AIM to BugDubs
Default

De keuze tussen een 2-3-4-5-6 kanaals versterker is grotendeels afhankelijk van je keuze welke installatie je tot stand wilt brengen. Moet het hard gaan of wil je een goed hi fi geluid. Voor een goed af te regelen systeem moet je de subwoofer altijd apart versterken met een mono amp, een 5 of 6 kanaals versterker of de combinatie 3 + 2 kanaals. Alles kan. Wel is belangrijk een goede krachtige versterker te nemen en voor in de auto is het aller belangrijkst.. ik zou gaan voor een goede compo set of een 3 weg compo ( bijv. hertz ) regel is wel beter een goede 2-weg dan een goedkope 3 weg...... Ik kan je systemen noemen welke ik heb ingebouwd met 4 6x9 speakers van pioneer met 2 10 inch subs van Infinity in een Porsche 944 waar je echt bang van werd, zo hard en zuiver.... ( toen verkocht ik nog High-End home audio.... ) en moest het gewoon mooi klinken, maar geen ruimte, zelfde probleem bij de golf II....
__________________
GET VIP V-DUB or DIE TRYING!
Reply With Quote
  #46  
Old 12-08-2006, 10:53
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

hier bij ons (ACR hoogeveen ) is ooit een marbella (jaja) uitgerust met 4x emphaser 1600d op semi tractie batterijen deze stuurden 2 15" emhaser SPLxt woofers aan klonk erg Hard vooral maar dat was de planning.

en verder een mkII met voor 16cm compo emphaser xt3
achter idem voor in de deuren 2 emphaser kickwoofers op een 1600d
de compo's aangestuurd door een 2275? hcca
en 2x 2500d voor 2 12" neo spl's in de koffer
dit klonk erg goed zuiver en hard
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #47  
Old 12-08-2006, 14:11
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

@BugDubs
allemaal heel handige tips, maar ik denk dat je voor 't bouwen van een showauto of 'n demoauto met een ietsje groter budget kan werken dan ik als student kan met mij restje studiefinanciering elke maand...

ik weet dat d'r altijd wel weer iets is dat beter is dan 't ander, maar d'r is ook altijd iets dat goedkoper is dan wat anders. ik zoek dus een middenweg hiervan: betaalbaar en goed.

als ik zo zie wat jij aan speakers en subs en versterkers in die auto's hebt gegooid mag ik toch idd ook wel hopen dat 't allemaal goed klinkt. d'r zit ook wel genoeg geld in gepompt...

en je zegt dat 't allemaal goed klinkt, maar in welk opzicht, en met welke muziek. de simpelste mediaplayer heeft nog opties om een bepaalde instelling te maken, speciaal aangepast op de muziek die je speelt... speel je trance, speel je hardrock, volksmuziek, weet ik wat meer... voor iedere stijl zijn weer andere toonhoogtes belangrijk. hier stem je dus je speakers ook op af.
dus welke merken zijn goed in de hoge tonen, welke in de snelle bassen... kortom, met welke speakers krijg ik goed geluid uit de installatie met MIJN muziekstijl?
't hoeft allemaal niet zo verrekt hard te gaan. ik ben nog maar 23 en wil graag mijn gehoor nog effe 'n paar jaar intact houden als 't effe kan

tips zijn uiteraard altijd welkom, ook die die je zojuist gegeven hebt, maar 't enige dat ik d'r echt aan heb is dat ik nu weet bij wie ik een installatie kan laten inbouwen als ik ooit eens geld teveel heb (ik zou die prijskaartjes van die installs al niet eens willen weten)
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #48  
Old 14-08-2006, 10:40
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

het inbouwen moet je lekker zelf doen

en trouwens die voorbeelden die ik noemde de 1 was een demo/dB golf..

de marbella was puur en alleen voor een jaartje draggen op nederlands topniveau deze had 6 eigenaren en 4 sponsors, en nu staat hij op de sloop
kaal.. met alleen het nodige MDF er nog in
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #49  
Old 14-08-2006, 12:35
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Drhardstyle16v
het inbouwen moet je lekker zelf doen

en trouwens die voorbeelden die ik noemde de 1 was een demo/dB golf..

de marbella was puur en alleen voor een jaartje draggen op nederlands topniveau deze had 6 eigenaren en 4 sponsors, en nu staat hij op de sloop
kaal.. met alleen het nodige MDF er nog in


inbouw doe ik ook zelf... tenminste, k krijg wel hulp van n huisgenoot, die is helemaal gek op t inbouwen van audio

miss dat iemand van hier me wil sponsoren
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #50  
Old 14-08-2006, 13:06
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Als jij het hebt over goed én goedkoop moet je echt niet beginnen over DLS, Hifonics en Free-air subs...

Het enige wat belangrijk is voor een goede klank is een degelijk stukje inbouwwerk (even een beetje mdf voorin, en ZEKER niet de originele speakergaten gebruiken), en daarnaast gewoon een versterker met een beetje potentie. Hiermee kan je zelfs Sjony explod en JBL fantastisch laten klinken, zonder duizenden euro's lichter te zijn.

Veel succes met je installatie!
Reply With Quote
  #51  
Old 14-08-2006, 21:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Als jij het hebt over goed én goedkoop moet je echt niet beginnen over DLS, Hifonics en Free-air subs...

Het enige wat belangrijk is voor een goede klank is een degelijk stukje inbouwwerk (even een beetje mdf voorin, en ZEKER niet de originele speakergaten gebruiken), en daarnaast gewoon een versterker met een beetje potentie. Hiermee kan je zelfs Sjony explod en JBL fantastisch laten klinken, zonder duizenden euro's lichter te zijn.

Veel succes met je installatie!



ik heb laatst bij iemand in zijn topic gezien (geloof op SyS, maar ik weet zo gauw effe niet meer bij wie) dat ie van MDF de originele deurbakken heeft nagebouwd (dit was dus ook in een mk2!).
de vorm is zo behouden gebleven, en als ze naderhand netjes zwart worden gelakt zie je geen verschil meer.
dit wil ik ook gaan doen zodat de originele look behouden blijft, maar het toch allemaal wat degelijker in elkaar zit.

de gaten die in het dash zitten moet ik iig met MDF aanpassen, omdat de originele gaten helemaal gesloopt zijn...

met originele speakergaten doelde ik ook eigenlijk vooral op de originele plaatsen. dus ik wil geen gaten in de hoedenplank gaan zagen, of grote pompeuze deurpanelen gaan bouwen.
alles moet er gewoon standaard en origineel blijven uitzien.

de speakers van DLS zijn nog redelijk geprijsd vind ik. ik ben dan ook niet van plan in een keer de installatie te kopen, maar stukje bij beetje.
eerst koop ik de speakers voor voorin, en laat ze een tijdje onversterkt spelen. daarna komt de versterker en daarna miss nog een sub.

wat ik ook heb gehoord is dat speakers vaak even moeten inspelen (of dit nou is om ze wat te sparen en te laten wennen, of omdat ze in het begin niet zo goed klinken (heb namelijk alletwee da redenen al meerdere malen gelezen))... ik weet niet hoeveel hiervan klopt, maar dan zou 't alleen nog maar beter zijn om ze eerst onversterkt in te bouwen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #52  
Old 15-08-2006, 12:15
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

inspelen heb ik nog nooit gedaan (hadden het maar geen speakers moeten worden) en eigenlijk nog nooit preblemen gehad..
ik ken wel iemand met een 6n die de deurbakken nagebouwd heeft van mdf en poly.
deze polo 6n dus
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #53  
Old 21-08-2006, 20:24
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83

de speakers van DLS zijn nog redelijk geprijsd vind ik. ik ben dan ook niet van plan in een keer de installatie te kopen, maar stukje bij beetje.
eerst koop ik de speakers voor voorin, en laat ze een tijdje onversterkt spelen. daarna komt de versterker en daarna miss nog een sub.



Een hele goede beslissing om rustig de boel bij elkaar te sparen. Goede componenten en een nette inbouw kunnen zo mooi worden. Wees ook voorzichtig met hard spelen zonder versterker. Op die manier kun je ook speakers "opblazen" ondanks dat je maar 20 watt door een 100 watt speaker stuurt.

Mocht je al redelijke speakers hebben zou je ook eerst een versterker kunnen kopen in plaats van speakers. Een nette versterker laat een standaard speaker al veel mooier spelen. Ik zou hem dan highpass filteren op ongeveer 40 hertz. Meeste speakers kunnen hieronder amper weergeven, maar proberen dit wel, met als gevolg flinke vervorming.
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #54  
Old 25-08-2006, 23:09
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Sander
Een hele goede beslissing om rustig de boel bij elkaar te sparen. Goede componenten en een nette inbouw kunnen zo mooi worden. Wees ook voorzichtig met hard spelen zonder versterker. Op die manier kun je ook speakers "opblazen" ondanks dat je maar 20 watt door een 100 watt speaker stuurt.

Mocht je al redelijke speakers hebben zou je ook eerst een versterker kunnen kopen in plaats van speakers. Een nette versterker laat een standaard speaker al veel mooier spelen. Ik zou hem dan highpass filteren op ongeveer 40 hertz. Meeste speakers kunnen hieronder amper weergeven, maar proberen dit wel, met als gevolg flinke vervorming.



ok.... dan miss dus toch eerst de versterker kopen
ik ga de komende week wel eens de audiozaken in de buurt af om te zien wat ze overal hebben, of eens op de duitse E-bay "schauen"

heb dr namelijk niet echt veel aan als ik mijn speakers naar de verdommenis help voor ik een versterker gekocht heb (zou niet m'n eerste setje gemolde speakers zijn namelijk)

van kopen komt 't de komende weken iig nog niet. vakantie was ietsje (veel) duurder dan verwacht, en heb dr ALWEER een setje wielen bij (sebring G60 voor in de winter(alsof de golf dan al de weg op kan...yeah right))
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #55  
Old 30-08-2006, 14:59
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Hoorde van Koen dat de Magnat classic 360 op ebay bijna voor niets wordt verkocht. Ik zie er eentje voor 1,50 euro 6 uur voor sluiting. Dat was altijd een topper in z'n prijsklasse. Dan zou je evt wel eerst voor een nieuw setje speakers erbij kunnen gaan. Kan die Magnat altijd weer op marktplaats als je een betere hebt gekocht.
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #56  
Old 05-09-2006, 01:50
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Sander
Hoorde van Koen dat de Magnat classic 360 op ebay bijna voor niets wordt verkocht. Ik zie er eentje voor 1,50 euro 6 uur voor sluiting. Dat was altijd een topper in z'n prijsklasse. Dan zou je evt wel eerst voor een nieuw setje speakers erbij kunnen gaan. Kan die Magnat altijd weer op marktplaats als je een betere hebt gekocht.


Waarom lees ik dit nu pas!?!

Ik zal zien of er nog iets soortgelijks te vinden is, iig bedankt voor de tip!

Edit, er staat nu zelfs nog een goedkopere op Ebay
Magnat für nur EINEN EURO!
Wel nog twaalf uur te gaan, maar d'r staan er meerdere goedkope op.


Nu moet alleen niet heel het forum erop gaan bieden!!!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale

Last edited by breadfan83 : 05-09-2006 at 01:52.
Reply With Quote
  #57  
Old 05-10-2006, 20:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

ik heb van de week een setje subs binnengekregen (gebruikt) van pioneer
op zich nix bijzonders, maar ik moest onderdelen kwijt, iemand anders moest van zijn subs af, ruilen was n optie... vandaar
het gaat om een setje TS-W203F
350W max - 120W RMS
kan iemand me vertellen of dit een beetje goed spul is?

ik vraag dit vooral omdat ik alweer een andere sub heb gezien, of eigenlijk twee
het gaat hierbij om een setje Kicker C10 subs, op aanraden van enkelen hier heb ik effe naar dit merk gekeken en een goedkoop setje gevonden

ik wilde dan miss die pioneers weer doorverkopen, aan mn broertje geven, of miss in de auto erbij zetten
is het mogelijk (en heeft het nut) de pioneers naast de kickers te zetten, of de kickers in de koffer te gooien en de pioneers ergens voorin?

en wat is aan te raden mbt versterker? moet de versterker een hogere RMS waarde hebben dan de speakers, of juist andersom?

heeft er trouwens iemand ervaring met een van deze twee subs, dan zou ik graag horen wat jullie er van vinden

thx!

edit: nog effe dr bij zetten dat die Kickers een RMS waarde hebben van 150 watt, en maximaal op 300 zitten
ik dacht dat het eerst om de CVR ging, maar was niet zo, maar de prijs blijft nog steeds gunstig...
of zou ik juist beter een 10 inch uit de CVR-serie kunnen pakken?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale

Last edited by breadfan83 : 05-10-2006 at 22:05.
Reply With Quote
  #58  
Old 16-10-2006, 21:38
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de Kicker's dan de Pioneer's. Ik zou zeggen, zoek de inhoudsmaten van de Pioneer's op, maak op zaterdag een mooi kistje op maat en proberen maar. Persoonlijk zou ik trouwens liever één 12" hebben dan twee van 10".
Een 12" gebrugd op een versterker speelt meestal lager dan twee 10" en hard genoeg gaat het allebei.
Een vriend van me had 10 geleden een setup met 16cm Polk composet voorin, 12" JL subwoofer achterin en dat spelend op een 4-kanaals Phoenix Gold versterker. Speelde en fantastisch en zou vandaag de dag op E-bay voor niet al te veel bij elkaar te sprokkelen moeten zijn.
Less is more.....tenzij je een veel laag, veel hoog en van alle kanten liefhebber bent.
__________________
I love airride.
Reply With Quote
  #59  
Old 16-10-2006, 21:42
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Sander
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de Kicker's dan de Pioneer's. Ik zou zeggen, zoek de inhoudsmaten van de Pioneer's op, maak op zaterdag een mooi kistje op maat en proberen maar. Persoonlijk zou ik trouwens liever één 12" hebben dan twee van 10".
Een 12" gebrugd op een versterker speelt meestal lager dan twee 10" en hard genoeg gaat het allebei.
Een vriend van me had 10 geleden een setup met 16cm Polk composet voorin, 12" JL subwoofer achterin en dat spelend op een 4-kanaals Phoenix Gold versterker. Speelde en fantastisch en zou vandaag de dag op E-bay voor niet al te veel bij elkaar te sprokkelen moeten zijn.
Less is more.....tenzij je een veel laag, veel hoog en van alle kanten liefhebber bent.



Ik ben snel laag, en veel hoog liefhebber.
Ik ga eens kijken wat dat alles zou gaan kosten, dan weet ik wat ik ongeveer kwijt ga zijn, maar het wordt alweer uitgesteld vanwege 'n bekeuring. Het geld dat ik opzij had gezet hiervoor gaat weer naar moedertje overheid.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #60  
Old 17-10-2006, 23:03
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Hou je er wel rekening mee dat wanneer je in een Golf 2 16 cm speakers in de deur gaat stoppen dat je er niet aan ontkomt om zelf mdf deurbakken te maken en die netjes met skai/leer te bekleden? Die 13 cm in de originele deurbak van croky plastic is gegarandeerd drama i.c.m. met een versterker.
__________________
I love airride.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum