Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-11-2009, 20:47
jantje jantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 19
Default tellerbak trouble

Hallo geliefde volkswagen vrienden!

Jullie kennen mij niet, maar dat komt omdat ik mijn auto, een Golf II 1.6 TD uit 1990, pas gisteren heb aangeschaft en zojuist dit account heb aangemaakt. Binnenkort zal ik mezelf en mijn auto eens voorstellen als ik goede foto's van de auto heb gemaakt (want een voorstel thread is, zoals bekend, worthless without pics ), maar voordat ik dat doe had ik al meteen een vraagje. Mijn auto heeft namelijk een paar vervelende probleempjes met de tellerbak. Ten eerste doet de complete dashboardverlichting t niet, dus zowel de meters als de kachel (zit daar verlichting in?) blijven donker, en ten tweede trilt de naald van mijn snelheidsmeter tot ongeveer 100 km/h zeer hinderlijk en onder luid getik heen en weer. Ik heb hier een beetje rondgezocht, maar kon geen topics vinden met precies dezelfde problemen, dus vandaar mijn vraag: wat moet ik doen om t op te lossen? De verlichting, moet ik dat in een lampje zoeken, of is er iets anders aan de hand? (zekeringen zijn goed) En de wijzer van de snelheidsmeter, kan ik dat repareren, of moet er een 'nieuwe' tellerbak in? Tot slot: Is een tellerbak iets wat makkelijk te vervangen is, en hoe zit het dan met de kilometerstand, is het mogelijk die weer kloppend te maken?

alvast super bedankt!

groet,

Jan
Reply With Quote
  #2  
Old 21-11-2009, 20:53
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Welkom!

voor je verlichting denk ik dat je schakelaar niet goed is. kan zij dat het rolwieltje niet lekker werkt. of een probleempje met de massa.

voor je naald kan het de tellerbak zelf zijn of de tellerkabel die niet zo goed meer is ,beschadigd oid.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-11-2009, 23:49
jantje jantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 19
Default

dankje! DAt met dat wieltje, hoe los ik dat op? Kan ik dat ergens aan zien, dat t draadje los zit ofzo?
Reply With Quote
  #4  
Old 22-11-2009, 06:56
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Licht schakelaar eruit halen en doormeten met een ohm meter.

Of gewoon op de sloop even een lichtschakelaar halen.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar heb er nog een stuk of 20 liggen ( noord holland).

tikken van de klok kan ook met je dagteller of totaal km teller te maken hebben.
Deze geven wel gewoon de aantal gereden km`rs aan?
Zo ja, dan kan je km teller kabel zelf of de klok nog stuk zijn.
Kan het eventueel wel voor je verhelpen, maar dat is ook in noord holland, omgeving Alkmaar.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-11-2009, 13:22
jantje jantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 19
Default

bedankt! Zo'n schakelaar wil ik sowieso wel, dat lijkt me wel een makkelijke oplossing, kan ook even op de sloop kijken maar ben benieuwd hoeveel golfjes 2 daar nog staan ('onze' sloop heeft meer nieuwere auto's). De totale kilometerstand staat op bijna 2 ton wat me veel te weinig lijkt voor een diesel in 20 jaar, grote kans dus dat die is terug gedraait, maar hij werkt wel gewoon. De snelheidsmeter dus ook, alleen is de naald te los.... ik zal van de week de tellerbak eens proberen uit te halen, en kijken of ik wat geks zie, maar misschien wil ik er wel een keer voor naar NH komen, waarom niet, toch een diesel :P
bedankt in ieder geval tot zover!
Reply With Quote
  #6  
Old 23-11-2009, 12:12
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

let bij het zoeken naar een schakelaar op de nummers achterop de schakelaar,
en ook het aantal pinnen, want er zijn veel verschillende.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #7  
Old 23-11-2009, 17:23
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Wat ook nog wel eens wil slijten is het wormwiel aan het einde van de kabel
Het stuk wat in de versnellingsbak zit
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum