Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1941  
Old 25-06-2015, 22:33
B-Rabbit-Simon's Avatar
B-Rabbit-Simon B-Rabbit-Simon is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 88
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Ja ben erg benieuwd!


Fijn spul hoor van P4P, ik rijd er nu ook inmiddels 2 jaar mee rond in mijn golf 1, wel ff opletten qua montage, ik heb mijn ruiten gewoon in rubbers hangen, heb het idee dat de achterruit een beetje door begint te hangen na die 2 jaar, als je gaat schroeven waarschijnlijk minder last van.
Verder topspul, amper krassen na 2 jaar met toch regelmatig eens de auto wassen en al aardig wat kilometers gemaakt (blijft lexaan dus krassen zal het altijd wat doen)

Grz Simon
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun>
Kever 1300s <funcruizer>
Caddy mk1 1500
Reply With Quote
  #1942  
Old 25-06-2015, 22:41
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by B-Rabbit-Simon
Fijn spul hoor van P4P, ik rijd er nu ook inmiddels 2 jaar mee rond in mijn golf 1


Topicje?
Reply With Quote
  #1943  
Old 26-06-2015, 07:57
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by B-Rabbit-Simon
Fijn spul hoor van P4P, ik rijd er nu ook inmiddels 2 jaar mee rond in mijn golf 1, wel ff opletten qua montage, ik heb mijn ruiten gewoon in rubbers hangen, heb het idee dat de achterruit een beetje door begint te hangen na die 2 jaar, als je gaat schroeven waarschijnlijk minder last van.
Verder topspul, amper krassen na 2 jaar met toch regelmatig eens de auto wassen en al aardig wat kilometers gemaakt (blijft lexaan dus krassen zal het altijd wat doen)

Grz Simon


Goed om te horen! Ik ga geen rubbers gebruiken maar de ramen er in kitten (scheelt weer gewicht van de rubbers ), P4P heeft hier een speciale set voor. Mag toch hopen dat dat goed blijft zitten
Reply With Quote
  #1944  
Old 26-06-2015, 09:27
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Goed om te horen! Ik ga geen rubbers gebruiken maar de ramen er in kitten (scheelt weer gewicht van de rubbers ), P4P heeft hier een speciale set voor. Mag toch hopen dat dat goed blijft zitten

Als je ze gaat kitten zonder rubber heb je dan wel voor ramen met een zwarte rand gekozen?
Reply With Quote
  #1945  
Old 26-06-2015, 09:30
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Als je ze gaat kitten zonder rubber heb je dan wel voor ramen met een zwarte rand gekozen?


Wat denk je zelf
Ze worden vandaag bezorgd overigens
Reply With Quote
  #1946  
Old 27-06-2015, 19:56
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Goed, gister een pakketje van Plastics4Performance binnen gekregen
Expres voor een van de vooraanstaande leveranciers van lexaan ramen gekozen, ook omdat zij de enige waren met een bond-in kit, hier mag je dus wel kwaliteit verwachten..!
Het is dus een lexaan ramen set die je vastkit ipv in rubbers of met popnagels. Doos opengemaakt, ziet er op het eerste gezicht allemaal goed uit, nette zwarte rand om de ramen heen, mooie sliders in de zijramen:







Vandaag de ramen eens proberen op de auto om te zien hoe ze passen!

Eerst de achterklep eens gepast, omdat ik even wilde weten hoeveel van de achterklep rond het raam nog zwart gemaakt moest worden:

























































Hmmm, dat past dus echt voor geen meter.. Ten eerste past ie rechts op de foto gewoon niet in het gat, en ten twee zitten er, op de punten waar ie wel past, enorme kieren..
Dus.. het zou nog kunnen komen doordat dit een fiberglas-achterklep is, en de vorm daarvan niet helemaal klopt.. dus we gaan even naar de andere ramen kijken






























G*dverderg*dver! Precies hetzelfde verhaal! Rechts past ie überhaupt niet in het gat en waar ie wel past weer enorme kieren. Een aap had dit nog beter passend kunnen zagen!!

Dan zullen de ramen voor de deuren wel niet veel beter zijn..





























Echt wat een ongelooflijke BENDE! De afwerking is prima maar die pasvorm?!?! Die wijkt niet een millimeter af maar past gewon voor geen ene meter! Ik weet niet welke aap dit gemeten heeft maar die zal de vorige avond wel met 46 bananenlikeur achter zijn kiezen op zijn kop de maten hebben staan opmeten en vervolgens de inch-rolmaat verwisseld hebben voor een metrische rolmaat
Dit verwacht je toch niet van zo'n bedrijf.. hier betaal je dan dik geld voor.. Ze mogen van mij het hele spul weer terug hebben en ik mijn geld terug, dan ga ik ze wel zelf maken.. die sliders hou ik dan wel
Het gekke is dat dezelfde set ook op die dikke golf 1 van Forge racing zit..

zo die frustratie is er ook even uit.. , wordt vervolgd..

Last edited by knarfmk1 : 27-06-2015 at 20:27.
Reply With Quote
  #1947  
Old 27-06-2015, 21:17
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

Dit is echt kit voor je ik begrijp dat je hier ontiegelijk van baalt
Waren het ruiten die ook gebogen waren zoals de originele ruiten?
En als ze in de rubbers worden gestoken passen ze dan wel?
Geef ze anders de kans om het recht te zetten en neem anders met Bas van Melis contact hierover op hij werkt bij dit bedrijf wellicht dan ook betere communicatie
Reply With Quote
  #1948  
Old 27-06-2015, 21:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Poeh, wat een rommel!
Reply With Quote
  #1949  
Old 27-06-2015, 21:42
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ja ik was niet echt happy vanmiddag..
Nee de ramen zijn gewoon recht, wat innderdaad volgens hun specs ook gebogen zou moeten zijn.. maar goed dat is maar een klein beetje dus niet echt de moeite.
Ik heb het kleine achterraampje even vergeleken met een echte van glas en deze lexaan is wel groter, dus ze zullen ook niet in rubbers passen.
Ik heb al een nette mail naar ze gestuurd met foto's en de vraag hoe ze dit recht gaan zetten..
Reply With Quote
  #1950  
Old 27-06-2015, 22:34
B-Rabbit-Simon's Avatar
B-Rabbit-Simon B-Rabbit-Simon is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 88
Default

Wazig, niet zoals ik ze ken iig, nou heb ik dan ruiten in de originele maten en niet de oversized om te kitten. De ruiten die jou geleverd zijn wel heel lomp hoor qua naden...

De kromming zit normaal alleen in ruiten die (extreem) dubbel gekromd zijn tenzij specifiek aangegeven, is dan ook bij de golf 1 niet nodig en wordt volgens mij niet vermeld bij deze set maar dan nog, zo slecht als dit past mogen ze wel snel oplossen want dit slaat natuurlijk nergens op
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun>
Kever 1300s <funcruizer>
Caddy mk1 1500
Reply With Quote
  #1951  
Old 27-06-2015, 23:42
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Das niet echt netjes, zeker niet voor de prijs wat zoiets zal kosten.

Maar goed, hopelijk word he wel nog keurig geholpen en krijg je mits vertraging wel recht voor je geld.

Hopelijk loopt het netjes af!
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #1952  
Old 28-06-2015, 09:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Als zij hier meer van verkopen, zou je toch verwachten dat ze 1 set helemaal perfect/netjes op maat zullen maken om deze dan vervolgens te gebruiken als mal voor de gene die ze zullen verkopen

Dit slaat echt helemaal nergens op zo slecht

Ik heb op de Motorsportbeurs een bedrijf gezien die lichtgewicht ruiten maken van glas met de originele rondingen etc.
Ik heb al een poosje in mijn hooft zitten dat ik daar voor wil gaan

Verder snap ik niet helemaal hoe je de ruiten in de deuren vast wil gaan zetten. Wil je deze in de originele rubbers zetten, maar dan onder in de deur vast zetten ipv het mechanisme ?
Reply With Quote
  #1953  
Old 29-06-2015, 08:26
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by B-Rabbit-Simon

De kromming zit normaal alleen in ruiten die (extreem) dubbel gekromd zijn tenzij specifiek aangegeven, is dan ook bij de golf 1 niet nodig en wordt volgens mij niet vermeld bij deze set maar dan nog, zo slecht als dit past mogen ze wel snel oplossen want dit slaat natuurlijk nergens op


Ah, ja had het wel gelezen maar weet eigenlijk niet meer zeker of het ook bij Golf 1 stond, maar het is inderdaad bij een Golf 1 niet echt nodig door de minimale kromming.

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Als zij hier meer van verkopen, zou je toch verwachten dat ze 1 set helemaal perfect/netjes op maat zullen maken om deze dan vervolgens te gebruiken als mal voor de gene die ze zullen verkopen

Dit slaat echt helemaal nergens op zo slecht

Dat zou ik dus ook verwachten, die Golf 1 van Forge heeft deze set ook, en daar ziet die er ook een stuk beter uit. Ik denk ook dat ze die als basis hebben genomen, want daarvoor hadden ze deze set nog niet. Neem aan dat ze er dan gewoon een CNC programma van maken.

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik heb op de Motorsportbeurs een bedrijf gezien die lichtgewicht ruiten maken van glas met de originele rondingen etc.
Ik heb al een poosje in mijn hooft zitten dat ik daar voor wil gaan

Welke bedrijf is dat? is dat dan wel zoveel lichter?

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Verder snap ik niet helemaal hoe je de ruiten in de deuren vast wil gaan zetten. Wil je deze in de originele rubbers zetten, maar dan onder in de deur vast zetten ipv het mechanisme ?

Niks geen rubbers, normaal ligt het raam natuurlijk echt in de deur, tussen het staal. Nu komt het raam eigenlijk aan de buitenkant bovenop de deur te liggen.
Reply With Quote
  #1954  
Old 29-06-2015, 08:44
1.8T golf 1.8T golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 23
Default

Vreemd... ze leveren wel beter spul...

Heb zelf de 3mm dikke versie van hun lexan zijruiten achter, past perfect. Heb ze voor het plaatsen op het glas gelegd, kromming +afmetingen compleet hetzelfde:






Erg jammer, hopelijk wordt het netjes opgelost..
Reply With Quote
  #1955  
Old 29-06-2015, 09:12
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Persoonlijk denk ik dat met rubbers iets minder kritisch komt dan gekit. Neemt niet weg dat het gewoon goed moet zijn natuurlijk.

Eerst in contact treden met de leverancier en het probleem voorleggen Frank.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #1956  
Old 29-06-2015, 09:29
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Heb ik gedaan
ben benieuwd wat ze zeggen
Reply With Quote
  #1957  
Old 29-06-2015, 10:16
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ter vergelijking dit is het achteraam van de Forge Golf (ook van P4P):


Reply With Quote
  #1958  
Old 29-06-2015, 10:30
Ronal_Driver's Avatar
Ronal_Driver Ronal_Driver is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 832
Default

Dat ziet er inderdaad een stuk strakker uit. Hopelijk komen ze met een passende oplossing
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
Reply With Quote
  #1959  
Old 29-06-2015, 13:50
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Heb antwoord terug:

Quote:
I see the pictures and you are totally correct about the fit , We took the patterns from FORGE motorsports Mk1 Golf which did have carbon doors and tailgate , which is 'maybe' why there is some difference in the fit.


Any way I'm really sorry that they are not up to standard for you and yes we will take them back and offer a full refund or if you prefer , you could make up some patterns to fit your car exactly, send those back with the windows , we will remake them and i will upgrade the windows to the anti-scratch hardcoated polycarbonate for you.


Ik ga zelf het patroon maken en stuur die met de ramen weer terug. Die optie naar hardcoated poly kost je normaal zo'n 235,- dus ik vind dit een zeer nette oplossing!
Reply With Quote
  #1960  
Old 29-06-2015, 14:01
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Dat is inderdaad zeer netjes.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum