Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-02-2008, 22:29
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default Injectors

Hallo allemaal

Is er hier iemand toevallig iemand die weet hoeveel bar erop een injector moet komen testaat als je het contact inschakelt of als je de motor start?Bij mij is namelijk de benzine druk en hoeveelheid goed tot aan de spinnekop en dan loopt er eigenlijk nog maar amper benzine uit.Het gaat om een 1.816v kr blok.

Bvd Michel
Reply With Quote
  #2  
Old 20-02-2008, 23:35
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Als het goed is moet er helemaal geen brandstof uit komen
Pas ALS je de stuwklep oplicht moet er brandstof komen
Systeemdruk is 4.7/5.4 bar

Last edited by golf mkII 16v : 21-02-2008 at 23:13.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2008, 12:14
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als het goed is moet er helemaal geen brandstof uit komen
Pas els je de stuwklep oplicht moet er brandstof komen
Systeemdruk is 4.7/5.4 bar


Ok,maar er moet toch ook brand stof uit de injectors komen als je de auto start toch of niet In ieder geval bedankt voor je snelle reactie
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2008, 18:32
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Als er geen brandstof zou geinjecteerd worden zou je helemaal niet kunnen starten, of hij zou allessinds niet blijven draaien. Geen brandstof, geen ontploffing, geen arbeid op de zuiger, krukas draait niet.

En als je bijvoorbeeld een koude start maakt heb je een rijke mengselverhouding nodig (veel brandstof) omdat als je motor koud is de verdamping van je benzine moeilijker verloopt en de eventuele verdampte benzine gedeeltelijk weer neerslaat op de koude wanden van de inlaat en cilinder.

Correct me if i'm wrong
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2008, 18:36
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Je hebt helemaal gelijk, maar geef je nou antwoord op iemands vraag?
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2008, 19:34
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Nee een echte antwoord op zijn vraag is het niet, maar nu weet hij wel dat het niet normaal is moest er geen brandstof uitkomen bij het starten. In tegenstelling tot wat er in de eerste reply werd gezegt moeten de injectoren dus wel open gaan.
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2008, 20:04
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Nee een echte antwoord op zijn vraag is het niet, maar nu weet hij wel dat het niet normaal is moest er geen brandstof uitkomen bij het starten. In tegenstelling tot wat er in de eerste reply werd gezegt moeten de injectoren dus wel open gaan.


Juist dat dacht ik ook. Bij komt de benzine dus tot aan de spinnekop/luchtweger.Ik heb 1 voor 1 de lijdingen los gehaald.De brandstof spuit uit toevoerlijding uit de lijding die naar de koudestart sensor loopt en nog een andere lijdingen,maar niet naar de injectie leidingen die naar de cylinders toelopen.Mijn vraag is dan ook kan dit aan de spinnekop (brandstofverdeler) liggen die boven op de luchtweger zit.

Bvd Michel
Reply With Quote
  #8  
Old 21-02-2008, 23:17
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Nee een echte antwoord op zijn vraag is het niet, maar nu weet hij wel dat het niet normaal is moest er geen brandstof uitkomen bij het starten. In tegenstelling tot wat er in de eerste reply werd gezegt moeten de injectoren dus wel open gaan.

Staat ALS de stuwklep opgelicht wordt
Dus bij starten van de auto
Komt er geen brandstof dan is de druk te laag
Brandstofpomp draait niet/lek of kapot
Stuwklep komt niet omhoog
Injectoren vervuilt door koolaanslag
Reply With Quote
  #9  
Old 22-02-2008, 10:40
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Staat ALS de stuwklep opgelicht wordt
Dus bij starten van de auto
Komt er geen brandstof dan is de druk te laag
Brandstofpomp draait niet/lek of kapot
Stuwklep komt niet omhoog
Injectoren vervuilt door koolaanslag


Brandstofpomp is niet kapot,want zoals al eerder vermeld spuit de benzine eruit als je de lijdingen bij de spinnekop los haalt.Alleen dan komt zo goed als niks uit de spinnekop dus richting cylinders.Ik ga zo een andere spinnekop halen en we zullen wel zien.Alvast bedankt voor alle snelle reacties

Grt Michel
Reply With Quote
  #10  
Old 22-02-2008, 11:38
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Als je je injectoren eruit heb liggen dan zal die regelklep ook niet voldoende [of helemaal niet] open gaan. Dan zuigt die namelijk de lucht aan door de injectorgaten en niet door het reguliere luchtsysteem volgens mij.

Als je de injectoren er dus uit heb moet je er even voor zorgen dat er iemand is die tijdens het starten die klep kan bedienen en dan kun je goed zien wat eruit komt aan brandstof [of juist niet].

Zolang die klep niet in beweging komt gebeurt er hoe dan ook niets.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #11  
Old 22-02-2008, 19:35
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
Als je je injectoren eruit heb liggen dan zal die regelklep ook niet voldoende [of helemaal niet] open gaan. Dan zuigt die namelijk de lucht aan door de injectorgaten en niet door het reguliere luchtsysteem volgens mij.

Als je de injectoren er dus uit heb moet je er even voor zorgen dat er iemand is die tijdens het starten die klep kan bedienen en dan kun je goed zien wat eruit komt aan brandstof [of juist niet].

Zolang die klep niet in beweging komt gebeurt er hoe dan ook niets.

Reply With Quote
  #12  
Old 24-02-2008, 20:29
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
Als je je injectoren eruit heb liggen dan zal die regelklep ook niet voldoende [of helemaal niet] open gaan. Dan zuigt die namelijk de lucht aan door de injectorgaten en niet door het reguliere luchtsysteem volgens mij.

Als je de injectoren er dus uit heb moet je er even voor zorgen dat er iemand is die tijdens het starten die klep kan bedienen en dan kun je goed zien wat eruit komt aan brandstof [of juist niet].

Zolang die klep niet in beweging komt gebeurt er hoe dan ook niets.


Bedankt voor deze info hier had ik wat aan probleem is opgelost.Dus bij deze harstikke bedankt.
Er mag van mij nu een slotje op of jullie willen het nog gebruiken om info erop tezetten voor mensen met het zelfde probleem..

Mvgr Michel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum