Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-04-2006, 22:18
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default Dikke lijsten/dorpels op dunne bumpers

Ik weet dat het weleens gedaan wordt ... een "dikke-bumper-model" lijstenset, gemonteerd op een "dunne-bumper-model" Mk2.

Echter heb ik dit volgens mij nog nooit gezien. Staat dit een beetje?

Wie heeft er misschien wat foto's van?

Dan zou ik die graaag willen zien!

BVD, Rick.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-04-2006, 10:50
LuNaTiK's Avatar
LuNaTiK LuNaTiK is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,247
Default

Staat erg goed zelfs!





Reply With Quote
  #3  
Old 12-04-2006, 11:49
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Staat erg goed zelfs!








Eeehm, op beide plaatjes zie je de dunne lijsten set.....vergelijk het maar eens met de auto die naast die Jetta staat...die heeft dikke lijsten
Reply With Quote
  #4  
Old 12-04-2006, 12:14
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Ik heb het er krap 1 weekje op zitten nu. Bevalt erg goed! Alleen laat je dikke lijstenset (onderkant lijst) een diepe groef achter in de lak, die werk je niet weg zonder te spuiten.

Mijn mazzel dat ik toch al een afspraak had staan bij de spuiter...


Reply With Quote
  #5  
Old 12-04-2006, 12:16
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Hieronder is de kras duidelijk te zien.


Reply With Quote
  #6  
Old 12-04-2006, 12:16
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Ik heb het er krap 1 weekje op zitten nu. Bevalt erg goed! Alleen laat je dikke lijstenset (onderkant lijst) een diepe groef achter in de lak, die werk je niet weg zonder te spuiten.

Mijn mazzel dat ik toch al een afspraak had staan bij de spuiter...



Dit is trouwens een dunne lijsten set die verplaatst is....kijk maar eens hoe beroerd het eerste stukje op het voorscherm gemonteerd zit...


De dikke lijsten set is overigens ook anders van vorm..
Reply With Quote
  #7  
Old 12-04-2006, 18:58
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Ik bedoel eigenlijk het volgende:

GTi of G60 wielkastranden
Dunne GTi deurstrips
Dikke dorpelverbreders

Dit alles passen gemaakt op dunne bumpers. Dus niet alleen de deurstrips, maar de hele mikmak.

Oogt dat een beetje?
Reply With Quote
  #8  
Old 12-04-2006, 19:19
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Dit is trouwens een dunne lijsten set die verplaatst is....kijk maar eens hoe beroerd het eerste stukje op het voorscherm gemonteerd zit...


De dikke lijsten set is overigens ook anders van vorm..


Dat stukje zit gekit waarschijnlijk omdat het normaal een geheel is met de wielrand voor. De rest van de lijsten zitten op de originele manier vast. Verplaatsen is een boel laswerk.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 12-04-2006, 19:19
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Ik heb het eens gezien op een ingezonden foto in de VW-Scene, en ik kan je verzekeren: geen porum. Zowel de voorste als de achterste wielkastranden lopen een heel stuk door achter de dikke bumper, en die zijn dus hinderlijk zichtbaar wanneer je dunne bumpers monteert!

En Fred: die lijsten van Jetta MaNiA zitten 100% zeker op de plek waar ze bedoelt zijn.

Jetta MaNiA wat zit jij akelig dicht tegen de stoeprand met die dikke wielen!

Last edited by Arnaud : 12-04-2006 at 19:22.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-04-2006, 19:25
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Zowel de voorste als de achterste wielkastranden lopen een heel stuk door achter de dikke bumper, en die zijn dus hinderlijk zichtbaar wanneer je dunne bumpers monteert!


das toch gewoon plastic...snij je toch gewoon weg wat over is...

als lassen wel kan, waarom kan snijden dan niet?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #11  
Old 12-04-2006, 20:13
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Dat stukje zit gekit waarschijnlijk omdat het normaal een geheel is met de wielrand voor. De rest van de lijsten zitten op de originele manier vast. Verplaatsen is een boel laswerk.


Nah, de smalle lijsten zitten gekit hoor, maar dan zitten ze wel een stukkie lager, ze zitten namelijk ONDER de rand die in de deur zit...

Dikke (nieuwere lijsten) zitten hoger...en zijn daarom op het scherm ook een tikkie langer...en ze zitten vast met een klik systeem

Oude lijsten verplaatsen is dus alleen een kwestie van loshalen en opnieuw vastzetten met de speciale dubbelezijdige tape die je daar voor kunt kopen,
Reply With Quote
  #12  
Old 12-04-2006, 20:15
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud

En Fred: die lijsten van Jetta MaNiA zitten 100% zeker op de plek waar ze bedoelt zijn.



Oh ze zullen vast wel zitten waar ze bedoeld zijn...maar mooi is anders
Reply With Quote
  #13  
Old 12-04-2006, 21:22
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Fred, deze smalle lijsten die op Jetta MaNiA z'n Jet en op de ex-Golf van Ron Huizer zitten behoren bij het Edition pakket en zitten NIET GEKIT, maar boven de knik in het plaatwerk in de originele bevestigingspunten die aanwezig zijn bij elk facelifttype (dus vanaf medio '87). De smalle stootstrips die jij bedoelt zijn van voor de facelift (dus modellen met spijltje in portierraam), die zitten inderdaad onder de knik inhet plaatwerk, en gekit (of eigenlijk met dubbelzijdige tape). We hebben het dus over 2 verschillende soorten stootstrips!

En Breadfan: wegsnijden zou misschien wel kunnen, maar persoonlijk denk ik niet dat de pasvorm dan erg mooi wordt, om me maar eens zacht uit te drukken.
Reply With Quote
  #14  
Old 12-04-2006, 21:26
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

nou rickie, heb jij ff mazzel dat wij (custom en ik) daar al eens een middag gevloek en geprul aan besteed hebben op zijn toemalige golfje moda.....maar echt strak krijgen lukte niet....de wielranden moet je afronden en dan strak op de body aan laten sluiten, de vorm van die dingen is daarvoor gewoon verkeerd jammergenoeg....je kunt ze mooi in contour maken maar dan hou je een dikke spleet over (tussen body en wielkuiplijst)

we wilden toen g60 lijsten rondom plus de dikke dorpels en de wielkastranden (g60) erop maken. de look is onwijs dik.....ik zou zeggen begin eraan man, áls je het strak krijgt zal het echt superdik staan....100% !!!

succes
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #15  
Old 12-04-2006, 22:54
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Ja het lijkt me ook wel gaaf inderdaad. Zeker de dorpelverbredingen icm dunne bumpers zal erg gaaf staan lijkt me. Het lastigste zal inderdaad zijn, het aanpassen van de wielkastranden. De stukken die normaal gesproken achter de dikke bumpers verdwijnen, zijn bij dunne bumpers duidelijk te zien. En moeten dus netjes weg gewerkt worden.

Maar niemand die wat foto's heeft? Staan de brede G60 wielranden wel bij die ielige smalle bumpertjes?
Reply With Quote
  #16  
Old 12-04-2006, 22:56
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

@ Jens nog ff: Wat bedoel je nou precies met "het afronden van de wielranden" ... ? G60 wielkastranden passen toch gewoon zonder aanpassingen op ieder Mk2 scherm? De vorm is toch gewoon gelijk neem ik aan?!
Reply With Quote
  #17  
Old 12-04-2006, 23:10
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by || RS ||
@ Jens nog ff: Wat bedoel je nou precies met "het afronden van de wielranden" ... ? G60 wielkastranden passen toch gewoon zonder aanpassingen op ieder Mk2 scherm? De vorm is toch gewoon gelijk neem ik aan?!


Ze zijn aan de onderkant een stuk dikker. Ze lopen namelijk onder de dikke bumper nog een stukje door. Heb je al wielbogen? Ik heb die van de voorkant namelijk liggen. Die voor de achterkant binnenkort ook!
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #18  
Old 12-04-2006, 23:43
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Jup Jurgen, ik heb een complete G60 set liggen.

Maar als je alleen die stukken van de wielkastranden (die onder de dikke bumpers verdwijnen) netjes rond afzaagd ... past de rest dan wel netjes? Zal het dan nog wel netjes aansluiten op de zijschermen (bij die afgezaagde delen)??
Reply With Quote
  #19  
Old 13-04-2006, 17:35
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Niemand een duidelijke foto? Zo origineel is dit toch niet, is toch wel vaker gedaan?
Reply With Quote
  #20  
Old 15-04-2006, 18:35
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Hold your horses!! ik heb zelf al wat gevonden!










Super cool als je het mij vraagt! Alleen jammer dat de situatie bij de achterbumper niet goed te zien is ... hoe dat afgezaagde stuk eruit ziet zegmaar ...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum