Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-11-2014, 09:50
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default Welke pechhulp?

ANWB heeft aangekondigd hun tarieven te verhogen met 15euro.
Ik zit dus te kijken naar een andere pechhulp-organisatie. Maar welke??

Op internet lees ik veel slechte ervaringen over Route Mobiel. Maar daar ben ik altijd een beetje sceptisch over want als iets gaat zoals t hoort ga je daar geen stukje over schrijven op internet. Dat doe je alleen als je wat te klagen hebt.
En de slechte ervaringen gaan vaak over pech in het buitenland (voor mij niet van toepassing).

Welke pechhulp-service hebben jullie? En wat zijn jullie ervaringen?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-11-2014, 10:12
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Route mobiel werkt wel (itt de ANWB) met een leeftijdsgrens voor de auto en hoe ouder de auto (tot max 15 jaar dacht ik) hoe duurder het pakket.
Route mobiel repareert volgens mij ook niet langs de kant, die sleept gelijk af naar de garage of dealer.
En voor mij is de pechhulp in het buitenland weer een absolute vereiste.. die moet goed zijn !
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2014, 10:38
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

Op hun site schrijven ze dat ze 7 van de 10 gevallen de auto weer op weg krijgen. Ze suggeren dus dat ze wel repareren...

Gekopieerd van hun site:

U kunt gemiddeld in 7 van de 10 gevallen weer verder met uw auto. Lukt het niet, dan zoeken we een andere oplossing. In overleg met de pechhulpverlener bepaalt u naar welke garage in de buurt uw auto gebracht kan worden. Als uw auto niet binnen 24 uur gemaakt kan worden, mag dat ook uw eigen garage zijn. In de tussentijd regelen wij een andere auto, waarin u zonder extra kosten tot twee dagen mag rijden. Zo heeft u alle tijd om uw auto te laten repareren - en kunt u gewoon verder.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2014, 11:01
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Grootste nadeel van route mobiel vond ik het feit dat lidmaatschap auto/kenteken gebonden is. Bij de anwb is het persoonsgebonden.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2014, 11:21
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by HotWheels
Op hun site schrijven ze dat ze 7 van de 10 gevallen de auto weer op weg krijgen.


Ik ken een aantal mensen met een Route Mobiel abonnement en die vertelden dat er na een korte blik onder de motorkap gelijk afgesleept werdt, waarna de garage of dealer vervolgens slechts een minuut of 10 á 15 nodig had om de auto weer aan de praat te krijgen.

Inmiddels is bijna iedereen weer terug bij de ANWB
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2014, 12:19
GEENGTI GEENGTI is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 993
Default

ANWB doen!
__________________
Jubi Mk3
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2014, 12:34
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Ik ken een aantal mensen met een Route Mobiel abonnement en die vertelden dat er na een korte blik onder de motorkap gelijk afgesleept werdt, waarna de garage of dealer vervolgens slechts een minuut of 10 á 15 nodig had om de auto weer aan de praat te krijgen.

Inmiddels is bijna iedereen weer terug bij de ANWB


Dat is inderdaad waar ik bang voor ben.

En andere alternatieven dan ANWB en Route Mobiel? Bijv VW Mobiliteitgarantie (of is dat alleen voor nieuwe auto's?) oid?
Reply With Quote
  #8  
Old 15-11-2014, 13:04
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by HotWheels
Dat is inderdaad waar ik bang voor ben.

En andere alternatieven dan ANWB en Route Mobiel? Bijv VW Mobiliteitgarantie (of is dat alleen voor nieuwe auto's?) oid?


Zit je wel vast aan door hun voorgeschreven onderhoud. Volgens mij is dat bij Bosch en Vakgarage hetzelfde.

Voor de rest klik hier
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #9  
Old 15-11-2014, 14:03
Wojtek Wojtek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 260
Default

ANWB is uitgebreider dan mobiliteitsgarantie. Ken verhalen dat mensen hun auto uit het buitenland moeten ophalen na pechgeval op de terugreis.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-11-2014, 17:25
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Ben bij de ADAC

Laatst stonden we met pech met de (sl)Opel van mijn zus in mijn eigen woonplaats en heb dus de ADAC gebeld en we werden weer netjes geholpen door de ANWB en dat voor 98 euri wereldwijd en dan 18 euri meer heeft mijn vrouw ook een eigen kaart.

Zelfs als ik pech zou hebben met mijn snorscooter komen ze mij helpen.

Ik zeg: " Kijk eens over de grens "
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 15-11-2014, 19:43
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

ANWB komt ook je fietsband plakken als je aan de kant van de weg staat hoor! En ze hebben ook partner korting!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 15-11-2014, 21:27
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Hier ook ANWB. Tijdje terug pech met de t4 , druklager aan gort. Hij had me eerst langs mijn klant gesleept (gereedschap uit de bus) en toen naar een garage. Super service! Bij zakelijk rijden is het trouwens op kenteken
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p
Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005
Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot)
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
  #13  
Old 17-11-2014, 17:01
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Heb sinds een paar maandjes anwb. Zeker voor een wat oudere auto is dat nog steeds de beste optie. En je weet gewoon dat het goed zit.
Heb routemobiel en allianz overwogen. (en nog wat andere, kleinere) maar alles maakt een probleem van een oudere auto (ouder dan 15 jaar)

Ook mijn autoverzekering heeft dat regeltje van 15 jaar overigens, dus daarbij kon ik niet eens die pechhulp afsluiten.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #14  
Old 17-11-2014, 17:10
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik zit al 11 jaar bij de ANWB. Gold member! Zou niet zonder willen. De meeste anwb monteurs vinden juist de oudere VW's een welkome afwisseling dan het heden daagse moderne ellende.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #15  
Old 17-11-2014, 17:19
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik zit al 11 jaar bij de ANWB. Gold member! Zou niet zonder willen. De meeste anwb monteurs vinden juist de oudere VW's een welkome afwisseling dan het heden daagse moderne ellende.


Heb er 21 jaar bij gezeten, nooit wat extra's mogen ontvangen en nooit Gold Member geweest en wel elk jaar 189 euri afrekenen. Voor mij geen ANWB meer.

PS: ANWB nog nooit opgeroepen voor een van mijn eigen voertuigen..... "klopt ff af" ....
__________________
Reply With Quote
  #16  
Old 19-11-2014, 16:18
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Ik zit nu een jaar of 10 bij de ANWB, zeker in m'n Golf mk2 tijd wel eens gebruik van hun service gemaakt en altijd snel en goed geholpen. Ik vind 't wel goed.

Nu we een mk4 TDI hebben heb ik m'n abo veranderd naar Woonplaats/NL/Europa + 21 dagen vervangend vervoer in europa. kost me iets van 12,- de maand (143,-/jaar). Daarvoor ga ik 't risico niet lopen.

Toen 't hok niet gemaakt kon worden (Aandrijfas naar de maan) werd er netjes een takelwagen geregeld waar dat lage ding op ging passen en werd ik naar huis gebracht.

Als je 't allemaal te duur vind kijk dan eens bij je verzekeraar, die hebben vaak ook pechhulp in hun pakket zitten. Ik dacht dat 't bij Centraal Beheer iets van 6,-/maand extra kostte ofzo.
Reply With Quote
  #17  
Old 19-11-2014, 17:05
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

Over de service en de diensten van de ANWB ben zeker tevreden, ben dan ook al tig jaar tevreden lid.
Wat mij deed twijfelen is die tariefsverhoging (en lekkere bonus voor topman). Zouden er gelijkmatige alternatieven zijn, hadden ze dit nooit kunnen maken, dan was iedereen overgestapt. Door de monopoly-positie die ze hebben, kunnen ze dit er gewoon doordrukken.

Maar ook ik zal waarschijnlijk mijn jaarpremie betalen en weer een jaar lid blijven.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum