Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 04-03-2013, 23:08
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Quote:
Ik heb het zelf nog niet bekeken van die poulie, maar is het geen mogelijkheid om als ik een blok ga kopen even die poulie eraf te halen om dat te checken?


Ja en nee... Uiteraard kun je 'm eraf halen, je kan er dan goed bij ook, maar tegelijkertijd zit je dan vast aan een nieuwe bout, denk daar wel goed om.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #22  
Old 04-03-2013, 23:54
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Heb je al eens ergens gevraagd wat het vervangen van de krukas kost?
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #23  
Old 05-03-2013, 00:02
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

een krukas kost een scheet en 3 knikkers voor zo'n ding.als ik in jouw schoenen stond had ik zelf de krukas vervangen,goed te doen,ook voor een beginner,gegarandeerd het goedkoopst en zeer leerzaam.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #24  
Old 05-03-2013, 00:50
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
een krukas kost een scheet en 3 knikkers voor zo'n ding.als ik in jouw schoenen stond had ik zelf de krukas vervangen,goed te doen,ook voor een beginner,gegarandeerd het goedkoopst en zeer leerzaam.

Zeker? Ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen eerlijk gezegd. Zou natuurlijk altijd het beste zijn om de originele motor te houden.

En qua tijd, hoe lang zou het duren om zo'n krukas te vervangen als je in gedachte houd dat ik nog nooit meer aan een motor heb gedaan dan olie vervangen en de radiateur van het koelsysteem halen. Ik weet wel hoe alles eruit ziet vanbinnen en hoe het in grote lijnen in mekaar zit maar hoe ik aan zo'n werkje zou beginnen weet ik echt niet.

Moet je bijvoorbeeld enkel het onderblok losschroeven, de zuigers losmaken, de krukas eruit halen, een nieuwe erin steken met nieuwe lagers, zuigers weer vast maken en klaar? Ik zal toch sowieso de timing en afstelling van de motor weer moeten doen?

Hé en alvast bedankt voor iedereen die mij al raad heeft gegeven, het wordt geapprecieerd!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #25  
Old 05-03-2013, 00:56
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Zeker? Ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen eerlijk gezegd. Zou natuurlijk altijd het beste zijn om de originele motor te houden.

En qua tijd, hoe lang zou het duren om zo'n krukas te vervangen als je in gedachte houd dat ik nog nooit meer aan een motor heb gedaan dan olie vervangen en de radiateur van het koelsysteem halen. Ik weet wel hoe alles eruit ziet vanbinnen en hoe het in grote lijnen in mekaar zit maar hoe ik aan zo'n werkje zou beginnen weet ik echt niet.

Moet je bijvoorbeeld enkel het onderblok losschroeven, de zuigers losmaken, de krukas eruit halen, een nieuwe erin steken met nieuwe lagers, zuigers weer vast maken en klaar? Ik zal toch sowieso de timing en afstelling van de motor weer moeten doen?

motor uitbouwen,bak erachter weg,carter eronder weg,distributie losgooien en de poelie en keerringdeksel verwijderen,vliegwiel/koppeling en achterste keerringdeksel verwijderen,oliepomp+spatplaat demonteren,drijfstangkapjes merken en demonteren,hoofdlagerbouten los en krukas eruit lichten.als de lagers nog goed eruit zien[beter is nieuw,maar dat is naar eigen inzicht]andere krukas erin leggen en omgekeerde volgorde de lijst afwerken.timing is geen enkel probleem,pin in pomptandwiel,nokkenasstrip erin leggen en krukas in de bak op het kerfje.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #26  
Old 12-03-2013, 20:54
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
motor uitbouwen,bak erachter weg,carter eronder weg,distributie losgooien en de poelie en keerringdeksel verwijderen,vliegwiel/koppeling en achterste keerringdeksel verwijderen,oliepomp+spatplaat demonteren,drijfstangkapjes merken en demonteren,hoofdlagerbouten los en krukas eruit lichten.als de lagers nog goed eruit zien[beter is nieuw,maar dat is naar eigen inzicht]andere krukas erin leggen en omgekeerde volgorde de lijst afwerken.timing is geen enkel probleem,pin in pomptandwiel,nokkenasstrip erin leggen en krukas in de bak op het kerfje.

Bedankt!
Ik ga denk ik toch de motor veranderen nu, is financieel en qua tijd voor mij het voordeligste. Ook omdat ik nog wat ervaring op wil doen voor ik begin aan een motor uiteen halen. Daar koop ik wel ene goedkoop wrak eens voor om te oefenen

BTW volgende zaterdag komt de passat naar hier, dan maak ik een topicje erover
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum