Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 31-08-2014, 11:00
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ga je niet winnen..
ik heb zoiets meegemaakt zelf met een Golfje 1..
stond al jaren bij een kennis van me op het terrein ergens..geen motor en ditto interieur..
foto's van gemaakt en opgestuurd ..duurde weken voor ik reactie kreeg..
moest gewoon betalen plus de verhoging die er bij kwam toen..
je kunt rechtsbijstand ook wel vergeten ..dat werkt in de regel ook averrechts..
politie en justitie kennen nu eenmaal geen medelijden en inlevingsgevoel..
CJIB is enkel een soort verkapte belastingdienst ,met het enigste doel voor ogen om zoveel geld te innen om allerlei volk hier te onderhouden cq laten leven
Reply With Quote
  #22  
Old 31-08-2014, 13:27
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Het is lullig en je zal moeten betalen, maar ik vind dat de hoogte van de boete absoluut niet in verhouding staat met de overtreding.
Ze zouden eigenlijk twee boetes moeten hanteren, eentje voor te laat verlengen van de schorsing en een voor het daadwerkelijk rijden zonder verzekering


Tja, hoe ga je het onderscheid handhaven? Ik vind het eerlijk gezegd een goede zaak dat de verantwoordelijkheid bij de 'burger' gelegd wordt. Tenslotte is er ook nog een goede service om het -met minimale moeite- te regelen.
Rijden zonder verzekering komt zoveel voor, en verwoest domweg levens, een hogere boete zou van mij ook mogen. Maar dan in dit soort gevallen wel ontvankelijk blijven voor goed-onderbouwde bezwaren.
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #23  
Old 31-08-2014, 16:54
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

en daar wringt de schoen ...
politie en justitie hebben geen inlevingsvermogen ,op een ander forum is die discussie al langer gaande..
zelf iemand die vergeten was een motorfietsframe dat al jaren op zolder lag, te schorsen kreeg in totaal 600€ aan boetes binnengetrapt..
foto's van het frame gemaakt en dozen vol onderdelen..krant erbij met de datum erop...
niks uitgehaald ..gewoon betalen..kun je niet betalen? dan hebben we andere methodes maar bloeden zal je...allemaal in naam van veiligheid of milieu..daar lopen we mee voorop..
tegenwoordig kun je schijnbaar een betalingsregeling treffen met het CJIB ?...van tevoren niet in ieder geval...
de kans bestond dus gewoon dat er s'avonds 2 van die kale robots (lees agenten) aan de deur kwamen om je te 'gijzelen'...
als je dan geen geld hebt dan ging je dus de bak in..kun je de dag erop niet naar je werk met alle gevolgen van dien..de huur niet betalen die maand of de zorg ,ga maar door..zulke geintjes kan mensen helemaal naar de verdommenis helpen..
ik vind boetes hier sowieso gruwelijk hoog..400€ voor jan met de pet die 1500€ per maand verdient is gewoon geen bedrag meer..
als men echt onverzekerd rondrijd is het misschien terecht..maar anders slaat het gewoon nergens op..
en hoe zit dat dan met onze jongens die hier in de bouw-productie-logistiek en alles werken met die witte kentekenplaten?...zijn die ook allemaal verzekerd net als wij?..
kennen ze dat ook thuis ?ook APK en alles?
Reply With Quote
  #24  
Old 31-08-2014, 18:33
angelo angelo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 135
Default

Heb ik ook gehad 2 dagen telaat met opnieuw schorsen.
Der zat een feestdag en een zondag tussen.
Op maandag gewoon op nieuw geschorst.
2 weken later en bekeuring op de deurmat.
Nog geprobeerd te praten met ze maar ik moest het gewoon betalen.
Laailichters zijn het.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum