Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-03-2006, 15:07
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default Olie problemen

hello

ik heb een olielekkage .. heb even gekeken .. en de olie zit het meeste op de carter .. of liever gezegd .. rond de leegloop-schroef op de cartner .. ik was dus van plan om in eerste instantie even de schroef en filter te vervangen ..

Het probleem alleen is .. dat ik nog geen 10km kan rijden als ik er 4liter in doen .. kan er zoveel olie uitlekken als slechts het ringetje kapot is? of moet ik meer denken aan de carter-pakking?

Golf 2 8V GTI

tnx
Reply With Quote
  #2  
Old 02-03-2006, 15:09
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

kijk gewoon eens beter waar de olie vandaan komt....kan overal lekken...olie loopt meestal naar carterpannetje he...omdat dat onderaan zit

Dus ff alles schoonmaken....vullen met olie...en laten lopen en eens gaan kijken waar die eruit spuit
Reply With Quote
  #3  
Old 02-03-2006, 16:45
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

heb je pas het oliefiter vervangen? ik heb het ook een keer gehad zat de ring van het olie filter er nog op draaide ze er een nieuw filter op en daar liep de olie weg hahaha, ik lach omdat ik het zelf niet gedaan had!
Reply With Quote
  #4  
Old 02-03-2006, 18:41
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

als je een oliefilter heb vervangen kan het best zijn dat er nog een ring op zit, heb je toevallig niet een keer een object geraakt, of een drempel te snel genomen? want bij golf 4 lekken ze dan meestal rond de carterstop. of misschien zitten er wel 2 ringen om je carterstop,

Als je het nou echt niet kan vinden, moet je gewoon de rotzooi goed schoonmaken, en als die echt zoveel lekt, is het heel makkelijk te zien waar het vandaan (spuit)
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #5  
Old 03-03-2006, 15:35
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default

ff een klein vraagje . ik heb bij brezan zo'n ringetje gehaald voor de schroef aan de onderkant .. maar dat ringetje is aan de ene kant plan ... en aan de andere kant ietsjes bol .. ligt de platte kant op de schroef en de bolle kant tegen de carter?
Reply With Quote
  #6  
Old 03-03-2006, 16:42
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default

ok .. ik heb het lek kunnen lokaliseren .. het lek zit niet bij de filter .. en niet bij de schroef ..

Als ik voor de auto sta .. loopt het langs de linkerkant van de carterpan naar beneden .. Aan de kant van de Dynamo

weet niet of het er iets mee te maken heeft .. Maar mijn stuurbekrachtiging piept/slipt als ik een draai wil maken.

Waar lekt ie? Wat moet er vervangen worden? Wat mag een garage voor zoiets vragen kwa onderdelen en uren..

en wat kan ik gelijk mee vervangen? een van de snaren?

Sorry voor de vele vragen
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2006, 16:50
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Pakking van de carterpan of oliekeerring van de krukas als ik moet gokken.

Als het die keerring is gaat het wel aardig knaken kosten ben ik bang.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-03-2006, 17:17
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default

dan moet de distributieriem er toch ook af? kan ik deze beter ook gelijk vervangen .. koppakking ook gelijk?
Reply With Quote
  #9  
Old 04-03-2006, 20:39
Tino's Avatar
Tino Tino is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 175
Send a message via AIM to Tino
Default

je kan altijd beter een carterpan ring bij de dealer halen
Reply With Quote
  #10  
Old 04-03-2006, 21:39
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

de distributieriem kan je best in 1 keer mee vervangen als het de keerring vd krukas is. aangezien de riem er toch af moet. koppakking is niet nodig, tenzij deze slecht is.
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #11  
Old 04-03-2006, 23:56
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Ik denk dat je oliedruksensor bovenop het oliefilterhuis lek is.
Maar nou nergens om...als een auto binnen 10 km 4 liter olie wegmaakt, dan moet de lekkage zelfs voor een leek te lokaliseren zijn... dus ik zou zeggen, maak de boel even goed schoon met stilstaande motor en start dan eens en kijk even goed waar het wegkomt.
Reply With Quote
  #12  
Old 06-03-2006, 11:10
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default

ik heb 'm net bij de garage afgegeven ... hij gaat er naar kijken...

ik woon 2 minuten van de garage af .. auto heeft hele weekend stil gestaan .. het was zo erg .. dat de motor aan het roken was binnen 2 minuten .. dat kan niet door de hitte van de motor zijn .. waarschijnlijk dat de olie ergens rond de inlaat aan het druppelen/spuiten was .. geeft een behoorlijke stank

dus gelijke meevervangen:

keerring
distributieriem
koppakking

de keppen ook?
Reply With Quote
  #13  
Old 06-03-2006, 18:38
paulgti paulgti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 27
Default

Je kunt het goedkoopste gewoon alleen de keerring laten vervangen, als deze lek is. Koppakking is dikke onzin, zolang die niet lek is niet laten vervangen, hetzelfde geld voor de distributieriem, alleen laten vervangen als hij er aan toe is.

Als je meteen alles laat vervangen kom je wel van je geld af.....
Reply With Quote
  #14  
Old 06-03-2006, 20:23
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Had even een fotootje genomen, dan kan er ook een specifieker antwoord gegeven worden. Nu gaat het een heleboel geld kosten, en kun je beter je vragen stellen aan de monteur daar ter plaatse.

En ben je nou serieus van plan de kleppen te gaan vervangen? Alleen laten vervangen wat noodzakelijk is, anders gaat het bij zo'n garage meer kosten dan de hele golf waard is. Als je met geld gaat gooien kun je de motor beter laten reviseren.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #15  
Old 11-03-2006, 07:31
Amien Amien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 46
Default

Het probleem is opgelost .. heb vervangen: riemen,snaren en de oliekeer-ring .. en er zat een lek bij de kleppendeksel.

De riemen zaten helemaal onder de olie .. maar hij rijd weer als een zonnetje.. en de stuurbekrachting piept ook gelijk niet meer

Last edited by Amien : 11-03-2006 at 07:38.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum