Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-04-2014, 12:16
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default Caddy SDI 2006 start problemen

Beste mede-forummers,

Op het werk rijden wij met een Caddy SDI uit 2006. Nu wilde deze van de week niet starten na een dagje stilstaan. Bij de garage hebben ze hem langer doorgestart en vervolgens ging de motor toch lopen en liep verder prima. Na enige tijd stilstaan weer het zelfde probleem.

Nu begonnen ze bij de garage over een nieuwe Tendempomp en zelfs over het reviseren van de kop. En zelfs dan durft de garage geen garantie te geven dat het probleem is opgelost.

Omdat het toch om een behoorlijke smak geld gaat, wilde ik eerst toch even hier na vragen of mensen het probleem herkennen? De SDI motoren zijn tenslotte niet bepaald juweeltjes.

EDIT: De auto heeft 'slechts' 155K gereden.
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2014, 19:05
rizor rizor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 11
Default

hoop voor je dat je een goede dikke beurs hebt, zeer waarschijnlijk zijn de pompverstuivers uitgesleten in de cilinderkop. kan ook een verstopt brandstoffilter zijn of te weinig opbrengst van de pomp, haal het brandstof filter eruit en kijken of er motorolie in zit.
__________________
I LIKE : VW, AUDI, GTI, OETTINGER, BBS.
I DON'T LIKE : EMBLEEMLOOOOOS.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2014, 21:57
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Hoorde vandaag precies het zelfde als rizor zegt...
__________________
Caddy Maxi 1.9TDI soon Touran nose and 1.4tsi 6gear
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2014, 09:04
Steurtje Steurtje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2014
Posts: 1
Default

Ik zelf zou beginnen te kijken of je brandstof niet trug zakt voor de brandstof pomp.. Dus even een jerrycan direct op de brandstofpomp aan sluiten en naar naar boven houden.. Dan weer proberen te starten als dat niets verandert indd.. Verder gaan zoeken.. Dan word het allemaal wat duurder
Reply With Quote
  #5  
Old 21-06-2014, 20:46
marcotdi marcotdi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 7
Default

Wat zegt de vagcom? Mijn sdi startte een tijdje geleden ook verrot, uitlezen met vagcom gaf de nokkenassensor als dader naar voren!
Reply With Quote
  #6  
Old 21-06-2014, 21:53
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Eerst vagcom eraan idd. Kabelboom in de cilinderkop kan ook voor vage problemen zorgen. Ik heb wel eerder sdi's gezien waar de kop van kapot was met deze km stand. Schijnt dat de sdi's nog eerder inslaan dan de tdi's door de hogere compressieverhouding en moeilijk starten kan een beginnend probleem zijn. Een goede pd motor moet met koude motor direct aanslaan.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 21-06-2014, 22:40
marcotdi marcotdi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Eerst vagcom eraan idd. Kabelboom in de cilinderkop kan ook voor vage problemen zorgen. Ik heb wel eerder sdi's gezien waar de kop van kapot was met deze km stand. Schijnt dat de sdi's nog eerder inslaan dan de tdi's door de hogere compressieverhouding en moeilijk starten kan een beginnend probleem zijn. Een goede pd motor moet met koude motor direct aanslaan.

Ja klopt, de kabelboom in cilinderkop kan ook voor veel problemen zorgen.
Ik heb het kleppendeksel ook al moeten afnemen voor de contactpunten terug te reinigen op de spoel van de verstuiver.
Bij mij gaf de verstuiver gewoon geen signaal meer en liep dus op 3 poten maar starte wel altijd perfect.
Deze fout is trouwens ook te zien via vagcom en komt constant terug. Ook als je alle foutcodes wist.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum